جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • درب اتوماتیک شیشه ای (همه مدل) با همتادور
    11 اردیبهشت 1401 - 9:34
    شناسه : 197476
    0

    درب اتوماتیک شیشه ای دارای انواع مختلفی است که براساس شکل ظاهری و نوع کاربرد تقسیم بندی می شوند. هرکدام از این درب ها را می توان برای مکان های مختل و ساختمان های گوناگون مورد استفاده قرار داد و از مزایای آن بهره برد. از همترین انواع درب اتوماتیک شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    پ
    پ

    درب اتوماتیک شیشه ای جدیدترین نوع درب برای ساختمان های مختلف است که بدون دخالت نیرو انسانی و به صورت هوشمند و خودکار باز و بسته می شود. این درب که جنس آن از شیشه می باشد، دارای اجزای مختلفی است و توسط نیروی برق کار می کند. انواع مختلفی از درب شیشه ای اتوماتیک طراحی و تولید شده است که هرکدام دارای ویژگی ها و کاربرد مخصوص به خود هستند. اگر قصد دارید با درب اتوماتیک شیشه ای بیشتر آشنا شده و از مزایای آن مطلع شوید، پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید. در این مطلب قصد داریم این نوع درب را به طور کامل و جامع بررسی کنیم.

    image 1651346363 - درب اتوماتیک شیشه ای (همه مدل) با همتادور -

    انواع درب اتوماتیک شیشه ای

    image 1651346410 - درب اتوماتیک شیشه ای (همه مدل) با همتادور -

    درب اتوماتیک شیشه ای دارای انواع مختلفی است که براساس شکل ظاهری و نوع کاربرد تقسیم بندی می شوند. هرکدام از این درب ها را می توان برای مکان های مختل و ساختمان های گوناگون مورد استفاده قرار داد و از مزایای آن بهره برد. از همترین انواع درب اتوماتیک شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    ۱- درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

    رایجترین و متداول ترین نوع درب های شیشه ای اتوماتیک، مدل کشویی می باشد. این درب برقی به صورت خطی و در راستای محور افقی باز و بسته می شود و فضای کمی را اشغال می کند. از این نوع درب اتوماتیک در محل های مختلف مانند مغازه ها، مراکز تجاری، اداری، بیمارستان ها، هتل ها و … استفاده می شود. این نوع درب با توجه به عرض ورودی ساختمان می تواند در یک، دو، سه و یا چهار لنگه سفارش و اجرا و نصب گردد. باز شدن این نوع درب اتومات می تواند به صورت وسط بازشو باشد و یا از یک طرف باز و بسته گردد.

    درب اتوماتیک شیشه ای کشویی را می توان در دو مدل فریم دار و فریم لس تهیه نمود. البته برای مکان های پر تردد که امکان برخورد افراد با درب وجود دارد بهتر است از مدل فریم دار استفاده شود. زیرا شیشه های سکوریت دارای لبه های حساسی بوده و بدون داشتن قاب و فرم مناسب ممکن است در اثر وارد آمدن ضربه دچار آسیب شوند.

    ۲- درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

    درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی نیز مشابه درب اتومات کشویی است و به صورت خطی باز و بسته می شود. اما از این نوع درب بیشتر در مکان هایی که دارای عرض ورودی بیشتر و نیازمند تعداد لت های بیشتر درب هستند، استفاده می گردد. اماکنی همچون مراکز خرید، هتل ها، رستوران ها و … که تردد زیادی داشته و باید ورودی آنها برای رفت و آمد راحتتر بزرگ و عریض باشد به سراغ این نوع درب اتوماتیک شیشه ای می روند.

    این درب نیز می تواند به صورت فریم دار و یا فریم لس تولید و نصب گردد. معمولا درب تلسکوپی اتومات شیشه ای از ۶ لت برخوردار بوده که ۲ لت ثابت و ۴ لت دیگر متحرک می باشند. پنل های شیشه ای متحرک به طرفین باز شده و ورود و خروج از وسط انجام می گیرد.

    ۳- درب اتوماتیک شیشه ای لولایی (سوئینگ)

    این نوع درب مانند دیگر درب های اتوماتیک شیشه ای از ریل برخوردار نیست و پنل های شیشه ای با استفاده از جک جابجا و باز و بسته می شوند. درب شیشه ای لولایی اتوماتیک با توجه به عرض ورودی می تواند به صورت تک لت و یا دولت باشد. این لت ها یا لنگه های درب می توانند به صورت وسط باز شو و با حرکت هردو و یا با حرکت یکی و از کنار باز و بسته شوند.

    ۴- درب اتوماتیک شیشه ای منحنی (کرو)

    این نوع درب که با نام درب نیم گرد نیز شناخته می شود، جلوه ای متفاوت داشته و باعث زیبا شدن ورودی ساختمان می شود. طراحی درب اتوماتیک منحنی شیشه ای به ثورت نیم دایره و قوسی بوده و بیشتر در هتل ها، بیمارستانها، مراکز خرید و یا ساختمانهایی با معماری ویژه و لوکس مورد استفاده قرار می گیرد.

    عملکرد این نوع درب اتوماتیک شیشه ای مشابه درب های کشویی و تلسکوپی بوده و حرکت پنل ها بر روی ریل انجام می شود. تنها تفاوت آن با سایر دربها خمیدگی ریل ها و شیشه ها هستند. معمولا از ۴ لت برای این نوع درب استفاده می شود که دو لت در اطراف ثابت و دو لت میانی متحرک هستند.

    ۵- درب اتوماتیک شیشه ای گردان (مدور)

    این نوع درب اتوماتیک به نام درب های ریواوینگ و چرخشی نیز شهرت دارد و جزو لوکس ترین و گران قیمت ترین درب های شیشه ای محسوب می گردد. معمولا از درب اتوماتیک شیشه ای گردان در ساختمان هایی که بسیار لوکس هستند مانند هتل های ۵ ستاره، مراکز تجاری مهم و … استفاده می شود.

    درب ها مدور دارای سه پنل شیشه ای با فاصله یکسان از هم هستند که در یک دایره قرار گرفته اند. با هربار چرخش چندین بار فضا برا ورود و خروج ایجاد می گردد. سرعت چرخش این درب با توجه به میزان تردد قابل تنظیم است.

    مزایای درب اتوماتیک شیشه ای

    image 1651346470 - درب اتوماتیک شیشه ای (همه مدل) با همتادور -

    درب اتوماتیک شیشه ای یکی از بهترین انواع درب است که در سالهای اخیر در ساختمان های مختلف از آن استفاده می شود. این نوع درب دارای مزایای متعددی است که از مهمترین آنها می توان موارد زیر را نام برد:

    ۱- سهولت در تردد

    یکی از مزایای اصلی درب اتوماتیک شیشه ای باز و بسته شدن خودکار و سریع آن است. این امر موجب می شود تردد به سهولت انجام شود. استفاده از این نوع درب برای مکان های پر رفت و آمد مانند مراکز تجاری گزینه مناسبی به شمار می رود.

    ۲- جلوگیری از اتلاف انرژی

    بدون شک یکی از مزایای مهم درب های شیشه ای اتوماتیک جلوگیری از اتلاف انرژی است. این درب ها به صورت خودکار و با استفاده از سنسورهای مخصوص در زمان ورود و خروج افراد باز و بسته می شوند و دیگر نیاز نیست مانند دربهای قدیمی تمام مدت باز باشند. همین امر باعث جلوگیری از هدررفت انرژی می شود. کاهش میزان هدر رفتن سرما و گرما موجب کاهش هزینه های ساختمان نیز می گردد.

    ۳- جلوگیری از ورود گرد و غبار

    به خاطر اینکه این نوع درب در تمام مدت باز نموده و در زمانهای لازم با توجه سیستم تشخیص برای تردد باز و بسته می شود، موجب عدم نفوذ گرد و غبار کمتر به داخل ساختمان می گردد.

    ۴- افزایش امنیت

    درب های اتوماتیک شیشه ای به قفل های الکترومکانیکی مجهز می باشند، از این رو ضریب ایمنی بالایی دارندو همچنین می توان برای سیستم قفل این دربها از کد امنیتی استفاده نمود و یا عبور و مرور را از راه دور کنترل کرد.

    ۵- کاهش آلودگی صوتی

    درب اتوماتیک شیشه ای از ساختاری بدون صدا تشکیل شده است که هنگام باز و بسته شدن سروصدای موتور و یا دیگر اجزا به گوش نمی رسد. حتی اگر میزان تردد نیز بالا بوده و تعداد دفعات بسیاری این درب باز و بسته شود، باز هم الودگی صوتی مانند دربهای قدیمی ایجاد نمی شود. علاوه بر این مورد بخاطر باز و بسته شدن در زمانهای خاص و باز نبودن تمام مدت آلودگی صورتی و صداهای بیرونی نیز کمتر وارد ساختمان می شوند.

    ۶- زیبایی ظاهری

    یکی دیگر از مزیت های درب اتوماتیک شیشه ای که بسیاری از افراد در صنعت ساختمان را ترغیب به استفاده از آن می کند، زیبایی ظاهری است. با استفاده از این نوع درب جلوه خاصی به نمای ساختمان بخشیده می شود و ظاهر شیک و لوکسی ایجاد می گردد. معمولا از این نوع درب بخاطر زیبایی که دارد در محیط های خاص و لاکچری مانند هتل ها، مراکز تجاری، مراکز اداری و … استفاده می گردد.

    قیمت و خرید درب اتوماتیک شیشه ای

    قیمت درب شیشه ای اتوماتیک با توجه به عوامل و فاکتورهایی مشخص می شود. از مهمترین مواردی که در قیمت خرید درب اتوماتیک شیشه ای تاثیرگذارند می توان به نوع درب، عرض ورودی ساختمان، فریم دار یا فریم لس بودن، برند تولید کننده، کیفیت شیشه، کیفیت قطعات، قدرت موتور و ابعاد پنل های شیشه اشاره نمود. برای استعلام دقیق قیمت روز درب اتوماتیک شیشه ای با همتادور در تماس باشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.