چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تبلیغات در گوگل بهتر است یا انواع تبلیغات دیگر
    31 فروردین 1401 - 13:22
    شناسه : 196800
    0

    اگر به دانستن مفهوم تبلیغات در گوگل و تفاوت آن با دیگر روش‌ها علاقمندید در این متن کوتاه همراه ما شوید.

    پ
    پ

    در گوگل - تبلیغات در گوگل بهتر است یا انواع تبلیغات دیگر - تبلیغات

    داده‌ها نشان می‌دهند که گوگل در هر ثانیه بیش از 99هزار جستجو را پردازش می‌کند. از طرف دیگر 75 درصد از کسانی که جستجوی اینترنی دارند، هرگز از صفحه اول موتورهای جستجو رد نمی‌شوند. اگر تکه‌های کوچک این پازل را در کنار یکدیگر بگذارید، این نکته کوچک را به‌عنوان آخرین تکه نیاز خواهید داشت. «آن‌ها در همان صفحه اول پاسخ خود را می‌یابند.»

    با این تفاسیر، این تعبیر که «لینک‌هایی که در صفحه دوم سرچ قرار می‌گیرند، عملا مرده‌اند.» می‌تواند تا حدودی درست باشد. کسب‌وکارها نیز هر روز بیش از روز قبل به اهمیت قرار‌گرفتن در صفحه اول جستجو و مهم‌تر از همه در صدر بودن پی می‌برند.

    تصور کنید در حال جستجوی موردی هستید، در این شرایط هیچ‌چیز برای شما جذاب‌تر از یافتن پاسخ پرسش‌تان نیست. این همان چیزی است که گوگل با سیاست‌های خود همواره به دنبالش است. این یعنی «سازماندهی اطلاعات جهان و دسترس‌پذیری آن‌ برای همه» و به همین دلیل راه‌های فراوانی برای رسیدن به آن اتخاذ شده است. از جمله این راه‌ها، تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی است.

    اگر به دانستن مفهوم تبلیغات در گوگل و تفاوت آن با دیگر روش‌ها علاقمندید در این متن کوتاه همراه ما شوید.

    تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز چیست؟

    تبلیغ در گوگل یا گوگل ادز (Google Ads) به طیف وسیعی از قابلیت‌های تبلیغاتی گفته می‌شود که برای کمک به کسب‌وکارها و بازاریابان طراحی شده‌اند. به زبان خودمانی در این نوع تبلیغات شما دقیقا زمانی که مردم به دنبالتان هستند، جلوی چشم آن‌ها قرار می‌گیرید.

    روزانه افراد فراوانی در گوگل به‌دنبال رفع نیازهایشان هستند. تصور کنید کسب‌وکار شما در اولین نتیجه جستجوی آن‌ها قرار گیرد. با توجه به آمارهایی که ذکر شد این بهترین راه برای نشان دادن کسب‌وکارتان به آن‌هاست.

    ادز - تبلیغات در گوگل بهتر است یا انواع تبلیغات دیگر - تبلیغات

    جویندگان خدمات یا محصولات با دیدن برند شما در اولین نتیجه جستجو، احتمال زیادی دارد که شما را انتخاب کنند. این قضیه در افزایش کلیک و ترافیک سایت شما تاثیری باورنکردنی دارد؛ اما این که چگونه باید در اولین نتیجه و جایگاه جستجو حاضر شوید، جای بحث دارد و در ادامه بیشتر در رابطه با این موضوع صحبت خواهیم کرد.

    •       سئو و بهینه‌سازی سایت

    سئو و بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو به‌عنوان روشی معقول، راه حل این مسأله است؛ اما این روش در درازمدت نتیجه می‌دهد. اگر نیاز به راهی سریع‌تر داشته باشید، فقط استفاده از این روش کافی نیست.

    •       خرید بازدید گوگل

    با گرفتن کمک از سایت‌هایی که اقدام به فروش بازدید گوگل می‌کنند، می‌توانید به‌سرعت جایگاه خوبی در صدر صفحه به دست آورید. البته باید بدانید که این سایت‌ها با استفاده از ربات‌ها، بازدید سایت را به روشی تقلبی افزایش می‌دهند.

    ربات‌ها با عناوین مختلف شما را در گوگل جستجو می‌کنند و وارد سایتتان می‌شوند؛ ولی فراموش نکنید که آن‌ها افرادی واقعی نیستند و هیچ سودی برای کسب‌وکارتان نخواهند داشت. در صورت روشدن دست ربات‌ها، می‌توانید به این موارد، جریمه گوگل و افت شدید رتبه سایت را هم بیفزایید.

    •       افزایش بازدید گوگل از طریق گوگل ادز

    گوگل ادز از طرفی روشی بدون تقلب است و از طرف دیگر به‌سرعت ترافیک بیشتری به‌سوی وب‌سایت شما سرازیر می‌کند. از همه مهم‌تر در این روش کاربران واقعی هستند که به‌سمت شما می‌آیند. چنین کاربرانی قطعا در رونق‌کسب‌وکارتان مؤثر هستند.

    پس از اینکه کاربر به جستجوی مورد نظر خود را انجام می‌دهد، گوگل با توجه به کلمات کلیدی و کیفیت سایت‌های این حوزه، آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کند و بهترین نتیجه را در صفحه، نمایش می‌دهد.

    به‌طور خلاصه با استفاده از تبلیغات در گوگل، وب‌سایت شما در جایگاه برتر نتایج جستجو نشان داده می‌شود. طی آن هزینه پرداخت می‌کنید و به‌ازای هر کلیک از شما هزینه کسر می‌شود.

    مبلغی که در این روش باید بپردازید با توجه به قیمت دلار مدام تغییر می‌کند؛ ولی با مراجعه به سایت یکتانت قیمت به‌روز این نوع از تبلیغ مشخص می‌شود.

    کدام روش، تبلیغات در گوگل، تبلیغات بنری یا دیگر انواع تبلیغ؟

    قطعا شما هم هنگام وب‌گردی تصاویر متحرک یا بعضاً ثابتی را مشاهده کرده‌اید که با کلیک روی آن‌ها به وب‌سایت دیگری منتقل می‌شوید یا صفحه‌ای خاص در همان سایت، برایتان باز می‌شود. این تصاویر، همان بنرها هستند که تحت عنوان تبلیغات بنری به بازاریابان کمک می‌کنند.

    تبلیغات بنری، از جمله روش‌های محبوب بازاریابان برای تبلیغات کسب‌وکارهایشان است و با وجود قدیمی بودن‌شان هنوز هم کارآمد هستند. انواع مختلف دیگری از تبلیغات مثل همسان، کلیکی، ویدئویی، ریتارگتینگ هم هستند که در این راه به کسب‌وکارها می‌توانند کمک کنند. به نظر شما در این میان کدام یک مفیدتر هستند؟

    هرکدام از انواع تبلیغات با مزایا و معایب منحصر به خودشان، کسب‌وکارها را به‌روشی متفاوت معرفی می‌کنند. به زبان ساده‌تر هر نوع تبلیغ نتیجه خاصی به دنبال دارد. صاحبان برند و افراد تصمیم‌گیرنده با توجه به شخصیت مخاطبان خود (پرسونای مخاطب) و هدفی که دنبال می‌کنند، انواع موردنظر خود را انتخاب می‌کنند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

    البته باید گفت که نتیجه هر تبلیغ را می‌توانیم حدس بزنیم ولی نمی‌توانیم به‌صورتی دقیق مشخص کنیم؛ به همین دلیل بعد از تمام این برنامه‌ریزی‌ها باید با گرفتن آمار از نتیجه واقعی هر نوع از تبلیغ آگاه شویم و برنامه آینده را مدیریت کنیم.

    در صفحه اول گوگل - تبلیغات در گوگل بهتر است یا انواع تبلیغات دیگر - تبلیغات

    مزایا و معایب گوگل ادز چیست؟

    برای گرفتن تصمیمی بهتر به تعدادی از مزایا و معایب گوگل ادز اشاره کنیم:

    فواید تبلیغ گوگل

    •       با جستجوی کلمه کلیدی مشخصی به کاربر نشان داده می‌شوید. این یعنی گوگل مخاطبی که در جستجوی شماست را به سمتتان هدایت می‌شود.
    •       گوگل خیلی سریع‌تر از روش سئوی سایت، شما را به صفحه اول می‌رساند.
    •       فقط در صورت رسیدن به هدف مد نظرتان از شما هزینه کسر می‌شود.
    •       با این روش در بین رقبا می‌درخشید و می‌توانید بالاتر از آن‌ها حضور داشته باشید.
    •       میزان صرف بودجه به دلخواه شما تغییرپذیر است.
    •       نتایج کار را می‎‌توانید اندازه‌گیری کنید.

    معایب تبلیغ گوگل

    •       قیمت تبلیغات در گوگل ادز نسبتا بالاست.
    •       ممکن است تمرکز شما را از سئوی سایت منحرف کند.
    •       با تحریم‌های اخیر در ایران دسترسی به این نوع تبلیغ محدود است.

    برای شروع تبلیغات در گوگل چه کنیم؟

    برای استفاده از گوگل ادز بهترین و ساده‌ترین روش، مراجعه به سایت‌هایی است که در این زمینه آگاه هستند و راه را برای شما هموار می‌کنند. چنین سایت‌هایی این قابلیت‌ها را دارند:

    •       دارای مهارت و تخصص در زمینه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز، زیر نظر گوگل و در بالاترین سطح هستند.
    •       نگرانی شما را از بابت تحریم‌ها در ایران برطرف می‌کنند و کار را به‌خوبی پیش می‌برند.
    •       با ارائه گزارش‌های دقیق، تصمیم‌گیری را برایتان آسان می‌کنند.
    •       مشاوران و کمپین‌منیجرهای فعالی دارند که به‌طور رایگان همواره در کنار شما هستند تا به بهترین نتیجه برسید.

    این ویژگی‌های مهم را در سایت‌های معتبری چون یکتانت می‌توانید به دست آورید. البته که یکتانت با داشتن گواهینامه رسمی گوگل در نتیجه عملکرد قابل قبول، آرامش در نتیجه را نیز برایتان به همراه دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.