پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هر آنچه که برای ثبت برند مواد غذایی باید بدانید
    24 فروردین 1401 - 15:34
    شناسه : 196433
    0

    ثبت برند به شما در مسیر رشد و افزایش درآمد کمک خواهد کرد؛ چرا که در ابتدا با کمک نام برند می‌توانید تبلیغات خود را آغاز نمایید، در دیجیتال مارکتینگ قدم‌های بهتری بردارید و در انتها نام برند خود را در اذهان عمومی ثبت کنید.

    پ
    پ

    11 4 - هر آنچه که برای ثبت برند مواد غذایی باید بدانید - ثبت برند

    ثبت برند یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در ابتدای شروع فعالیت‌های تجاری باید انجام دهید. یافتن نامی جذاب، معنادار، گیرا و زیبا که نشان‌دهنده نوع فعالیت شما است به قدری مهم است که پیشنهاد می‌کنیم برای انجام آن از مشاوره ثبت برند کمک بگیرید. فراموش نکنید که این برند شما است که باید در یادها بماند و حتی اگر شنونده آشنایی با فعالیت شما نداشته باشد، از طریق نام برند شما بتواند حوزه کاری شما را حدس زده و آن را به راحتی به یاد بسپارد. در ضمن در دنیایی که فناوری دیجیتال روز به روز در حال گسترش است، این نام برند شما است که در مسیر دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد. در این میان ثبت برند مواد غذایی از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که رقابت بین شرکت‌های تولیدکننده، پخش‌کننده و … مواد غذایی به قدری نزدیک به هم است که برای بهتر دیده شدن نباید حتی از کوچکترین نکات هم به سادگی گذر کرد. حال آنکه انتخاب نام برند از جمله مهم‌ترین قدم‌هایی است که برای شروع فعالیت اقتصادی برداشته می‌شود و در انتخاب آن نباید اهمال کرد.

    چرا باید برند مواد غذایی خود را ثبت کنیم؟

    ثبت برند به شما در مسیر رشد و افزایش درآمد کمک خواهد کرد؛ چرا که در ابتدا با کمک نام برند می‌توانید تبلیغات خود را آغاز نمایید، در دیجیتال مارکتینگ قدم‌های بهتری بردارید و در انتها نام برند خود را در اذهان عمومی ثبت کنید. اگر نام برند را به درستی و با کمک مشاوره ثبت برند انتخاب کنید، می تواند به درستی معرف نوع فعالیت شما باشد. به این شکل در میان صدها نام که در حوزه فعالیت شما در حال تلاش برای دیده شدن هستند، نام شما بهتر، زودتر و بیشتر دیده شده و در ذهن‌ها باقی می‌ماند. ثبت برند نه تنها در بلند مدت می‌تواند شما را به یک نام آشنا در بین برندهای مواد غذایی تبدیل کند، بلکه در کوتاه مدت نیز امکان برنامه‌ریزی روی برند و فعالیت‌های تبلیغاتی را فراهم می‌کند. شما می‌توانید شعار تبلیغاتی، رنگ برند، لوگو شرکت و … را همگی از روی نام برند خود انتخاب کرده و روی سیاست‌های کاری خود برنامه‌ریزی نمایید.

    22 4 - هر آنچه که برای ثبت برند مواد غذایی باید بدانید - ثبت برند

    مراحل ثبت برند مواد غذایی

    مراحل ثبت برند مواد غذایی کمی پیچیده است و شما می‌توانید آن را بر عهده مشاوران ثبت برند بگذارید. آن‌ها نه تنها شما را در انتخاب نام مناسب کمک خواهند کرد، بلکه مراحل را نیز در کمترین زمان ممکن پی گرفته و برند شما را ثبت می‌نمایند. در مشاوره ثبت برند به شما کمک می‌شود مراحل طولانی مدت را در کوتاه‌ترین زمان پیش ببرید. بد نیست بدانید که بسته نوع محصولاتی که ارائه می‌دهید ارگان متفاوتی جهت ثبت برند در نظر گرفته شده است. برای مثال برای ثبت برند محصولات گوشتی و پروتئینی باید به سازمان دامپروری مراجعه کنید و برای محصولات کشاوری به جهاد کشاورزی مراجعه نمایید. لازم به گفتن نیست که این مراحل پر پیچ خم نیاز به فردی مطلع و آشنا به قوانین دارد تا در کمترین زمان و هزینه پیگیری شود. اگر قصد دارید از مراحل پر پیچ و خم ثبت برند موادغذایی مطلع باشید پیشنهاد می‌کنیم ما را همراهی کنید:

    مرحله اول: فراهم کردن مدارک مورد نیاز برای ثبت برند:

    در ابتدای کار باید مدارکی که در مراحل ثبت برند به آن‌ها نیاز دارید را گردآوری کنید. این مدارک شامل موارد زیر می‌شود:

    مدارک لازم برای اشخاص حقوقی:

    • کپی آگهی تأسیس.
    • کپی پروانه بهره برداری و همچنین جواز تأسیس
    • کپی کارت بازرگانی که به نام شرکت یا مدیر آن است.
    • مهر مربوط به شرکت
    • یک نمونه از علامت برند که تقاضای ثبت آن را دارید، در ابعاد 10×10
    • کپی شناسنامه و نیز کارت ملی مدیر عامل شرکت

    مدارک لازم برای اشخاص حقیقی:

    • کپی شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی
    • یک نمونه از علامتی که تقاضای ثبت آن را دارید، در ابعاد 10×10
    • کپی کارت بازرگانی که به نام متقاضی است.
    • کپی مجوزهای فعالیت مانند جواز کسب و …

    مرحله دوم: انتخاب نام برند

    برند شما می‌تواند یک نام ساده، یک شکل خاص از نوشتار اسم برند، ترکیب نام‌ها انگلیسی و فارسی و …. باشد. در این مرحله شما یکی از سرنوشتازترین اقدامات را در جهت بهتر دیده شدن برند و فروش بیشتر برمی‌دارید. نام برند بهتر است که ساده باشد و به راحتی در زبان بیاید. بیانگر نوع فعالیت و نوع محصولتان باشد. بهتر است گیرا بوده و برای شونده جذاب به نظر برسد. در این مرحله می‌توانید از یک مشاور ثبت برند مواد غذایی یا گرافیست کمک بگیرید.

    مرحله سوم: استعلام نام برند

    در این مرحله نام برند شما استعلام شده و در صورتی که طبق قوانین ثبت برند در ایران انتخاب شده باشد، باید نامی یکتا باشد. به عبارتی برای حمایت از برندینگ دیگر شرکت‌ها نام برند شما نباید شبیه به نام برندهای دیگر باشد.

    مرحله چهارم: ثبت نام برند و دریافت کد پیگیری

    بعد از اینکه نام انتخاب شده در مرحله استعلام تأیید شد نوبت به مراجعه به سایت http://ipm.ssaa.ir می‌رسد. با ثبت نام برند در این سایت و بارگذاری اطلاعات مورد نیاز، کد رهگیری دریافت می‌کنید.

    مرحله پنجم: مراجعه به اداره مالکیت معنوی

    بعد از دریافت کد رهگیری در سامانه سه وضعیت انتظار شما را می‌کشد. وضعیت اخطار نقص، وضعیت رد پرونده و یا وضعیت آگهی نوبت اول. در صورتی که تمام اطلاعات بارگذاری شده بدون نقص باشد، برای شما آگهی  نوبت اول صادر خواهد شد. به این شکل شما می‌توانید به صورت فیزیکی اطلاعات و مدارک مورد نیازتان را به اداره مالکیت معنوی برده و برند خود را ثبت کنید.

    مرحله ششم: پرداخت هزینه‌ها

    برای ثبت برند حتماً باید هزینه‌های مربوط به روزنامه رسمی اول و حق الثبت را پرداخت نمایید.

    مرحله هفتم: عدم اعتراض برندهای دیگر

    در انتها بعد از اینکه همه مراحل فوق با موفقیت طی شد، در صورتی که هیچ برند دیگری به نام برند شما اعتراضی نداشته باشند، می‌توانید برای آگهی نهایی اقدام کرده و در نتیجه سند قطعی برند خود را دریافت کنید.

    33 3 - هر آنچه که برای ثبت برند مواد غذایی باید بدانید - ثبت برند

    مشاوره ثبت برند با کارمنتو

    گفتیم که ثبت برند اصولی که به کمک مشاوره ثبت برند انجام گرفته است، شما را یک قدم از برندهایی که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند جلوتر نگه می‌دارد. در حالی که آن‌ها در حال طی مراحل ثبت برند هستند، شما این کار را با کمترین هزینه و زمان انجام داده‌اید. بد نیست بدانید با توجه به حساس بودن حوزه مواد غذایی ثبت برند در این حوزه دردسرهای خاص خود را دارد که با کمک کارشناسان ما در کارمنتو می‌توانید از عهده این کار بر بیایید. تنها کافی است که با مشاوران ما تماس گرفته و مراحل سخت ثبت را به آن‌ها بسپارید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.