جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آیا رنگ مو باعث تقویت مو می شود؟
    30 بهمن 1400 - 21:12
    شناسه : 194214
    0

    در این مقاله سعی داریم به این سوال پاسخ بدهیم که آیا رنگ مو باعث تقویت مو می شود؟ همچنین قصد داریم که به بررسی فواید و زیان های رنگ موهای شیمیایی و طبیعی برای موها بپردازیم.

    پ
    پ

    مو 1 - آیا رنگ مو باعث تقویت مو می شود؟ -

    مو یکی از اجزای تشکیل دهنده زیبایی انسان است ولی باید به این نکته توجه داشت که هر چند مو از سلول های مرده تشکیل شده ولی از وضع درون انسان حکایت می کند. نگهداری از موها یکی از دغدغه های یک فرد اجتماعی است و مو که خود سلولی بی جان است خود به انسان جان و زیبایی می بخشد. تصور کردن یک انسان بدون مو، ابرو و مژه که او را شبیه یک روح می کند بسیار دردناک است. از این جهت بهتر است که به تاثیر رنگ موی زیاد آشنا شوید برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی در زمینه رنگ موها بیشتر از سودی که برای مو داشته باشند تاثیر عکس بر روی موها دارند.و این مشکلات باعث می شود که تا مردم به روش های گوناگون رویش و تقویت کردن موها مثل کاشت مو رو بیاورند که گاهی اوقات هم نتیجه مفیدی ندارند.

    استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نظیر انواع رنگ مو، کرم مو، واکس مو و … برای بعضی از مردم نظیر جوانان عادت شده که متاسفانه این محصولات حاوی مقادیر زیادی مواد نفتی چون پارافین و انواع روغن های دست سازی که جز سازنده آنها کسی از مواد سازنده آن خبر ندارد و جالب اینجاست که این گروه انتظار ریزش و سفید شدن موهایشان را هم با وجود استفاده از این مواد ندارند.

    رنگ طبیعی موها

    مو از دو قسمت غلاف و ریشه تشکیل شده است غلاف وظیفه حفاظت از ریشه مو را عهده دار است و و دور تا دور ریشه مو را می گیرد اما ساقه دارای دو نوع رنگ دانه است که این رنگ دانه ها سیاه و طلایی تا قرمز هستند و به ژنتیک افراد بستگی دارد اگر این رنگ دانه ها از بین بروند موها هم کم کم سفید می شوند.

    مو 2 - آیا رنگ مو باعث تقویت مو می شود؟ -

    رنگ مو

    رنگ مو جزو محصولات پرکاربرد آرایشی و بهداشتی است که برای تغییر رنگ موها و پوشاندن سفیدی موها استفاده می شود. رنگ مو یک ماده شیمیایی است و امروزه رنگ کردن موها یک کار محبوب و متداول است. بیشتر از ۷۵درصد از  زنان موهای خود را رنگ می کنند و درصدی از مردان نیز به استفاده از این محصولات علاقه دارند. انسان ها از زمان های قدیم به استفاده از رنگ مو علاقه داشتند و با استفاده از رنگ موهای طبیعی مانند حنا سعی در پوشاندن سفیدی موهای خود داشتند که ظاهر جذابی هم برای آنها به ارمغان نمی آورد. امروزه نیز بیشتر از رنگ موهای شیمیایی استفاده می شود که این محصولات آرایشی بدون ضرر نیست و می توانند باعث انواع حساسیت ها و مشکلات پوستی بشوند.

    انواع رنگ مو

    رنگ موهای شیمیایی موقت

    همانطور که از نام آن پیداست به صورت موقتی بر روی موها باقی می مانند و  با استفاده از شامپو رنگ مو از بین میرود این رنگ مو بر روی ساقه مو قرار می گیرد و به داخل مو نفوذ نمی کند.بیشتر افرادی که می خواهند سفیدی موهایشان را بپوشانند یا به مهمانی بروند از این رنگ موها استفاده می کنند.

    استفاده از این رنگ موها باعث اسیب دیدن کمتری از موها می شود چون حاوی اکسیدان های ضعیف هستند آمونیاک ندارند. در مواری از این رنگ موها برای تقویت موها نیز استفاده می شود.

    رنگ موهای شیمیایی ثابت

    استفاده از این رنگ موها در بین مردم محبوبیت بیشتری دارند  و مدت زمان بیشتری بر روی موها باقی می مانند این رنگ موها دارای اکسیدان و آمونیاک است و به ساقه و ریشه مو آسیب می رسانند.

    مو 3 - آیا رنگ مو باعث تقویت مو می شود؟ -

    عوارض استفاده از رنگ موهای شیمیایی

    استفاده از رنگ های شیمیایی عوارضی دارند که چند مورد از آنها را بررسی می کنیم:

    • برخی معتقدند که استفاده طولانی مدت از رنگ موهای شیمیایی می توانند باعث سرطان خون و سرطان لثه شوند.
    • استفاده مکرر از این رنگ موها موخوره را به همراه خود دارد زیرا این رنگ موها باعث خشکی موها می شوند که باعث ایجاد خارش پوست سر و حساسیت های پوستی می شود.
    • استفاده از این رنگ موها برای زنان باردار در سه ماه اول بارداری مضر است زیرا که پوست سر می تواند مقداری از مواد شیمیایی را به خود جذب کند و وارد جریان خون کند و از آنجا که جنین در سه ماه اول بارداری شکل می گیرد بسیار حساس و آسیب پذیر است.

    بنابراین استفاده مکرر از رنگ موهای شیمیایی باعث کاهش تقویت و رشد مو می شود.

    خرید رنگ مو

    با توجه به توصیه های بالا بهتر است رنگ مویی را برای رنگ کردن موهایتان خریداری کنید که آسیب کمتری به ساقه و ریشه موها وارد می کنند و همچنین باعث مشکلات پوستی نمی شوند.

    خرید کاسه رنگ مو

    برای رنگ کردن موها باید خرید کاسه رنگ مو و قلم  مناسب که دارای انواع متفاوتی هستند را انجام دهید. خرید کاسه رنگ مو از قلم مو بسیار آسان تر می باشد زیرا کاربرد این قلم موها با توجه به نوع رنگ دلخواه همانند دکلره کردن و مش متفاوت است.

    خرید لوازم آرایش مو

    امروزه استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی و خرید لوازم آرایش مو در بین مردم که درصد زیادی از آنها را قشر جوان جامعه تشکیل می دهند بسیار محبوب است.خرید لوازم آرایش مو و استفاده آنها به صورت مکرر باعث آسیب دیدن مو و ضعیف شدن ساقه و ریشه می شود که ضعیف شدن ساقه و ریشه هم خود باعث ایجاد مشکلاتی مانند ریزش مو می شود.

    خرید لوازم آرایش و بهداشت مو از نوبشو

    می توان خرید لوازم آرایش و بهداشت مو از نوبشو را با قیمت مناسب و کیفیت بالا انجام داد. پیشنهاد ما به شما  برای خرید از یک سایت معتبر و استاندارد  که در زمینه خرید رنگ مو، خرید کاسه رنگ مو ، خرید لوازم آرایش و بهداشت مو و … دارای سابقه درخشان است سایت معتبر نوبشو است.

    کلام آخر در آیا رنگ مو باعث تقویت مو می شود؟

    در این مقاله سعی کردیم که این موضوع را بررسی کنیم که آیا رنگ مو باعث تقویت مو می شود؟ و همچنین با انواع رنگ مو و عوارضی که استفاده طولانی مدت  از این محصولات دارند آشنا شدیم. و در آخر یک بار دیگر هم برای خرید رنگ مو، خرید کاسه رنگ مو، خرید لوازم آرایش و بهداشت مو از نوبشو را  پیشنهاد می کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.