چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای خرید لپ تاپ استوک و دست دوم
    07 اردیبهشت 1401 - 12:04
    شناسه : 197131
    1

     خرید لپ تاپ دست دوم ریسک‌های خودش را دارد همانطور که اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید باید فاکتورهای مهمی را بررسی کنید. در ادامه نکات مهم خرید لپ تاپ دست دوم را برایتان ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید با راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک به راحتی لپ تاپ مناسب خودتان را خریداری نمایید.

    پ
    پ

    اگر قصد خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم دارید باید به نکات و فاکتورهای بسیار مهم توجه داشته باشید. چه بسا از خرید یک لپ تاپ نو باید حساسیت و وسواس بیشتری خرج دهید. در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای شما معرفی کنیم که باید قبل از خرید لپ تاپ‌های کارکرده و دست دوم از آن اطلاع داشته باشید پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

    در بررسی لپ تاپ دست دوم به چه فاکتورهایی باید توجه کرد؟

    بدیهی است که در لپ تاپ‌های استوک و دست دوم امکان وجود هرگونه خرابی وجود دارد؛ به همین دلیل به فاکتورهای مهمی باید توجه داشته باشید و مانند خرید هر وسیله الکترونیکی دیگر دقت بسیار بیشتری به خرج دهید.

    لپ تاپ استوک 1 - راهنمای خرید لپ تاپ استوک و دست دوم - خرید لپ تاپ

     خرید لپ تاپ دست دوم ریسک‌های خودش را دارد همانطور که اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید باید فاکتورهای مهمی را بررسی کنید. در ادامه نکات مهم خرید لپ تاپ دست دوم را برایتان ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید با راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک به راحتی لپ تاپ مناسب خودتان را خریداری نمایید.

    در خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم چه نکاتی باید توجه کرد؟

     مهمترین نکته که هنگام خرید لپ تاپ دست دوم باید مورد بررسی قرار بگیرد این است که وضعیت فیزیکی، شماره مدل دستگاه و مشخصات داخلی چگونه است. این سه قسمت از مهمترین بخش‌های بررسی لپ تاپ دست دوم می‌باشد. همچنین توجه به مدل و برند لپ تاپ نیز می‌تواند برای شما کمک کند. توصیه می‌کنیم که لپ تاپ دست دوم لنوو، دل و اچ دی خریداری کنید؛ زیرا اگر هرکدام از این لپ‌تاپ‌ها بعد از خرید دچار خرابی شوند به راحتی تعمیر میشود.

    لپ تاپ استوک 2 - راهنمای خرید لپ تاپ استوک و دست دوم - خرید لپ تاپ

    اگر قصد خرید لپ تاپ استوک HP دارید خرید سری Pro و Elite را توصیه می‌کنیم. همچنین لپ تاپ‌های استوک برند ایسوس از سری زنبوک و اکسپرت بوک کاملا مناسب هستند. این لپ تاپ‌ها بدنه محکم دارند و احتمال آسیب دیدن آنها بسیار کمتر است.

     اگر قصد خرید لپ تاپ استوک لنوو دارید  سری‌های ThinkCentre و ThinkPad را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این لپ‌تاپ‌ها علاوه بر اینکه از نظر بدنه و قطعات داخلی استحکام بالایی دارند قابلیت ارتقا نیز دارند و در آینده شما میتوانید با ارتقا دادن آن تا سال‌های سال از آن لپ‌تاپ استفاده نمایید.

    بعد از اینکه این سه بخش مهم را بررسی کردید در ادامه فاکتورهای دیگری را برای شما معرفی میکنیم که باید به آنها توجه داشته باشید. در قدم اول توجه به مشخصات سخت افزاری اهمیت بسیار بالایی دارد. شما حتماً باید مشخصات سخت افزاری لپ تاپ خودتان را بررسی کرده و می‌توانید برای این کار از سایت‌های مختلف استفاده نمایید.

    لپ تاپ استوک 3 - راهنمای خرید لپ تاپ استوک و دست دوم - خرید لپ تاپ

    پردازنده لپ تاپ دست دوم را بررسی کنید

     هنگام خرید لپ تاپ دست دوم یا استوک پردازنده را مورد بررسی قرار دهید. پردازنده نسل هفتم یا نسخه‌های جدیدتر اینتل کیفیت بسیار بالایی دارند و مدل‌های Core i3 یا Core i5 و یا Core i7 از جمله پردازنده‌هایی هستند که می‌توانند خدمات بهتری برای شما ارائه دهند.

    کارت گرافیک لپ تاپ استوک را بررسی کنید

     بررسی پردازنده کارت گرافیک اهمیت بسیار بالایی دارد. کارت گرافیک یکی از مهمترین قطعات محسوب می‌شود و سلامت و قدرت لپ تاپ شما را تضمین می‌کند. در بسیاری از لپ تاپ‌ها کارت گرافیک ارزان قیمتی وجود دارد و به همین دلیل شما فقط می‌توانید از آنها برای کارهای روزمره استفاده کنید. متاسفانه کارت گرافیک قابلیت ارتقا ندارد؛ به همین دلیل تمامی تلاش خود را بکنید تا یک پردازنده گرافیکی قدرتمند انتخاب نمایید. همچنین باید از سالم بودن کارت گرافیک لپ تاپ استوک اطمینان داشته باشید.

    در خرید لپ تاپ دست دوم حتماً به رم لپ‌تاپ توجه داشته باشید

     کمترین رمی که مورد نیاز است ۴ گیگابایت می‌باشد اما حتماً لپ تاپ دست دوم خودتان را چک کنید و برای اینکه اطلاعات آنها را به دست بیاورید از سایت‌های مختلف استفاده کنید تا بدانید که این حافظه تغییر کرده است یا نه؟ ممکن است کمتر شده یا ممکن است ارتقا یافته باشد.

    نکته مهم دیگری که باید در خرید لپ تاپ استوک بررسی شود بررسی حافظه است. توصیه می‌کنیم که حتما حافظه و اطلاعات لپ تاپی را که می‌خواهید خریداری کنید بررسی کرده تا این لپ‌تاپ از این بخش آسیبی ندیده باشد و یا قطعات آن تعویض نشده باشد. اگر لپ تاپ دست دوم با‌ هارد مکانیکی پیدا کردید به راحتی می‌توانید آن را با یک‌ هارد ssd تعویض کرده و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

    نمایشگر لپ تاپ را بررسی نمایید

    نکته بسیار مهم این است که به نمایشگر و پیکسل‌هایی که بر روی صفحه نمایش وجود دارد توجه داشته باشید. میتوانید برای این کار از سایت‌های مختلف نیز استفاده نمایید با استفاده از آن‌ها میزان پیکسل سوختگی صفحه نمایش نیز برای شما ارائه می‌شود.

    اگر قصد خرید لپ تاپ دست دوم دارید حتما توصیه می‌کنیم که مشخصات ظاهری و فیزیکی لپ‌تاپ را بررسی کنید. معمولا از ظاهر لپ‌تاپ مشخص می‌شود که این دستگاه تا چه میزان کار کرده و در چه شرایطی به سر می‌برده است.

    از دیگران بپرسید

     معمولاً لپ تاپ‌های دست دوم از یک برند ایرادات مشابه با یکدیگر دارند پس نظرات سایر کاربران را نیز جستجو کرده و در وبسایت‌ها بررسی کنید و ببینید که به لپ تاپ‌های دست دوم برند مورد نظر خودتان چه ایرادها و مسائلی را وارد کردند.

    دریافت رسید معتبر

    نکته بسیار مهمی که نباید از آن غفلت کنیم این است که از هر فروشنده که لپ تاپ دست دوم خریده اید حتما رسید معتبر دریافت نمایید. در این صورت حتما باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده و از اینکه لپ تاپ مورد نظر دزدی نیست اطمینان داشته باشید. حتی اگر می‌خواهید لپ تاپ را به صورت آنلاین خریداری کنید و رسیدی به شما ارائه نمی شود رسید انتقال پول را نزد خودتان نگه دارید.

     در خرید لپ تاپ دست دوم دریافت جعبه لپ تاپ و لوازم جانبی آن نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. حتماً جعبه ای را که دریافت می‌کنید بررسی کنید؛ زیرا شماره سریال لپ تاپ در سیستم لپ تاپ با شماره سریالی که روی جعبه وجود دارد باید مطابقت داشته باشد.

    گارانتی لپ تاپ را بررسی کنید

     در لپ تاپ استوک و دست دوم اگر خوش شانس باشید می‌توانید مدل‌هایی را پیدا کنید که هنوز گارانتی آنها تمام نشده است. در این صورت حتما کارت گارانتی را دریافت نمایید و اگر فروشنده ادعا کرد که گارانتی آن تمام نشده است بدون دریافت این کارت پول اضافی برای گارانتی نپردازید.

    بدنه لپ تاپ را بررسی کنید

     اگر بر روی بدنه لپ تاپ خط و خش زیادی وجود دارد حتما این مورد را لحاظ کنید زیرا در بسیاری از موارد ضربه خوردگی‌ها باعث می‌شود که آسیب‌هایی به بخش‌های داخلی لپ تاپ نیز وارد شده و از قیمت آنها بکاهد. نکته بسیار مهم این است که هیچگاه لپ تاپی را که بر روی آن یا پایین آن فرورفتگی وجود دارد خریداری نکنید.

    بررسی نمایشگر لپ‌تاپ، احتمال پیکسل سوختگی، بررسی دوربین و بلندگوها، بررسی کیبورد‌ها و تک تک دکمه‌ها، بررسی درگاه‌های مادربورد و بررسی سلامت باتری از جمله مواردی هستند که حتماً در خرید لپ تاپ استوک و دست دوم مدنظر قرار دهید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.