×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

عکاسی صنعتی در خدمت برند، تنها شعار نیست. واقعا داشتن عکس خوب برای محصول، از محصول خوب مهم تر است. اصلا یک عکس خوب، یک محصول معمولی را نیز خوب نشان می دهد. برای داشتن عکس خوب از یک محصول و یا یک برند باید به سمت عکاسی صنعتی رفت. یک عکاس حرفه ای در زمینه صنعتی، با ابزار و وسایلی که در اختیار دارد می تواند تا به کمک زاویه ی مناسب، نورپردازی صحیح، ایجاد دکور جذاب (عکاسی دکوراتیو)، ثبت عکس به بهترین روش برای ویرایش و تغییرات اساسی در کامپیوتر (عکاسی فتومونتاژ) و… عکس محصول یا خدمت را بهتر به نمایش بگذارد. در پایان این مطلب ما تمامی منابع مورد استفاده در بازنویسی این مطلب را برای شما معرفی می کنیم تا بتوانید از مطالب اصلی نیز در شناخت بهتر عکاسی صنعتی بهره بگیرد.

عکاسی صنعتی چیست؟ - عکاسی صنعتی در خدمت برند - برندسازی

مختصر راجع به عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی شاخه ای گسترده ای است که شامل چندین شاخه تخصصی عکاسی است. عکاسی صنعتی به شاخه‌هایی از عکاسی اطلاق می‌شود که برای مقاصد تجاری به منظور فروش یک محصول یا تبلیغات برند به کار می رود. هر کسب‌ وکاری که دارید، داشتن عکس‌های باکیفیت از یک محصول یا خدمات که می‌تواند توجه مشتری را به خود جلب کرده و همچنین تأثیری ماندگار بر ذهن آنها بگذارد و ضمنا برای موفقیت شما بسیار مهم است. باید خود را در فضای واقعی و مجازی به مخاطب معرفی کرد و جلوه‌های بصری محصول و خدمات خود را در ذهن او ثبت نمود.

به عبارت دیگر، هر نوع عکاسی که برای فروش گرفته شود در دسته عکاسی صنعتی قرار می‌گیرد. عکاسی صنعتی شامل گرفتن عکس محصولات، خدمات، عکاسی از افراد مشهور برای تبلیغات یک برند، عکس برای صفحات مجلات و روزنامه ها و…. است. تصاویر زیبا و باکیفیتی که در بیلبوردها، کاتالوگ محصولات، وب سایت‌های خرید، اقلام تبلیغاتی و … مشاهده می‌کنید بخشی از عکاسی صنعتی است. این شاخه از عکاسی معمولاً برای افزایش فروش و ایجاد آگاهی از برند در مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد.

واضح است که با ارائه تصاویر کم کیفیت به فعالیت و کار شما لطمه وارد می‌شود و از نظر مشتری شرکتی غیرحرفه ای و مبتدی محسوب می‌شوید! علاوه بر این، استفاده بیش از حد از عکاسی تبلیغاتی معمولی باعث می‌شود خلاقیت کمتری داشته باشید و سود کمتری ببرید.

پس عکاسی صنعتی در همینجا مفید واقع شده و باعث می‌شود کسب و کار شما منحصر به فرد و متفاوت از رقبای شما به نظر برسد. اهمیت عکاسی صنعتی را می‌توان در بهینه‌سازی تصویر خلاصه کرد تا مشتری و بیننده بتواند دقیقا موضوع و اطلاعاتی که شما نیاز دارید از محصولاتان دریافت کند را ببیند.

هدف اصلی و مهم عکاسی صنعتی نشان دادن جلوه‌های واقعی یک محصول است. به گونه ای که از طریق نورپردازی و طراحی صحنه در تبلیغ یک محصول یا برند باعث شود حتی با یک نگاه محصول یا برند در ذهن مخاطب ثبت شود. یک عکاس حرفه ای در زمینه صنعتی از محصول به گونه ای عکس می‌گیرد که ویژگی‌ها و ویژگی‌های متمایز آن را به تصویر بکشد.

انواع عکاسی صنعتی

– عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی معمولا برای نمایش یک محصول، خدمات، برند یا شخص در تبلیغات چاپی مانند مجلات، روزنامه ها، بروشورها و غیره استفاده می شود. شما می توانید این نوع عکاسی را برای تبلیغ یک محصول در تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات دیجیتال، بیلبوردهای تبلیغاتی و.. استفاده کنید. این نوع عکاسی صنعتی، یکی از پرطرفدارترین شاخه های عکاسی است که هدف اصلی آن ترغیب مردم به خرید است.

– عکاسی هوایی

عکاسی هوایی شاخه ای از عکاسی به روش صنعتی است که در آن تصاویر از ارتفاعات بالا گرفته می شود. این نوع عکس ها بیشتر توسط دوربین های هلی شات انجام می شود.

-عکاسی معماری

عکاسی معماری و عکاسی از محیط داخلی شامل عکاسی از ساختمان ها، سازه ها و فضای داخلی خانه، رستوران و…است. عکاسان این رشته عکاسی از تکنیک های نورپردازی و هزاران تکنیک عکاسی دیگر برای ثبت نمایی زیبا استفاده می کنند.

– عکاسی ماشین

عکاس صنعتی در حوزه خودرو، صرفا به دلیل تجارب خود در نمایش خصوصیات یک ماشین برای جذب مشتری، بسیار از حرفه عکاسی خود بهره می گیرد. دلیل این تفکیک شرایط ویژه ی نمایش خصوصیات یک خودرو است. بیشتر مجموعه های تولید و فروش خودرو و قطعات آن یا عکاسان خودرویی را استخدام می کنند و یا عکاسی صنعتی محصولات خود را به صورت برون سپاری انجام می دهند.

– عکاسی از غذا

عکاسی غذا یکی از شاخه های تخصصی عکاسی صنعتی است. صنایع غذایی همیشه یک صنعت پرطرفدار بوده و در دهه های اخیر به سرعت رشد کرده است. بنابراین، سطح تقاضا برای عکاسانی که غذاها و منوهای مختلف را به شیوه ای جذاب ثبت می کنند، در حال افزایش است.

چرا عکاسی صنعتی؟ - عکاسی صنعتی در خدمت برند - برندسازی

– عکاسی محصول

عکاسی محصول در یک شرکت محصول را باید بسیار جدی گرفت. از طریق تصاویر عالی ساخته شده بر روی یک محصول، یک شرکت می تواند محصول را به مشتریان معرفی کند و شانس خرید را افزایش دهد. شرکت های چندین کالا دارند از این روش به فروش بالایی رسیده اند. بعلاوه که برند محصول نیز بیشتر دیده شده است. باید در نظر داشت که با این روش عکاسی، می توان برنامه ریزی کرد مشتری چه ویژگی از محصول را بیشتر درک کند.

– عکاسی خبری

عکاسی خبری هنر گرفتن عکس هایی با ارزش از نظر خبری است. این نوع عکاسی معمولاً با رویدادهای جاری خبری همراه است تا اخبار را با شواهد ثبت کند. گرفتن عکس های خبری همیشه آسان نیست و گاهی اوقات یک عکاس خبری مجبور است با خطرات جانی روبرو شود.

– عکاسی ورزشی

این نوع عکاسی مهم ترین، جالب ترین رویدادهای دنیای ورزش را به تصویر می کشد. عکس های ورزشی برای نوشتن اخبار ورزشی، اخبار بازیکنان و پوشش رویدادهای یک رویداد ورزشی استفاده می شود. عکاسی ورزشی از دوربین های منحصر به فردی استفاده می کند که می تواند عکس های منحصر به فردی از ورزشکاران بگیرد.

– عکاسی از جواهرات

عکاسی از جواهرات در قلب صنعت جواهرات قرار دارد. تمام جنبه های زیبای انگشتر، دستبند و گردنبند به گونه ای به تصویر کشیده شده است که مشتری را متحیر می کند.

عکاسی صنعتی در منزل

عکاس صنعتی در منزل یک سبک جدید در عکاسی است که در آن به طور تخصصی از درون منزل برای اهداف مختلف عکاسی می‌کنند، از کاربرد این عکس‌های گرفته شده می توان از فضای درونی منزل بیشتر برای عکس برداری از محصولات تبلیغاتی یک شرکت ، بیلبوردهای تبلیغاتی ، کاتالوگ ها ، بروشورها ، محصولات تبلیغاتی اینستاگرام تا عکاسی از قطعات صنعتی یک کارخانه بزرگ  و… نام برد.

جالب است بدانید که برخی از افراد به اشتباه گمان می‌کنند که عکاسی صنعتی در منزل کار ساده و راحتی است و به مهارت خاصی نیاز ندارد اما برخلاف نظر این عده باید بگوییم به دلیل آن که این نوع عکاسی به تخصص، مهارت، تجربه و همچینین آگاهی کامل نسبت به تمامی تکنیک‌های عکاسی حرفه ای را دارد ، پس کار چندان آسانی نیست علاوه بر موارد گفته شده باید اضافه کنیم که عکاس میتواند به جز استفاده از دوربین های حرفه ای DSLR   با یک گوشی هوشمند نیز این کار را انجام دهد ، اما مطمئنا با استفاده از یک DSLR دست شما برای نمونه های بهتر بازتر خواهد بود.

عکاسی صنعتی از شیشه

عکاسی صنعتی از شیشه یکی از هزاران شاخه در عکاسی صنعتی است که به دلیل اهمیت آن و داشتن نکاتی تخصصی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. برای این شیوه از عکاسی باید این ۳ گام را به درستی اجرا کنید.

۱. نور را کنترل کنید

تفاوت ضریب شکست شیشه و هوا سبب می‌شود بتوانیم اجسام شیشه‌ای را ببینیم. عکاسان طرح گندم همواره سعی می‌کنند برای عکاسی از شیشه بهترین زاویه‌ی تابش نور به آن، یعنی از پشت شیشه را رعایت کنند. نور پشتی سبب ایجاد این انعکاس‌ها نمی‌شود و لبه‌های شیشه را به‌خوبی به‌تصویر می‌کشد.

۲. انعکاس و شکست نور را کنترل کنید

برای کنترل انعکاس شیشه با قرار‌دادن فلگ‌های مشکی در اطراف سوژه مشکل برطرف می‌شود. همچنین، عکاسان این مجموعه مراقب شکست و تجزیه‌ی نور و ایجاد رنگ در بخش‌های مختلف شیشه هستند تا کیفیت تصویر عالی شود.

۳. گرفتن و پردازش عکس

تنظیم نور و کنترل انعکاس‌های نوری سخت‌ترین بخش عکاسی صنعتی از شیشه است. وقتی این کارها را انجام دادید، می‌توانید عکاسی را شروع کنید. با نور پشتی و پس‌زمینه سفید، باید میزان نوردهی به حسگر دوربین را روی میزانی بیشتر از میزان اعلام‌شده‌ی نورسنج تنظیم کنید. شیشه یکی از سوژه‌های دشوار برای عکاسی است. عکاسان طرح گندم با استفاده از تنظیم نور پشتی لبه‌های شیشه را بیشتر نشان می‌دهند و از ایجاد درخشش‌های موضعی روی سوژه جلوگیری می‌کنند. همچنین، با استفاده از فلگ‌ها در جوانب سوژه، انعکاس تصویر اشیاء محیط در شیشه را کنترل می‌کنند.

مزایای عکاسی صنعتی

هدف از عکاسی صنعتی متقاعد کردن مشتری است. به همین دلیل است که از مزایای عکاسی صنعتی می توان به ارائه روش های جدید و جذاب برای جلب نظر مثبت مشتری اشاره کرد. بدیهی است که برای دستیابی به این امر به تیمی حرفه ای و خلاق نیاز است که بتواند بازار هدف را شناسایی کرده و با شناخت و درک نیازهای مخاطب، موضوع عکاسی را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد.

کیفیت تصویر برند خود را بهبود بخشد

عکاسی صنعتی کالاها و خدمات شما را به صورت حرفه ای نشان می دهد. مشتری شما می تواند از ماهیت کسب و کار و محصولات شما آگاهی بیشتری پیدا کند. بعلاوه که عکس حرفه ای نشان دهنده مجموعه ای حرفه ای خواهد بود.

سطح برتری برند را افزایش دهد

اگر شرکت شما قصد برگزاری یک رویداد بزرگ را دارد، می توانید یک عکاس صنعتی را برای گرفتن عکس های جذاب از این رویداد استخدام کنید. شرکت ها می توانند این تصاویر را در وب سایت های رسمی، بروشورها و صفحات فیس بوک خود منتشر کنند تا برتری برند را نسبت به مشتریان افزایش دهند.

روش های عکاسی صنعتی - عکاسی صنعتی در خدمت برند - برندسازی

آگاهی از برند را بالا ببرد

عکس‌های خلاقانه می‌توانند تأثیری ماندگار بر مشتریان بالقوه داشته باشند و همچنین به افزایش فروش شرکت کمک کنند. مثلا با یک عکس خلاقانه روی بیلبوردهای شهری به میزان زیادی برند شما در ذهن مخاطب جای می گیرد.

افزایش فروش و بازگشت سرمایه

اجرای عکاسی صنعتی به روشی نوآورانه و خلاقانه برای یک شرکت، فروش کلی و بازگشت سرمایه را بهبود می بخشد. اگر شرکتی قصد داشته باشد توضیحات محصول را در تصاویر محصول درج کند، سطح فروش محصولات آن به طور مستقیم افزایش می یابد.

مطالب ذکر شده در این مقاله به نقل از منابع زیر است:

  1. عکاسی صنعتی؛ برگ برنده تبلیغاتی و برندسازی / zaya.link/IndustryPhotographyForAdvertising
  2. عکاسی صنعتی و افزایش فروش شما / zaya.link/IndustryPhotographyAndSale
  3. عکاسی صنعتی در منزل / zaya.link/HomeIndustryPhotoGraphy
  4. عکاسی صنعتی از شیشه / zaya.link/GlassIndustryPhotography
  5. عکاسی صنعتی چیست؟ / zaya.io/WhatIsIndustryPhotography

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.