جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دستگاه التراسونیک چیست؟
    21 اسفند 1400 - 10:08
    شناسه : 195130
    0

    قبل از اقدام به خرید التراسونیک و انواع دستگاه های آن بهتر است به طور کامل با نحوه کارکرد آنها آشنا باشید. چراکه باید دستگاه مورد نظر شما، نیازتان را بر آورده کند.

    پ
    پ

    التراسونیک - دستگاه التراسونیک چیست؟ - آماج سونیک

    شرکت آماج سونیک، برترین تولید کننده ایرانی دستگاه التراسونیک. از جمله این دستگاه ها می توان به حمام التراسونیک، گان دستی، اولتراسونیک دستگاه دوخت التراسونیک و … اشاره کرد. گروه صنعتی آماج سونیک با ۲۰ سال تجربه، سابقه همکاری با برترین برند ها را دارد.

    علاوه بر آن تمامی مراحل ساخت و طراحی دستگاه و خدمات پس از فروش، پشتیبانی از تعمیرات و … جزو خدمات این شرکت می باشد.

    معرفی انواع دستگاه التراسونیک صنعتی

    ۱. دستگاه جوش التراسونیک

    جوشکاری اولتراسونیک از روش های متداول و فراگیر در کشور های صنعتی و پیشرفته برای جوشکاری محسوب میشود. عموما قطعات پلاستیکی و گاهی اوقات قطعات فلزی را میتوان با این روش جوشکاری کرد.

    روش کار دستگاه جوش التراسونیک
    * آماده سازی سطح یا surface preparation

    این مرحله شامل تمییز کاری و براده برداری میباشد. وجود آلودگی و لبه های اضافی باعث کاهش کیفیت عملیات جوشکاری میشود.

    *  گرم کردن Heating

    برای این مرحله از انرژی امواج فراصوت با فرکانس بالا استفاده میشود. این فرکانس بین ۲۰ تا ۷۰ کیلو هرتز میباشد.

    * فشردن یا pressing

    زمانی که دو قطعه کار به اندازه کافی گرم میشوند، باید به هم فشرده شوند. این فشار توسط سیستم پنوماتیک و هورن دستگاه های جوش انجام میشود.

    * آمیزش بین مولکولی

    تماس دو قطعه کار گرم شده و در آستانه ذوب با یکدیگر و فشار وارده بر آنها، فرصت را برای آمیزش مولکول های دو قطعه کار فراهم میکند.

    * خنک کردن یا cooling

    انجماد و سرد شدن، آخرین مرحله از جوشکاری میباشد. در این مرحله  پلیمر های نیمه کریستالی و کریستالی خود را که قبل شروع جوشکاری داشتند به دست می آورند. بعد از مرحله خنک کردن مواد ساختار اولیه خود را بدست می آورند.

    ۲. دستگاه دوخت ساک دستی

    ساک دستی را می توان با روش های گوناگونی تولید کرد. ساک های دستی که با این روش تولید میشوند بسیار مقاوم و شکیل و زیبا هستند. این دستگاه ها فول اتوماتیک هستند. ساک های تولید شده با استفاده از این روش کیفیت بسیار مطلوبی دارند.

    ماشین آلات نساجی و بافندگی با این روش دارای ایزو ۹۰۰۱ و ۱۴۰۰ اروپا میباشد. از این دستگاه ها برای دوخت انواع تشک، ساک دستی و ماسک استفاده میشود.

    مزایای استفاده از دستگاه دوخت اولتراسونیک

    *  به وسیله این دستگاه، عملیات مهر و موم با سرعت انجام میشود. همچنین استفاده از این روش بسیار مقرون به صرفه است و همچنین قوی است.

    *  برای انجام عملیات دوخت و دوز به وسیله این دستگاه از هیچ نوع مواد مصرفی استفاده نمیشود. مانند چسب، گیره، نخ و سوزن.

    * نگه داشتن گرما درون دستگاه، برای شما چندان هزینه بر نخواهد بود. همچنین برای پیش گرم کردن آن به زمات زیادی احتیاج نخواهید داشت.

    *  سرعت تولید با استفاده از دستگاه دوخت آلتراسونیک بسیار بالا است.

    * دوختی توسط این دستگاه انجام میشود بسیار دقیق، همگن و همرنگ با خود پارچه خواهد بود. و استفاده از مواد مصرفی مثل نخ و سوزن به پایان خواهد رسید.

    ۳. دستگاه کش زن ماسک التراسونیک

    دستگاه کش زن ماسک التراسونیک، فرآیند جوش زدن کش بر روی ماسک را انجام میدهد. این فرآیند به سه صورت اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و نقطه زن دستی انجام میشود.

    اجزاء دستگاه کش زن ماسک

    دستگاه کش زن ماسک توسط اجزاء و قطعات مختلفی ساخته میشوند. این قطعات برای انجام عملیات کش زن ماسک بسیار نیاز است. اجزای هرکدام از دستگاه های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و نقطه زن از یکدیگر متفاوت است.

    اجزای دستگاه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

    این دستگاه شامل یک استراکچر عمودی، به صورت عمود فرود میباشد. این استراکچر سنبه را با زاویه ۹۰ درجه نسبت به سطح هورن، بر روی هورن اولتراسونیک فرود می آورد. کش زن اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک توسط نیروی پنوناتیک و یا هوا عمل میکند. به همین جهت این دستگاه به پیستون های پنوماتیک، لوله های انتقال باد، پمپ باد و هورن آلتراسونیک نیاز دارد.

    اجزای دستگاه نقطه زن دستی

    دستگاه کش زن نقطه زن دستی، جزء دستگاه های با استراکچر ساده است. این دستگاه از یک ترانسدیوسر با قالب پلاستیک در اطراف خود و یک ژنراتور تشکیل شده است.فرمان انتقال امواج فراصوت، توسط یک کلید که معمولا در انتهای دسته ترانسدیور قرار گرفته، اجرا میشود. عملیات جوش کش به صورت نقطه ای در محل مورد نظر اعمال میشود.

    ۴.  دستگاه تمییز کننده یا حمام التراسونیک

    دستگاه شست و شوی یا حمام التراسونیک، دستگاهی است که میتواند توسط امواج فراصوت، تمام آلودگی های چسبیده به سطوح را از بین ببرد. این آلودگی ها میتواند بر روی سطح جسم باشند و یا در برخی بخش های غیر قابل دسترسی داخلی آن قرار گیرند.

    استفاده از دستگاه اولتراسونیک بعد از جنگ جهانی اول آغاز شد. اما به علت ضعیف بودن فناوری ساخت این دستگاه ها در آن زمان از خاصیت تمییز کنندگی آن استفاده زیادی نشد.

    از دهه ۱۹۶۰ فناوری پیشرفته تر شد و دستگاه های شستشوی آلتراسونیک تجاری وارد بازار شدند. حمام های فراصوت دستگاهی است که به صرعت و به طور کامل میکروب ها و آلودگی ها را از روی سطح پاک میکند. در نتیجه از این دستگاه برای شست و شوی جواهرات، قطعات صنعتی، برد های الکترونیکی و … استفاده میشود.

    ابعاد حمام و دستگاه شستشوی التراسونیک

    این دستگاه ها معمولا در حجم بالا ساخته میشوند. محدوده حجم های رایج برای انها از ۱۲۰ لیتر تا ۷۰۰ لیتر میباشد. البته برخی ازشرکت های تولید کننده دستگاه التراسونیک صنعتی امکان ساخت این دستگاه به صورت سفارشی و با ابعاد مورد نظر مشتری را دارند.

    دستگاه شستشوی فراصوت چگونه کار میکند؟

    این دستگاه استخری است که از آب و یا مواد شوینده پر میشود. امواج آلتراسونیک از کف و یا دیواره های آن آزاد میشوند. نوسان سریع امواج صوتی، داخل مخزن آب، باعث ایجاد موج های کوچک و در نتیجه حباب های میکروسکوپی میشود. این حباب ها تا ابعاد خاصی بزرگ میشوند و در آخر بر اثر انفجاری میکروسکوپی از بین میروند. در حقیقت به این انفجار های کوچک، کاویتاسیون گفته میشود. قدرت این انفجار ها باعث از بین رفتن و کنده شدن ذره های روی سطوح میشوند

    قیمت آلتراسونیک و خرید با قیمت مناسب

    قبل از اقدام به خرید التراسونیک و انواع دستگاه های آن بهتر است به طور کامل با نحوه کارکرد آنها آشنا باشید. چراکه باید دستگاه مورد نظر شما، نیازتان را بر آورده کند.  همچنین آشنایی با انواع برند ها و قابلیت آنها باعث میشود تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. شرکت صنعتی آماج سونیک تولید کننده و ارائه دهنده انواع دستگاه التراسونیک ایرانی با بهترین قیمت و کیفیت جهانی در خدمت مشتریان عزیز میباشد. برای مشاهده قیمت، سفارش تولید دستگاه های آلتراسونیک یا خرید دستگاه های اولتراسونیک آماده با کارخانه آماج سونیک یا نمایندگی فروش دستگاه التراسونیک آماج سونیک در ارتباط باشید.

    سونیک - دستگاه التراسونیک چیست؟ - آماج سونیک

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.