شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 5 مورد از جدید ترین راه های فرار مالیاتی بر اساس مقررات
    10 اردیبهشت 1401 - 3:57
    شناسه : 197394
    0

    در این مقاله قصد داریم 5 مورد از جدید ترین راه های فرار مالیاتی بر اساس مقررات را برای شما بررسی نماییم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا در ادامه انواع فرار مالیاتی کاملا قانونی را به صورت کامل بررسی کنیم.

    پ
    پ

    بی واسطه یا با واسطه در مواردی برای بیشتر ما ممکن است ترس از گرفتار شدن در تونل های قانونی مالیات به وجود آید. هر چند که بیشتر مودیان مالیاتی که از پرداخت مالیات کنار می کشند در آینده با مشکلات بانکی و جرائم مالیاتی بدی روبرو خواهند شد اما جدید ترین راه های فرار مالیاتی نشان می دهد که مالکان کسب و کار بیشتری نسبت به قبل برای پرداخت مالیات دولتی روی خوش نشان می دهند از این رو دولت با اقبال بیشتری نسبت به گذشته برای مالیات روبرو است.

    در این مقاله قصد داریم 5 مورد از جدید ترین راه های فرار مالیاتی بر اساس مقررات را برای شما بررسی نماییم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا در ادامه انواع فرار مالیاتی کاملا قانونی را به صورت کامل بررسی کنیم.

    11 12 - 5 مورد از جدید ترین راه های فرار مالیاتی بر اساس مقررات - اظهار نامه مالیاتی

    فرار مالیتی دو روی یک سکه است

    بهترین راه حل های جدید فرار مالی بر اساس مقررات موجود

    از آنجا که هر روز عرصه پرداخت مالیات بر مودیان تنگ تر می شود پیدا کردن جدید ترین راه های فرار مالیاتی برای مودیان، امر جذابی است که در اینجا به آن ها می پردازیم که عبارتند از :

    • بررسی مقررات حوزه معافیت های مالیاتی
    • ساماندهی و آرشیو هزینه ها با کمک رسید های پرداختی
    • ارائه خدمات رایگان و مالی به نهاد های مردمی و نیکوکاری
    • تقسیم کردن اموال و عایدی با اطرافیان و اشخاص معتبر و موثق نزدیک
    • تبدیل کردن خانه شخصی به محلی برای کسب درآمد

    بررسی مقررات حوزه معافیت های مالیاتی

    نوسانات قیمتی صرفا مختص به نوسانات بازار های ارز و سایر بازار های موازی و کالا ها نیست بلکه با توجه به اینکه بازار و دولت هر دو با هم در یک چرخه قرار می گیرند و تغییرات قیمت بر افزایش هزینه های دولت تاثیر مستقیم دارد، در نتیجه دولت نیز میزان نرخ محاسبه مالیات را افزایش می دهد تا با توجه به میزان افزایش قیمت ها، مالیات نیز تغییر نماید و بودجه مورد نیاز دولت به اندازه کافی برای جلوگیری از ورشکستگی فراهم شود. اطلاع از مقررات یکی از جدید ترین راه های فرار مالیاتی می باشد.

    افزایش و کاهش در میزان مالیات پرداختی نیز برای مودیان مالیات در برخی مشاغل بسیار سنگین است و این نوسانات برای صاحبان کسب و کار ها گاهی گران تمام می شود به همین دلیل اصولا مودیان به جدید ترین راه های فرار مالیاتی علاقه عجیبی نشان می دهند. اطلاع و آگاهی از مقررات و قوانین روز سازمان امور مالیاتی باعث می شود بخشی از مالیات های محاسبه شده براساس تبصره های معافیت مالیاتی موجود، کسر شوند.

    22 11 - 5 مورد از جدید ترین راه های فرار مالیاتی بر اساس مقررات - اظهار نامه مالیاتی

    جمع آوری رسید ها یک کار بسیار منظم و مستمر است

    ساماندهی و آرشیو هزینه ها با کمک رسید های پرداختی

    ذخیره سازی مکتوب و چاپ فاکتور خرج های ماهیانه توسط مودیان، باعث می شود سازمان امور مالیاتی در محاسبه مالیات مودیان تجدید نظر نموده و برخی از معافیت ها را برای مودی در نظر بگیرد تا مبادا فشار اقتصادی زیادی ناشی از اخذ مالیات متوجه اصل ارزش مادی کسب و کار شود. زیرا بعضی از کسب و کار ها به دلیل عدم اطلاع از ذخیره سازی فاکتور ها با داشتن شلختگی های حسابرسی بسیار زیاد به دلیل نبود مدیریت صحیح و اخذ مالیات سنگین از طرف سازمان امور مالیاتی به سمت ورشکستگی اقتصادی پیش می روند.

    صرف ارائه تراکنش ها پاسخی برای اخذ مالیات نیست و برخی از مودیان با وجود تراکنش های بالا، عایدی مناسبی به سبب تورم های موجود برای کسب و کار خود ندارند و از بازار ضعیفی برای فروش برخوردار بوده و رنج می برند. از این رو کسب و کار سود مناسبی ندارد و مودی مربوطه ورشکسته اقتصادی محسوب می شود. غفلت از مستند کردن هزینه ها، مهم ترین عامل در دادن مالیات های گزاف و غیر صحیح است. ذخیره سازی و بایگانی یک ساله رسید های پرداختی یکی از جدید ترین راه های فرار مالیاتی قانونی می باشد.

    ارائه خدمات رایگان و مالی به نهاد های مردمی و نیکوکاری

    همکاری با مراکز توانبخشی و نهاد ها و انجمن های خیریه منجر به خوش بینی سازمان امور مالیاتی به ماهیت کسب و کار مودیان شده و معافیت هایی را برای کسب و کار مودی مورد نظر در نظر می گیرد. هنگامی که صاحبین کسب و کار اقدام به در اختیار گذاشتن رایگان امکانات خود برای سازمان های خیر مردم نهاد، می کنند. برخی هزینه ها و بار های مالی از دوش دولت برداشته می شود و اصولا بخشی از جامعه به سمت بارور شدن و شکوفایی حرکت می کند و اثرات آن در اقتصاد کلان نیز آشکار خواهد بود، از این رو دولت به هر شکلی از حرکت های دسته جمعی و عمومی به اشکال مختلف حمایت می نماید و سیاست های تشویقی متفاوتی را در این زمینه به مودیان نیز ارائه می کند. همکاری با نهاد های خیر و نیکوکار یکی از جدید ترین راه های فرار مالیاتی نیز می باشد.

    33 8 - 5 مورد از جدید ترین راه های فرار مالیاتی بر اساس مقررات - اظهار نامه مالیاتی

    تقسیم بندی اموال مقوله بسیار حساسی است

    تقسیم کردن اموال و عایدی با اطرافیان و اشخاص معتبر و موثق نزدیک

    وقتی که شما از اعضای خانواده برخوردار هستید و یا افراد بسیار مطمئنی در کنار شما قرار دارند که قابل اعتماد هستند، بهترین گزینه برای دور زدن قانونی مقررات مالیاتی تقسیم کردن اموال می باشد. طوری که هم مالیات پرداخت می کنید و هم هر چه دارایی شما کمتر باشد مالیات کمتری نیز به شما تعلق می گیرد. ضمن اینکه از معافیت های مالیاتی نیز برخوردار می شوید.

    معرفی این اشخاص برای پرداخت مالیات می تواند در قالب معرفی کارکنان مستمری بگیر نیز باشد. اشتراک گذاری اموال با اطرافیان و معرفی آنان به عنوان اشخاص حقوق بگیر یکی از جدید ترین راه های فرار مالیاتی می باشد.

    44 2 - 5 مورد از جدید ترین راه های فرار مالیاتی بر اساس مقررات - اظهار نامه مالیاتی

    پر کردن اظهار نامه بسیار روند حساس و پیچیده ای است

    تبدیل کردن خانه شخصی به محلی برای کسب درآمد

    یکی از راه حل هایی که می تواند به کاهش مالیات پرداختی یک مودی برای کسب و کارش کمک بی نظیری کند، تبدیل خانه شخصی به محلی برای کسب درآمد و روزی حلال است. در صورتی سازمان امور مالیاتی به این درک از موضوع برسد که وضعیت محل کار شما با وضعیت محل زندگی شما مشترک است، از تخفیفات مالیاتی و نصف شدن مالیات پرداختی مهمی بهره مند می شوید.

    علت آن هم این است که اگر شما در محل زندگی، کار نیز انجام بدهید بسیاری از هزینه های شما کاهش می یابد و این هزینه ها در یکدیگر ترکیب می شوند. استفاده از منزل شخصی به عنوان محل کار جزو نوین ترین و جدید ترین راه های فرار مالیاتی بر حسب مقررات موجود می باشد.

    کلام پایانی

    قوانین مالیاتی از گذشته تا به امروز همیشه گریبانگیر مودیان مالیاتی و کسب و کار ها بوده است اما امروز فرار از اخذ مالیات به عنوان یک وظیفه عمومی، علاوه بر اینکه جرم عمومی است، جداٌ کار دشوار و پیچیده ای نیز می باشد. از این رو برخی از جدید ترین راه های فرار مالیاتی قانونی وجود دارند که مودیان مالیاتی برای رفع تکلیف پرداخت مالیات به آن ها روی آورده اند. اما داشتن اطلاع و آگاهی از مقررات روز و نوع چگونگی پرداخت مالیات نیز بسیار مهم است.

    در این زمینه دو راه حل وجود دارد. راه حل اول مطالعه مقررات موجود و یافتن تسلط بر آن ها است که در بیشتر موارد چنین موهبتی در میان مودیان مالیاتی وجود ندارد و در مورد راه حل دوم نیز می توان گفت کمک گرفتن از یک شرکت مشاوره مالیاتی می باشد، زیرا بیشتر این شرکت ها از کارشناسنان مالیاتی و حقوقی مجربی برخوردار هستند.

    به صورت کلی جدید ترین راه های فرار مالیاتی شامل بررسی مقررات حوزه معافیت های مالیاتی و ساماندهی و آرشیو هزینه ها با کمک رسید های پرداختی و ارائه خدمات رایگان و مالی به نهاد های مردمی و نیکوکاری و تقسیم کردن اموال و عایدی با اطرافیان و اشخاص معتبر و موثق نزدیک و تبدیل کردن خانه شخصی به محلی برای کسب درآمد می باشد. کلیه این موارد امکان دریافت معافیت مالیاتی ویژه ای را برای مودی مالیاتی فراهم می آورد و به فرار قانونی از مالیات کمک شایانی می کند.

    سوالات متداول

    1- آیا فرار از پرداخت مالیات و عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی جرم است؟

    -بله عدم پرداخت مالیات جرم است و جرائم کیفری و حقوقی ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین جریمه های مالیاتی نیز دارد.

    2-آیا با مقررات موجود راهی برای حل مشکلات مالیاتی و کاهش فشار مالیاتی وجود دارد؟

    -بله جدید ترین راه های فرار مالیاتی براساس قانون مداری و عمل به مقررات مالیاتی روز توصیه می شوند.

    3-آیا ثبت و ذخیره فاکتور هزینه و خرج کرد تاثیری در کاهش مالیات دارد؟

    -بله قطعا ثبت هزینه ها (حتی کوچکترین هزینه ها) برای کسب و کار مودی جزئی از راه های قانونی برای کاهش فشار مالیاتی و مبلغ مالیات پرداختی است، زیرا مودی در جریان ارائه حسابرسی سالیانه مورد معافیت مالیاتی قرار می گیرد.

    4-آیا همکاری با بنگاه های خیریه تاثیری در کاهش مالیات مودی دارند ؟

    -بله قطعا دستگاه های دولتی از جمله سازمان امور مالیاتی با دریافت مدارک همکاری مودیان با سازمان های خیریه و مردم نهاد معافیت های مالیاتی ویژه ای در نظر می گیرند.

    5-آیا تقسیم عایدی و اشتراک گذاری آن با اطرافیان نزدیک تاثیری در کاهش مبلغ مالیات پرداختی سالیانه دارد؟

    -بله قطعا، معرفی اطرافیان معتمد و نزدیک به عنوان حقوق بگیر یکی از جذاب ترین راه ها برای فرار مالیاتی قانونی می باشد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.