پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دلایل کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ چیست؟
    27 فروردین 1401 - 9:15
    شناسه : 196550
    0

    در این مطلب درمورد دلایل کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ و حتی صفحه کلید نوت بوک با شما صحبت می‌کنیم تا وقتی با چنین مشکلاتی مواجه شدید، اقدامات اولیه را خود شما انجام دهید.

    پ
    پ

    در بین مشتریانی که جهت تعمیر لپ تاپ در اصفهان به نمایندگی‌های معتبر مراجعه می‌کنند تا به حال با افراد زیادی برخورد داشته‌ایم که به دلیل کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ به نمایندگی‌های تعمیرات آمده و البته نگران این موضوع هستند که مبادا مشکلات سخت‌افزاری جدی در سیستم رایانه‌ای رخ داده باشد.

    اما ما در این مطلب درمورد دلایل کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ و حتی صفحه کلید نوت بوک با شما صحبت می‌کنیم تا وقتی با چنین مشکلاتی مواجه شدید، اقدامات اولیه را خود شما انجام دهید.

     در صورتی که به نتیجه نرسیدید می‌توانید به نمایندگی‌های تعمیرات سیستم‌های کامپیوتری جهت تعمیر لپ تاپ در اصفهان مراجعه نمایید.

    q - دلایل کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ چیست؟ - تعمیر صفحه کلید لپ تاپ

    فروشگاه سیپک مرکز فروش لپ تاپ دست دوم و لپ تاپ استوک با گارانتی یک ساله ، اولین فروشگاه ارائه کالای دست دوم با گارانتی می باشد که حتی می توانید لپ تاپ دانش آموزی ارزان را نیز از این فروشگاه تهیه نمایید.

    راهکار‌هایی جهت رفع مشکل کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ

    برای اینکه درمورد دلایل از کار افتادن صفحه کلید لپ تاپ یا نوت بوک صحبت کنیم اجازه دهید موضوع را با رفع چنین مشکلی در سیستم رایانه‌ای پیش ببریم چون زمانی که درمورد راهکار‌ها صحبت کنیم قطعاً شما متوجه می‌شوید که این مشکل به چه دلایلی اتفاق افتاده و چه زمان باید راهکار‌های پیشنهادی را اجرا نماییم.

    در صورتی که صفحه کلید لپ تاپ یا نوت بوک شما از کار افتاده است، چند راهکار را به شما پیشنهاد می‌دهیم که به احتمال زیاد باعث می‌شود این مشکل برطرف گردد:

    • درایو صفحه کلید لپ تاپ را به روز‌رسانی کنید.

    در بیشتر موارد مشکل غیرفعال شدن صفحه کلید نوت‌بوک و یا صفحه کلید لپ تاپ به دلیل عدم به روز‌رسانی درایور صفحه کلید اتفاق می‌افتد. بنابراین شما باید خود شخصاً اقدامات مربوط به آپدیت و به روز‌رسانی درایور صفحه کلید را انجام دهید. مراحل انجام چنین کاری به صورت کاملاً دقیق در اینترنت وجود دارد و شما می‌توانید ویدیو‌های آموزشی در این زمینه را نیز دانلود کنید.

    در اغلب موارد گزارش شده که بعد از به روز‌رسانی درایور صفحه کلید، مشکل از کار افتادن این قسمت از لپ ‌تاپ برطرف شده و افراد توانسته‌اند همانند روز اول از صفحه کلید نوت بوک یا لپ تاپ خود استفاده کنند.

    • درایو صفحه کلید را مجدداً نصب کنید.

    گاهی اوقات علی‌رغم اینکه ما عملیات مربوط به روز‌رسانی درایور صفحه کلید را انجام می‌دهیم اما باز همچنان مشکل از کار افتادن صفحه کلید نوت‌ بوک و لپ ‌تاپ وجود داشته و نمی‌توانیم از این قسمت استفاده نماییم. پیشنهاد ما بر این است که این درایو را غیرفعال کرده و مجدداً بر روی سیستم رایانه‌ای خود نصب کنید. در چنین مواردی نیز به احتمال زیاد مشکل از کار افتادن صفحه کلید برطرف خواهد شد.

    • صفحه کلید لپ تاپ را تعمیر کنید.

    اما گاهی اوقات مشکلات نرم‌افزاری در صفحه کلید رخ نداده و در نتیجه لازم است عملیات مربوط به سرویس صفحه کلید نوت بوک و لپ تاپ انجام گیرد. برای مثال اگر ضربه کوچک به صفحه‌کلید وارد شده باشد و یا اینکه گرد و غبار در زیر صفحه کلید لپ تاپ جمع شده باشد، در چنین شرایطی قطعاً کار کردن با صفحه‌کلید دچار مشکلاتی شده و حتی ممکن است این قسمت از سیستم رایانه‌ای به طور کامل از کار بیفتد.

    پیشنهاد ما بر این است که به هیچ عنوان خودتان عملیات مربوط به سرویس صفحه کلید لپ تاپ و نوت بوک را انجام نداده و این کار به مهارت و ظرأفت بسیار بالایی نیاز دارد. اگر سیستم کامپیوتری خود را باز کنید متوجه می‌شوید که سیم‌کشی‌های بسیار زیادی در این قسمت وجود دارد و قطعات کوچکترین ضربه در داخل آن ممکن است حتی به قیمت سوختن سیستم رایانه‌ای تمام شود. بنابراین باید به نمایندگی‌های معتبر از برند لپ تاپ و نوت بوک خود مراجعه کنید. سیستم را به مهندسین توانمند تحویل دهید تا بعد از بررسی مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در صورتی که نیاز به سرویس صفحه کلید باشد اقدامات لازم را برای شما انجام دهند.

    • صفحه کلید را مجددا به لپ تاپ وصل کنید.

    بعضی از افراد یک صفحه کلید کاملاً مجزا به لپ تاپ خود وصل می‌کنند تا بتوانند امور کاری خود را با این صفحه کلید انجام داده و فشار زیادی به کلید‌های خود لپ‌تاپ وارد نشود. اگر صفحه کلید دوم غیر فعال شده است پیشنهاد می‌کنیم یکبار آن را از لپ تاپ جدا کرده و مجددا به سیستم رایانه خود وصل کنید. گاهی اوقات اتصال نامناسبی بین پورت و صفحه کلید اتفاق می‌افتد که باعث غیر فعال شدن آن می‌گردد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.