سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41241 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای کلیدی در مورد مه پاش گلخانه
    16 اسفند 1400 - 11:08
    شناسه : 194862
    0

    در این مقاله به طور مفید به سیستم های مه پاش گلخانه می پردازیم تا شرایط محیطی در سالنهای گلخانه به گونه ای باشند تا گیاهان موجود میزان رطوبت مورد نیاز را جهت رشد و نمو داشته باشند.

    پ
    پ

    1 - راهنمای کلیدی در مورد مه پاش گلخانه - پد سلولزی

    دستگاه مه پاش یکی از متداول ترین سیستم ها جهت تامین رطوبت و کاهش دما در گلخانه ها میباشد. با نصب دستگاه مه پاش در گلخانه ها، می توان رطوبت و دمای مورد  نیاز در این سالن ها را تأمین نمود. باتوجه به محدود بودن زمینهای قابل کشت و محدودیتهای تامین آب کشاورزی ساخت گلخانه درکشورسرعت بالایی یافته است.

    سیستم های مه پاش گلخانه بر مبنای خنک کننده تبخیری کار می کنند تا دمای گلخانه را برای رشد گیاهان به صورت مطلوب مهیا نمایند. در دستگاه مه پاش آب از طریق نازل های کوچک و افزایش دهنده فشار پاشیده می شود و هوا را با یک غبار بسیار ریز پر می کند. با تبخیر آب، گرمای هوا گرفته می شود و محیط خنک تری را در داخل گلخانه ایجاد می کند. همچنین  مه پاش میتواند رطوبت نسبی سالن گلخانه را نیز افزایش دهد.

    کاربرد مه پاش برای موارد زیر مناسب میباشند

     شروع بذر و قلمه، حفظ رطوبت نسبی، خنک کردن هوای گلخانه در فصول گرم سال برای پرورش گیاهان گوناگون که به هوای خن کدر یک روز گرم تابستانی نیاز دارند.

    اجزای یک سیستم مه پاش

    2 - راهنمای کلیدی در مورد مه پاش گلخانه - پد سلولزی

    اگر می خواهید گلخانه خود را با دستگاه مه پاش تجهیز نمایید، نیاز به قطعات تشکیل دهنده مه پاش به شرح زیر دارید.

    پمپ مه پاش

    پمپ از اصلی ترین قسمت های مه پاش می باشد که در ظرفیت های مختلف طراحی می گردد که برای انتخاب ظرفیت مناسب باید به تعداد نازل های موجود در سیستم و مساحت گلخانه توجه کرد.

    نازل مه پاش

    یک نازل بادوام و ایمن، جزء ضروری یک سیستم مه پاش است. استفاده از نازل نامرغوب و بی کیفیت آب از نازل ها نشتی داده و با ریختن قطرات آب بر روی سطح گیاهان بیماری و قارچ گسترش میابد.

    استفاده از یک نازل با کیفیت خوب و مقاوم در برابر زنگ زدگی، در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیر مه پاش و تعویض قطعات می‌شود. نازل های پلاستیکی ارزان تر هستند، اما نازل های استیل انتخاب بسیار مناسب تری میباشد.

    هنگام خرید نازل برای سیستم مه پاش، حتما بررسی کنید که رزوه روی نازل با اندازه رزوه اتصالات فشاری شما (قطعه ای که شلنگ را به نازل متصل می کند مطابقت داشته باشد).

    3 1 - راهنمای کلیدی در مورد مه پاش گلخانه - پد سلولزی

    لوله یاشیلنگ حمل آب از دیگر بخشهای سیستم مه پاش است. بسته به نیاز و اندازه اتصالات فشاری خود، یک لوله¼ اینچ یا ½ اینچ را انتخاب نمایید.

    تعداد نازل هایی که استفاده می کنید و تعداد دفعاتی که در گلخانه مه ایجاد می کنید به آب و هوا و نوع گیاهانی که می روید بستگی دارد. همچنین تعداد نازلها به میزان فشار پمپ و همچنین میزان خروج آب از مخزن بستگی دارد.

    فیلتر

    وصل کردن یک فیلترتوری در سیستم مه پاش الزامی میباشد.  با نصب یک فیلتر مرغوب در سیستم مه پاش،  از ایجاد مشکلات رسوب گیری در نازلها جلوگیری نمایید.

    تهویه مناسب

    سیستم مه پاش جایگزین سیستم تهویه خوب در گلخانه شما نمی شود و بدون آن به خوبی کار نخواهد کرد. قبل از نصب سیستم مه پاش، مطمئن شوید که برای ایجاد جریان هوای سالم در گلخانه خود، فن، دریچه های مناسب را  تنظیم کرده اید.

    تابلو برق

    با استفاده از یک تابلو برق با کیفیت میتوانید میزان رطوبت و دمای مورد نیاز سالن را به درستی مدیریت نمایید. از اینرو میتوان برنامه هفتگی سیستم مه پاش را تنظیم و بر مبنای آن زمان بندی دلخواه و مورد نیاز خود را مشخص نمود.

    جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مه پاش خانگی و گلخانه ای با شماره تماس ۰۹۱۲۴۸۸۴۹۰۵ با ما در ارتباط باشید.

    دیگر محصولات ما

    کولر صنعتی

    4 - راهنمای کلیدی در مورد مه پاش گلخانه - پد سلولزی

    کولر صنعتی آکسیال با پد های سلولزی صنعتی به منظور کاهش دما و خنک نمودن انواع سالن ها و فضاهای بزرگ از قبیل سوله صنعتی و ورزشی، تعمیرگاه، مرغداری و گلخانه کاربرد دارد. کولرهای صنعتی یکی از پر استفاده ترین دستگاه ها در ایران و سایر کشورها به منظور تامین سرمایش در محیط های بزرگ می باشد. راهکار های قدیمی در نحوه تامین سرمایش، همواره با مشکلات مختلفی از قبیل پایین بودن راندمان، اتلاف انرژی و عدم امکان تامین سرمایش به صورت موثر و مناسب برای شرایط آب و هوایی ایران همراه بوده است. کولر صنعتی آکسیال تولیدی با کیفیت در شرکت ایران مشعل، با بهره مندی از پدهای سلولزی صنعتی بسیار مرغوب و همچنین انتقال قدرت کوبله مستقیم و مصرف برق ناچیز نسبت به کولر های مشابه، راهکاری اثربخش و مطلوب جهت تامین سرمایش فضاهای صنعتی و عمومی ایجاد نموده است.

    کولر ها با انواع مختلف کیفیت و ظرفیت های مختلف در بازار وجود دارد. کولرهای صنعتی همانگونه که از اسم انها مشخص است بیشتر در سالن های صنعتی کاربرد دارند. این دستگاه بهترین انتخاب برای کارخانجات بزرگ است.

    مزایای کولر صنعتی

    صرفه جویی در مصرف برق و آب

    استفاده از پد سلولزی بجای پوشال
    افزایش سطح تبخیر حدود پنج برابری در مقایسه با پوشالهای کولر
    امکان نصب ترموستات به منظور کنترل موثر دمای محیط

    جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مه پاش خانگی و گلخانه ای و یا در خواست تعمیر مه پاش با شماره تماس ۰۹۱۲۴۸۸۴۹۰۵ با ما در ارتباط باشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.