جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چه نتایجی می‌توان از لیفت صورت با نخ به دست آورد؟
    28 فروردین 1401 - 11:44
    شناسه : 196663
    0

    هدف از روش لیفت با نخ، بازگرداندن تناسب و شادابی صورت، گردن و بدن با کشیدن بافت پوست است.

    پ
    پ

    با نخ در کیلینیک زیبایی ره یا 1 - چه نتایجی می‌توان از لیفت صورت با نخ به دست آورد؟ -

    روش لیفت صورت با نخ یک عمل جراحی کوتاه است که بیشتر برای بهبود علائم پیری در قسمت تحتانی صورت انجام می شود که طی آن یک سری نخ های PDO زیر پوست قرار داده و کشیده می شود و به این ترتیب پوست قسمت مورد نظر لیفت می شود. اگرچه می توان از این نخ برای لیفت کردن ابروها و گونه های افتاده نیز استفاده کرد، اما بیشتر برای لیفت کردن نواحی میانی صورت، خط فک و گردن استفاده می شود.

    لیفت با نخ چیست؟

    هدف از روش لیفت با نخ، بازگرداندن تناسب و شادابی صورت، گردن و بدن با کشیدن بافت پوست است. سفت کردن و لیفت کرن پوست توسط جراحان پلاستیک انجام می شود که در آن یک سوزن مخصوص با نخ مخصوص وارد پوست می شود و در بافت های نرم صورت، گردن یا سایر اشیاء به سمت سوژه به جلو و عقب حرکت می کند. به بافت می چسبد و ناحیه مورد نظر را لیفت می کند. جراحان سوزن ها را بر اساس طرح شطرنجی یا حصیر مانند روی پوست حرکت می دهند تا کشش و لیفت مورد نظر را در نواحی مورد نظر ایجاد کنند. لیفت با نخ یک روش کم تهاجمی است که در آن برخی از نتایج بلافاصله قابل مشاهده است، اما مهمترین هدف تحریک پوست برای تولید کلاژن تازه برای نتایج طولانی مدت و بازگرداندن ظاهر جوان به نواحی تحت درمان است.

    انواع لیفت با نخ

    در این روش جوانسازی پوست با استفاده از نخ های فلزی یک داربست زیر پوست ایجاد می کنیم. ضخامت این نخ ها حدود یک تار مو است. نخ ها می توانند از فلزات گرانبها مانند پلاتین یا طلا، الیاف مصنوعی مانند پلی استر یا کاپرون یا مخلوطی از پلیمرهای مصنوعی با مواد دیگر ساخته شوند.

    لیفت با نخ را با استفاده از ۳ نوع نخ انجام می‌دهیم:

    نخ‌های جذبی

    این الیاف پس از مدتی جذب بدن می شوند و از مواد زیست سازگار ساخته می شوند. یعنی بافت های بدن انسان با آن تعاملی ندارند. سلول های پوست تقسیم می شوند و در نزدیکی داربست ساخته شده از این رشته ها قرار می گیرند. بنابراین، حتی پس از جذب رشته ها، اثرات آنها ماندگار و قابل مشاهده است.

    نخ‌های غیرقابل جذب

    نخ های ساخته شده از طلا یا برخی از الیاف مصنوعی در این دسته قرار می گیرند. این بخیه ها تا آخر عمر زیر پوست می مانند و بیشتر برای درمان مشکلات شدید و حاد پوستی استفاده می شوند. به عنوان مثال، ما از آن برای لیفت گردن بسیار قوی استفاده می کنیم.

    نخ‌های ترکیبی

    این‌ها به گونه ای است که بخشی از مواد آنها جذب پوست می شود و بخشی از نخ به صورت تکه های کوچک زیر پوست باقی می ماند. معروف‌ترین این رشته‌ها نخ‌های Silhouette installift هستند.

    ساختار این نخ ها به گونه ای است که خود جذب پوست می شوند اما در امتداد آنها قطعات مخروطی شکلی وجود دارد که جذب پوست نمی شوند و همیشه زیر پوست باقی می مانند. البته این مخروط ها بسیار کوچک هستند و از بیرون دیده نمی شوند. بعد از مدتی دیگر آنها را زیر پوست احساس نخواهید کرد. با این حال، مشکل آنها این است که تکان دادن آنها پس از قرار دادن دشوار است.

    مزایای لیفت صورت با نخ

    • نتایج طبیعی
    • ایمنی بالا
    • ریکاوری سریع
    • هیچ اثری از درمان باقی نمی‌ماند
    • هزینه مناسب

    نتایج طبیعی

     یکی از مهمترین مزایای لیفت با نخ این است که نتایج بسیار طبیعی و زیبایی دارد. به عنوان مثال، پس از عمل سفت کردن پوست، پوست طوری می شود که انگار کشیده شده است. انحنای طبیعی صورت کاهش می‌یابد و قسمت‌هایی مانند گونه‌ها یا لب‌ها اندازه‌شان کم می‌شود. این مورد در لیفت با نخ صدق نمی کند و ویژگی های اصلی صورت حفظ می شود. نخ ها به آرامی مشکلات صورت را حل می کنند و پوست را زیبا می کنند. آنها این کار را بدون تغییر شکل یا ویژگی های صورت انجام می دهند.

    ایمنی بالا

    لیفت با نخ را می توان روی ابروها یا پلک ها نیز به کار برد، به عنوان مثال برای بالا بردن افتادگی پلک. بر خلاف سایر روش های لیفتینگ که در بسیاری از نقاط صورت قابل انجام نیستند، لیفت با نخ را می توان در حساس ترین نواحی انجام داد.

    مطالعات علمی و تجربی ما در کلینیک کاخ سفید نشان می دهد که اگر نخ دندان در یک محیط بالینی توسط یک متخصص پزشکی انجام شود، هیچ عارضه یا خطری وجود ندارد.

    ریکاوری سریع

    دوره بازپرداخت حداکثر 5 روز طول می کشد. برخلاف جراحی لیفت، در این مدت نیاز به مراقبت خاصی ندارید و می توانید به فعالیت های روزانه خود بپردازید. اما ما رفتن به محل کار، رویدادهای اجتماعی یا ورزش را توصیه نمی کنیم.

    هیچ اثری از درمان باقی نمی‌ماند

    در طی پنج تا هفت روزی که بهبود می‌یابید، تقریباً تمام علائم بلند کردن نخ از بین خواهند رفت. نکته دیگر اینکه نخ ها در زیر لایه های عمیق پوست قرار گرفته اند به طوری که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. سوراخ هایی که برای وارد کردن نخ ایجاد می کنیم، کوچک هستند و به هیچ وجه دیده نمی شوند.

    هزینه مناسب

    هزینه لیفت با نخ بسیار کمتر از جراحی لیفت است. جراحی لیفت نیاز به بیهوشی عمومی، اتاق عمل بیمارستان، تیم جراحی کامل و موارد بستری دارد. مشکلاتی که در لیفت با نخ یافت نمی شود و باعث تفاوت زیادی در قیمت دو روش می شود. در کلینیک زیبایی ره یا هزینه این روش جوانسازی پوست  قیمت آن متغیر است و به عوامل زیادی بستگی دارد ولی نسبت به عمل لیفت هزینه کمتری دارد. برآورد دقیق قیمت در مشاوره به شما اعلام خواهد شد.

    معایب لیفت صورت با نخ

    تغییرات محدود

    در قسمت فواید گفتیم که نتیجه سفت کردن با نخ طبیعی است. حقیقت این است که این ویژگی برای برخی از مشتریان ما یک نقطه ضعف است. نتایج طبیعی سفت شدن بیشتر به این دلیل است که در این روش نمی توانیم تغییرات اساسی و خطرناکی در پوست ایجاد کنیم.

    جراحی لیفت باعث تغییرات قابل توجهی در رباط ها، ماهیچه ها و بافت های زیر پوست می شود. ما نمی توانیم این کار را در بالابر نخ انجام دهیم. به این ترتیب تنها با حفظ ساختار اولیه اپیدرم می توانیم تغییراتی در انحنای سطح صورت ایجاد کنیم. به همین دلیل است که ما این روش تمدید را برای مشتریان جوانتر (بین 20 تا 50 سال) توصیه می کنیم.

    با نخ در کیلینیک زیبایی ره یا 2 - چه نتایجی می‌توان از لیفت صورت با نخ به دست آورد؟ -

    انتخاب بین لیفت با نخ، اندولیفت و هایفوتراپی

    سه روشی که نام بردیم روش های جدید سفت کردن پوست هستند. این سه روش غیر جراحی یا به اصطلاح کم تهاجمی هستند. آنها عوارض و خطرات کمی دارند و می توانند به اندازه جراحی موثر باشند. به طور کلی علم پزشکی به سمت توسعه روش های کم تهاجمی حرکت می کند. همچنین سعی می کنیم تا حد امکان از روش های تهاجمی پرهیز کنیم. هزینه های بالا، بار سنگین درمان، عوارض و خطرات روش های تهاجمی، محبوبیت آنها را در بین پزشکان و بیماران تا حد زیادی کاهش داده است.

    اندولیفت

    ما در Endolift از فیبرهای نوری ویژه و فناوری لیزر برای بازسازی و لیفت استفاده می کنیم. در این روش الیاف بسیار نازکی به زیر پوست فرستاده می شود و نور لیزر از بافت زیرین منعکس می شود. لیزر کمترین آسیب قابل کنترلی را به پوست وارد می کند و ساختارهای عمیق تر را مجبور به تولید کلاژن می کند. اگر لیزر را در نواحی مناسب مورد هدف قرار دهیم، می‌توانیم یک روش سفت کردن موثر انجام دهیم.

    جراحی اندولیفت می تواند به اندازه لیفت بخیه یا بیشتر از آن موثر باشد. خطرات و عوارض این روش کمتر از لیفت با نخ است و دوره نقاهت آن دو روز است. تولید کلاژن با روش سفت کردن داخلی موثرتر است، بنابراین در برخی بیماران ممکن است بیشتر از سفت کردن نخ دوام داشته باشد.

    هایفوتراپی

    هایفوتراپی یکی از جدیدترین روش های جوانسازی است که با استفاده از سونوگرافی ایمن انجام می شود. در این روش امواج اولتراسوند به لایه‌های عمیق‌تر پوست باعث آسیب‌های جزئی و انتخابی مانند سفت شدن پوست یا کشیدن نخ‌ها و تحریک کلاژن‌سازی در پوست می‌شود. لیفت صورت رایج ترین کاربرد هیپنوتیزم درمانی است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا نیز تایید شده است.

    مهم ترین اثر هایفو لایه ای است که به اختصار SMAS نامیده می شود. این لایه بین عضله عمقی و چربی قرار دارد و دقیقا همان لایه ای است که در جراحی لیفت صورت روی آن کار شده و سفت می شود. به این ترتیب اثر هایفو مانند جراحی لیفت روی پوست است. هیپنوتیزم درمانی در یک کاندید مناسب برای این روش می تواند موثرتر از بخیه یا لیفت بدن باشد.

    آیا لیفت با نخ درد دارد ؟

    ممکن است هنگام کشیدن نخ ها کمی درد احساس کنید که انتظار نمی رود. اما در طول جلسه درمان، بخیه ها را زیر پوست شما قرار می دهیم و سپس قسمت هایی از پوست را برش می دهیم. البته با استفاده از مسکن ها و دارو های بی حسی می توانیم این درد را کاهش دهیم.

    نتایج و ماندگاری لیفت با نخ چقدر است ؟

    واقعیت این است که لیفت با نخ در مقایسه با جراحی های تهاجمی تر، طول عمر بسیار کمتری دارد. جراحی لیفت ممکن است 5 تا 10 سال طول بکشد. از طرفی لیفت با نخ جاذب معمولاً یک یا دو سال دوام می آورد و پس از این مدت برای حفظ نتایج باید دوباره لیفتینگ را انجام دهیم.

    اساس لیفت صورت با نخ بر تحریک تولید کلاژن است. لازم به ذکر است که در این روش از بخیه های جاذب یا نیمه جاذب استفاده می کنیم زیرا بخیه های دائمی عوارض زیادی دارند و در موارد بسیار خاص مورد استفاده قرار می گیرند. نخ های جاذب و نیمه قابل جذب حداکثر ظرف یک ماه جذب پوست می شوند. بافت پوست الیاف کلاژن را جایگزین الیاف جاذب می کند. پروتئین های کلاژن اجزای ساختاری پوست هستند که سفتی و استحکام پوست را ایجاد می کنند.

    کلاژن پوستی دائما در حال تخریب و سنتز است. به همین دلیل دوام ماندگاری ندارد. در بسیاری از روش‌های غیرتهاجمی جوان‌سازی مانند سفت کردن نخ، فشرده‌سازی و سفت‌کردن داخلی، تولید کلاژن در پوست را تحریک می‌کنیم. کلاژن جدید ایجاد شده به پوست حجم می دهد، خطوط صورت را اصلاح می کند و شما را 10 سال جوان تر نشان می دهد. کلاژن جدید می تواند تا دو سال پایدار باشد و در این مدت به تدریج خراب شود.

    پس از از بین رفتن کلاژن، اثرات لیفت با نخ یا روش های لیفت با حداقل تهاجم از بین می رود. البته لازم نیست نگران باشید و برای طولانی شدن اثرات می توانید مجدداً درمان مشابه یا مشابه را انجام دهید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.