×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

لوله بازکنی با تلمبه - لوله باز کنی با تلمبه - تلمبه مکانیکی جهت باز کردن لوله

تلمبه چیست؟

نوعی دستگاه که برای بر طرف کردن گرفتگی در لوله ها و چاه در خانه به خصوص در اشپزخانه به کار می رود تلمبه نام دارد. این دستگاه به این صورت است که به داخل چاه برده شده و با دست بالا و پایین کرده که این کار باعث به جریان افتاد اب و بر طرف کردن گرفتگی ها می شود. این روش نوعی روش تضمینی جهت لوله بازکنی محسوب می شود و معمولا افرادی که متخصص این کار هستند این ابزار داشته و کار را انجام می دهند. برخی تلمبه های دستی موجود است که اکثر افراد خانوار در حین گرفتگی های سطحی مانند روشویی یا ظرفشویی از ان ها استفاده میکنند.

چگونه از گرفتگی های سطحی جلوگیری کنیم

در هر زمان و در هر خانه و مکانی امکان گرفتگی چاه و بالا امدن محتویات داخل چاه وجود دارد که سریعا باید این مسئله پیگیری و حل شود. لازم به ذکر است که برای جلوگیری از گرفتگی های سطحی لوله ها و چاه های فاضلاب در اشپزخانه استفاده از توری می تواند خیلی به جلوگیری از انباشته شدن مواد در لوله ها کمک کند و هم چنین پس از شستن ظرف ها ریختن اب بیشتر به چاه نیز می تواند کمک کند و هم‌چنین از ریختن مواد کوچک و تفاله چایی و هر موادی که تفاله دارد باید پرهیز شود تا این اتفاق نیفتد. معمولا چاه باز کنی ها و لوله بازکنی های سراسر کشور با خدمات رسانی ارزان و با توجه به شرایط حال حاضر با رعایت پروتکل های بهداشتی در کم ترین زمان تمامی کار های ذکر شده را انجام و کامل حل می کنند. هم چنین این مکان ها جهت تشخیص ترکیدگی لوله و نشتی آن‌ از مجهز ترین دستگاه ها استفاده کرده و به رفع آن می پردازند.

ساده ترین روش های لوله بازکنی

۱- باز کردن لوله با تلمبه های دستی

استفاده از تلمبه های دستی به این گونه است که در این روش تلمبه را به روی لوله برده و با فشار زیاد به سمت پایین فشار دهید و سپس به ارامی بالا پایین برده تا اب در ان جریان پیدا کند و موادی که باعث گرفتگی شده بود به جریان افتاد و خارج شود. این روش بیشتر در سینک های که در ان لوله گرفته باشد کاربرد دارد و جز ساده ترین روش ها محسوب می شود. این روش می تواند کاربردی باشد و اگر دیدید که نتیجه ای حاصل نشد احتمال این که لوله به مواد گیر شده داخل لوله نرسیده باشد زیاد است و دوباره باید امتحان شود.اگر این گرفتگی لوله داخل جایی از جمله دستشویی بود لازم است که هنگام انجام این کار سیفون هم زده شود تا مواد کاملا تخلیه گردد. این روش هم جز روش های ساده تلقی می شود  که به راحتی می توان در مواقع ضروری به کار برد.

۲- استفاده از سرکه و جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین و سرکه جهت باز کردن لوله های فاضلاب است که به این گونه ابتدا آب جوش و یا گرم را ابتدا میریزیم داخل لوله و سپس مقداری جوش شیرین و سرکه را با هم مخلوط می کنیم و داخل لوله می ریزیم و باید به آن یک ساعت زمان دهیم تا به صورت تجزیه ای خارج شود که یه صورت حباب حباب به سمت بالا می آید. بعد از این که یک ساعت گذشت آب داغ را به داخل لوله می گیریم تا مواد تجزیه شده از لوله خارج شود و لوله از حالت گرفته بودن توسط مواد خارج شود و سپس با تلمبه های دستی هم اب و جوش شیرین و سرکه را را به جریان می اندازد و باعث می شود گرفتگی حل شود و لوله ها باز شوند.

اگر از این روش تاثیری ندیدید این امکان وجود دارد که گرفتگی شدید باشد و از این روش های ساده و خانگی کاربردی نباشد که در این صورت باید از سرویس کار بخواهید این کار را انجام دهد.

کاربرد این مواردی که در متن بالا گفته شد می تواند این باشد که در سریع ترین زمان مشکل حل شود و یا در این موضوع باشد که از گرفتگی بیشتر و عمقی تر چاه ها جلوگیری می کند و هم چنین این روش ها بسیار اسان و خانگی هستند و ابزاری که نیاز است در تمامی منازل پیدا می شود و به علت راحتی همه ی افراد قادر به انجامش می باشند. البته این موارد زمانی کاربرد دارد که گرفتگی عمقی و سنگین نباشد. اگر تخلیه چاه و گرفتگی پیگیری نشود خرابی هایی به بار می اورد یعنی اگر ساختمانی چاهش بالا بیاید علاوه بر بوی نامطبوعی که دارد می تواند به علت کثیفی های زیاد بیماری هم ایجاد کند و این بیماری نیز پخش شود به همین علت است که تخلیه چاه نباید پشت گوش انداخته شود.

استفاده از تلمبه های مکانیکی جهت باز کردن لوله

برای انجام این کار ابتدا محیط اطراف چاه را برای باز کردن چاه با تلمبه اماده می کنند و سپس دهانه ی تلمبه را به چاه می گذارند و این تلمبه را باید به گونه ای گذاشته شود که کل دهانه ی چاه را بگیرد تا کار به درستی صورت بگیرد و برای این که کار به درستی انجام شود باید اب ریخته شود و البته اصلا تلمبه نباید هوا به خود بگیرد وقتی این موارد انجام شود به ارامی تلمبه را به بالا و پایین برده تا اب به راحتی به جریان بیفتد و این کار باید میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ بار انواع شود و پشته سر هم باید انجام شود تا ان محتویاتی که گیر کرده است از لوله خارج شود و لوله ها باز شود. اگر با این روش محتویات خارج نشدند و هنوز گیر باشد این روش کار ساز نبوده و باید از دستگاه های مخصوص این کار استفاده شود. که انواع فنرها می باشند.

اگر چاه گرفته باشد بسته به نوع و اندازه ی ان همیشه پیشنهاد می شود که توسط ماشین های مخصوص تخلیه چاه استفاده شود تا دیگر مشکلی پیش نیاید.این کار را باید با تماس گرفتن به مراکز مخصوص این کار از افراد سرویس کار درخواست شود تا به منازل و مکان گرفتگی امده و تعمیرات را با ابزار و ماشین آلات مخصوص انجام دهد.

تلمبه مکانیکی جهت باز کردن لوله - لوله باز کنی با تلمبه - تلمبه مکانیکی جهت باز کردن لوله

لوله باز کنی با دستگاه تراکم هوا

باز کردن لوله با دستگاه تراکم هوا نیز روشی کاربردی جهت باز کردن لوله ها می باشد. در این روش تمام خروجی های لوله را بسته و شلنگ مخصوص دستگاه را وارد لوله کرده و با فشار زیاد هوا را داخل لوله کرده که اگر گرفتگی عمیق نباشد به راحتی باز می شود. برخی نوع های کوچک و خانگی این دستگاه تولید شده و با کمی آموزش می توان از آن استفاده کرد. اما جهت نتیجه مطلوب تر بهتر است از تکنسین مربوطه کمک بگیریم.

دستگاه تراکم هوا جهت باز کردن لوله - لوله باز کنی با تلمبه - تلمبه مکانیکی جهت باز کردن لوله

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.