سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مزایای سامانه های گرمایش تابشی گرماتاب
    16 اسفند 1400 - 11:14
    شناسه : 194867
    0

    سامانه های گرمایش قدیمی نیاز به اختصاص محیطی برای موتور خانه بودند که حذف این موضوع در دستگاه های گرماتاب سبب کاهش هزینه ها به اندازه چشمگیری شده است.

    پ
    پ

    صنعتی - مزایای سامانه های گرمایش تابشی گرماتاب - سرمایش

    سامانه های گرمایش تابشی گرماتاب دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به روش های گرمایشی قدیمی است . حذف موتور خانه مرکزی ، سادگی در نصب، کاهش میزان مصرف گاز و برق، عدم اشغال فضایی فیزیکی مفید از جمله آنهاست.

    حذف موتور خانه مرکزی و به سبب آن کاهش هزینه ها

    سامانه های گرمایش قدیمی نیاز به اختصاص محیطی برای موتور خانه بودند که حذف این موضوع در دستگاه های گرماتاب سبب کاهش هزینه ها به اندازه چشمگیری شده است.

    حذف موتور خانه علاوه بر کاهش هزینه ها از اتلاف انرژی در موتور خانه ها نیز جلوگیری کرده است .

    نصب ساده و هزینه نگهداری پایین

    سامانه های گرمایش تابشی نسبت به سایر روش های گرمایش بسیار مدرن تر می باشند . اما این مدرنتر بودن سبب پچیدگی در نصب دستگاه نشده است و گرماتاب در مدت زمانی کوتاه نصب می گردد.

    بخاری صنعتی گرماتاب اگر از مراکز اصلی فروشنده این دستگاه تهیه شود راندمان بسیار بالا و قطعات بسیار با کیفیتی دارد. متاسفانه دستگاه های گرمایش تابشی فراوانی در بازار  به جای برند اصلی دستگاه گرماتاب معرفی می شوند که هیچ کدام دستگاه اصلی نمی باشد.

    دستگاه گرماتاب ارائه شده دارای   5سال گارانتی فن و مشعل 10 سال گارانتی لوله 15 سال خدمات پس از فروش است.

    مستقل بودن عملکرد هر دستگاه

    رستورانی - مزایای سامانه های گرمایش تابشی گرماتاب - سرمایش

    طبیعی است که در سالن های بزرگ صنعتی تعداد دستگاه های گرماتاب بر اساس مساحت سالن محاسبه و منظور میگردد. همچنین در این سالنها امکان نصب دستگاه گرماتاب به صورت موضعی امکان پذیر میباشد. تامین گرمایش با استفاده از سایر سامانه ها گرمایشی به گونه ای است که در صورت از کار افتادن و خرابی سیستم، تامین گرمایش در کل سالن مختل میگردد. این در حالی است که در بخاری تابشی در صورت خرابی یک دستگاه گرماتاب در سالن صنعتی، سایر دستگاههای گرماتاب روشن بوده و خلل چندانی در تامین گرمایش ایجاد نمیکند.

    تامین گرمایش بصورت موضعی

    امکان گرمایش بصورت موضعی می تواند در برخی از صنایع بسیار مفید و کاربردی باشد. برای مثال در برخی انبار ها افزایش دما می تواند بر روی برخی کالا ها اثر منفی بگذارد و اگر افرادی در بخشی از این انبار در حال انجام فعالیت و کار باشند به کمک دستگاه های گرمایش تابشی گرماتاب می توان تنها همان بخش را گرم نمود.

    برای مشاهده تصاویر پروژه های انجام شده و برای مطالعه مقالات بیشتر می توانید به وب سایت ما به آدرس

    GARMATAABAN.COM مراجعه فرمایید.

    همچنین برای مشاوره ، استعلام قیمت و یا درخواست بازدید و کارشناسی رایگان از محل شما می توانید از طریق شماره تماس 09124884905 با ما در ارتباط باشید.

    - مزایای سامانه های گرمایش تابشی گرماتاب - سرمایش

    مزایای گرماتاب در سالن های تعمیرگاه

    تامین گرمایش تعمیرگاه های خودرو به سبب نوع فعالیت آنها می تواند چالش برانگیز باشد. در تعمیرگاه های خودرو به سبب تردد خودرو ها، امکان بسته بودن درب بصورت طولانی مدت وجود ندارد و همچنین کف تعمیرگاه ها اغلب خیس بوده و در فصل سرما یخ می زند.

    همچنین به دلیل آلودگی زیادی که خودرو ها ایجاد می کنند تهویه هوا در تعمیرگاه بسیار مهم می باشد.

    از اینرو در هیتر تابشی گرماتاب واسطه قرار نگرفتن هوا در تامین گرمایش از طریق گرماتاب ، موجب می شود که تلفات حرارتی ناشی از تهویه فضای تعمیرگاه به شدت کاهش یابد و به نیاز گرمایشی سالن به سرعت پاسخ داده شود، چرا که گرما مستقیماً به افراد، ابزار و کف زمین تعمیرگاه منتقل می شود، هرچه زمان گرمایش کوتاه تر باشد، انرژی کمتری مصرف می شود و آسایش دمایی کارکنان تامین می شود و در نتیجه راندمان کاری افزایش می باید.

    بهترین روش تامین گرمایش گلخانه 

     تامین گرمایش گلخانه یکی از مهم ترین مسائل در گلخانه هاست. متد های متداول در جهت تامین گرمایش گلخانه ها، بکار گیری از روش همرفتی مانند بخاری ها میباشد. اتلاف انرژی در روش تامین گرمایش به روش همرفتی به واسطه تبادل دمایی از سقف و دیواره ها بسیار بالا بوده و در بسیاری موارد مقرون به صرفه نمیباشد.

    اتلاف انرژی تنها مورد منفی روش های همرفتی نیست در این روش ایجاد شبنم بر روی سطح و ریز قطرات آب بر روی گیاهان نیز رخ میدهد .

    تولید میعان یا شبنم و مرطوب شدن سطح گیاه منجر به ایجاد قارچ و آفات در گلخانه میشود. دراین روش مساحت سالن گلخانه و بستر خاک سرد بوده و ریشه گیاه به دمای مورد نیاز نمیرسد.

    این در حالی است که در تامین گرمایش با استفاده از روش گرمایش تابشی گرماتاب، انرژی حرارتی با الهام ازطبیعت همچون خورشید امواج تابشی رابه سطح،ریشه وخاک گیاه منتقل نموده و دمای مورد نیاز گیاه را تامین مینماید. در این روش اختلاف حرارتی بین سقف و نقاط نزدیک به کف کم بوده و از تجمع حرارتی زیر سقف جلوگیری میگردد.

    از اینرو اتلاف حرارتی از سقف گلخانه بسیار ناچیز بوده و موجب کاهش چشمگیر اتلاف حرارتی و انرژی مصرفی میگردد. گرمایش تابشی در گلخانه همانند تابش خورشید، گرما را برای گیاهان فراهم مینماید. صرفه جویی حداقل ۵۰ درصد گاز و ۹۰ درصد برق مصرفی از مزایای مهم دستگاههای گرمایش تابشی گرماتاب میباشد.

    گلخانه - مزایای سامانه های گرمایش تابشی گرماتاب - سرمایش

    گرمایش مرغداری ها

    روش گرمایش در سالن مرغداری‌ ها در حال حاضر عمدتاً روش جابجایی هوا (انواع مختلف بخاری های هوای گرم) می‌باشد که توأم با اتلاف زیاد انرژی است. تعداد دفعات تهویه در مرغداری‌ها از سایر فضاهای صنعتی بسیار بیشتر است. لذا انرژی گرمایی جذب شده توسط هوا، قبل از تبادل حرارتی با محیط و پرندگان موجود در کف سالن، از طریق فن‌های تهویه به خارج از سالن تخلیه میشود که به منزله هدر رفتن منابع مالی ارزشمند و انرژی است.

    رطوبت و خیسی بیش از حد کف سالن و سرد بودن کف (در حالی که سقف گرم است) از مشکلات سیستم‌های متداول غیر تابشی است. سیستم گرمایش تابشی، انرژی گرمایی را بدون دخالت هوا به کف سالن منتقل می کند و بستری گرم و مطلوب برای پرنده ایجاد می‌کند و از طرفی با رساندن تعداد دفعات تهویه به حد استاندارد بدون نگرانی از اتلاف انرژی به بهبود کیفیت محصول نیز کمک شایانی می‌نماید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.