×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ثبت برند - راهنمای ثبت برند از رستوران تا مشاغل خانگی - برند

در این مقاله ابتدا راجع به ثبت برند و اهمیت آن در مشاغل مختلف صحبت خواهیم کرد. سپس به طور مخصوص به ثبت برند مشاغل خانگی و رستوران خواهیم پرداخت. در انتها شما می‌توانید با آگاهی بیشتر و اطلاعات کاملی نسبت به برندسازی، کسب و کار خود را گسترش دهید و درآمدزایی چند برابری را تجربه کنید.

ثبت برند چیست و چرا اهمیت دارد؟

برند یک علامت تجاری است و برای شناخته شدن و معرفی یک محصول یا خدمات خاصی به مخاطبان، استفاده می‌شود. برند سازی در جهت متمایز کردن یک خدمت یا یک محصول، نسبت به باقی محصولات یا خدمات در آن حوزه، کمک می‌کند. این امر سبب می‌شود مخاطبین شما به راحتی کالا یا خدمات شما را نسبت به بقیه تشخیص دهند و به درستی اقدام به خرید و انتخاب بکنند.

ثبت برند، امروزه خصوصا با گسترش پیدا کردن کسب و کارهای آنلاین، برای دیده شدن در بین انبوهی از مخاطبین و شناخته شدن، امری بسیار مهم است. با ثبت علامت تجاری منحصر به فرد خود، شما می‌توانید در صورت استفاده از محصول یا خدمات شما، توسط شخص دیگری، به راحتی از شرکت یا شخص مربوطه شکایت کنید و غرامت دریافت کنید.

ثبت برند رستوران - راهنمای ثبت برند از رستوران تا مشاغل خانگی - برند

مزایای ثبت برند

از مزیت‌های و کاربردهای اصلی برند داشتن این است که شما به طور قانونی مالک کسب و کار، محصول، یا خدماتی که ارایه می‌دهید، هستید. در صورت داشتن برند شخصی، کسب و کارهای دیگر، به طور قانونی حق فروش محصول شبیه شما یا کپی برداری از کار شما نیستند و می‌توانید از مراجع قانونی به راحتی، اقدام به پیگیری کنید.

همچنین شما بهتر می‌توانید دسته مخاطبین خود را بشناسید و ارتباط مستقیم‌تر با مشتری در کسب و کار، یعنی شناخته‌تر شدن تجارت شما و به طبع آن افزایش میزان سوددهی.

اعطای نمایندگی

زمانی که شما برند خود را به ثبت رسانده باشید. موقیعتی فراهم می‌شود که می‌توانید برای کسب و کار خود، حق امتیاز یا نمایندگی کارتان را به شخص سومی اعطا کنید. این کار هم به شهرت و معروفیت کسب و کار شما کمک می‌کند، هم به نوعی کارآفرینی محسوب می‌شود و در زمینه اقتصادی هم سود بیشتری به شما تزریق خواهد کرد.

جذب سرمایه و اسپانسرشیب

زمانی که برای کسب و کار خود ثبت برند کرده باشید و کم کم شروع به رشد و گسترش کنید، می‌توانید خیلی راحت‌تر از کسب و کاری بدون نام و نشان و برند شخصی، جذب سرمایه‌ کنید. شرکت‌های مختلف، بانک‌ها و … به واسطه برند شما، کسب و کار شما را خواهند شناخت و سرمایه‌گذاری خواهند کرد که باز هم موجب بزرگ‌تر شدن تجارت شما خواهد شد.

ثبت برند مشاغل خانگی - راهنمای ثبت برند از رستوران تا مشاغل خانگی - برند

مراحل ثبت برند

ثبت برند چه برای مشاغل خانگی و چه هرکار دیگری، از مسایلی است که امروزه نیاز است هر فردی که به فکر کسب درآمد است، از آن اطلاع داشته باشد. ثبت برند کار خیلی پیچیده‌ای نیست و برای هرکاری تقریبا یک پروسه را پیش‌رو دارد.

در گام اول، انتخاب برند مناسب لازم است. سپس در گام بعد، نام برند را مشخص می‌کنید و استعلام برند می‌کنید که آیا شرکت یا کسب و کار دیگری به این نام وجود دارد یا خیر. در گام سوم مدارک لازم را باید تهیه کنید که شامل موارد زیر می‌شود.

  • کارت ملی و کپی برابر اصل شناسنامه
  • کپی برابر اصل مجوز فعالیت اصلی کسب و کار

گام چهارم

در این بخش باید در سایت مرکز مالکیت معنوی اکانت بسازید و ثبت‌نام کنید. برای تایید اکانت کاربری، باید برگه‌ای که سامانه در اختیار شما می‌گذارد را در یکی از دفاتر اسناد رسمی، برده و گواهی امضا را از دفتر اخد کنید.

حال زمانی که اطلاعات گواهی را در سامانه آپلود کنید، مشاهده خواهید کرد که اکانت شما تایید خواهد شد.

گام پنجم: ثبت اظهارنامه برند

در سامانه مالکیت معنوی وارد بخش اظهارنامه شوید. فایل مربوط به اظهارنامه ثبت علامت تجاری را پر کنید و مدارک شناسایی لازم را در سامانه بارگزاری کنید. در نهایت بعد از تکیمل کردن این بخش، مجدد باید برگه اظهارنامه را به دفتر اسناد رسمی برده و گواهی امضا را از آن‌جا دریافت کنید. در نهایت با وارد کردن اطلاعات در سامانه، فرم ثبت برند شما در صف انتظار قرار خواهد گرفت تا پیگیری‌های لازم روی آن انجام بگیرد.

گام ششم

پس از اینکه فرم اظهارنامه ثبت برند شما مورد تایید قرار می‌گیرد،  لازم است به اجرای آخرین مرحله برای ثبت برند بپردازید.

در این مرحله، با داشتن مدارک لازم باید به اداره مالکیت معنوی مراجه کنید و سند برند خود را تحویل بگیرید.

ثبت برند برای مشاغل خانگی

مشاغل خانگی، طبق گفته وزارت تعاون و کار، هرگونه کسب و کاری که در خانه انجام شود را در بر می‌گیرد. ثبت برند برای مشاغل خانگی می‌تواند برای کسب و کار شما، بسیار حایز اهمیت باشد. چرا که همانطور که گفته شد باعث متمایز شدن شما نسبت به رقیبان و منحصر به فرد ماندن محصول یا خدمت شما می‌شود.

عمده این نوع کسب و کار در جوامع امروزی به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد. از دیگر ویژگی‌ها و مزایای ثبت برند مشاغل خانگی، این است که می‌توانید تبلیغات منحصر به فردی هم راجع به محصول یا خدمات خود ارایه دهید. بدیهیست این ثبت برند، باعث حفظ منافع مادی و معنوی کسب و کار شما نیز خواهد بود.

گام‌های ثبت برند برای مشاغل خانگی

مثل هر ثبت برند دیگری ابتدا باید مراحل اصلی را از طریق سایت مالکیت معنوی قوه قضاییه بگذرانید. در این بخش مانند بخش مراحل ثبت برند، مشخصات و مدارک آپلود شده و بعد از ثبت اظهارنامه برند کار شما تمام است.

پروسه استعلام نام برند تا زمانی که اظهارنامه ثبت برند برای مشاغل خانگی توسط کارشناسان بررسی شود، معمولا چیزی حدود ۴ ماه به طول می‌انجامد.

 هزینه مورد نیاز جهت اقدامات لازم برای ثبت برند مشاغل خانگی چیزی در حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان است.

مزایای ثبت برند - راهنمای ثبت برند از رستوران تا مشاغل خانگی - برند

ثبت برند برای رستوران

جدا از نوع فعالیت شما، بدلیل رقابتی بودن بازارهای تجاری امروز، خصوصا در کسب و کارهای آنلاین، کالا و خدمات شما همواره زیر نظر رقبا و در معرض خطر کپی برداری و … هستند. ارزش آفرینی و خلق چیزی نو، اتفاقی است که حداقل پیش‌زمینه آن داشتن یک برند اختصاصی است. در خصوص ثبت برند رستوران نیز همینطور است. به مک دونالدز یا KFC فکر کنید. با برند سازی درست و ارزش آفرینی منحصر به فرد، اکنون در سراسر جهان دارای شعبات مختلف هستند که نه تنها باعث  کارآفرینی برای هزاران نفر شده‌اند، بلکه از لحاظ اقتصادی نیز بسیار در سطح بالایی قرار دارند.

مراحل ثبت برند رستوران

مراحل اصلی تفاوتی با آنچه پیشتر توضیح داده شد ندارد. ابتدا باید در سایت مالکیت معنوی به آدرس iriop.ssaa.ir رفته و در سامانه ثبت‌نام کنید. مدارک لازم را آپلود کنید. در نهایت اظهارنامه ثبت برند را به اداره مالکیت معنوی برده و سند ۱۰ ساله برند خود را دریافت می‌کنید. مدارک لازم برای ثبت‌نام نیز شامل موارد زیر می‌شود:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • کپی مجوز فعالیت

مجموع هزینه‌های ثبت برند رستوران معمولا چیزی در حدود پنج میلیون تومان است.

مشاوره ثبت برند با کارمنتو

برای دریافت یک برند، حفاظت از آن اهمیت زیادی دارد. این پروسه نیاز به تخصص در همین حوزه دارد، در نتیجه می‌توان از مشاوره ثبت برند استفاده کرد. مشاورین ثبت برند با تخصص و آگاهی کامل صرف موضوع ثبت برند می‌توانند شما را از پیچیدگی‌های این مسیر خلاص کنند و با راهنمایی‌های خود، باعث سریع‌تر طی شدن مراحل ثبت یک نماد تجاری شوند. کارمنتو با گرد هم آوردن مشاورین و نیروهای متعهد و مجرب، در تمام مراحل ثبت برند کسب و کار در کنار شماست. شما می‌توانید به راحتی با سپردن این کار به تیم کارمنتو، خود را از دغدغه مراحل پیچیده و خسته کننده ثبت برند رها سازید و با فراغ بال به فکر ارتقا شغل خود باشید.

 

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.