جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شهر بدروم کجاست؟
    21 اردیبهشت 1401 - 16:38
    شناسه : 197861
    0

    این شهر یکی از بهترین نمای کلی در ترکیه را دارد! این شهر یکی از زیباترین مناطق سواحل دریای اژه و شهری در ترکیه با اسکله های مجلل و رستوران های فوق العاده، ویلاهای بسیار مجلل، فروشگاه های زیبا و سواحل و بنادر بسیار است. این شهر را به مکانی محبوب برای گردشگران و زندگی تبدیل کرده است.

    پ
    پ

    بدروم - شهر بدروم کجاست؟ -

    این شهر یکی از بهترین نمای کلی در ترکیه را دارد! این شهر یکی از زیباترین مناطق سواحل دریای اژه و شهری در ترکیه با اسکله های مجلل و رستوران های فوق العاده، ویلاهای بسیار مجلل، فروشگاه های زیبا و سواحل و بنادر بسیار است. این شهر را به مکانی محبوب برای گردشگران و زندگی تبدیل کرده است.

    در این شهر علاوه بر مرکز شهر، دهکده های ساحلی کوچک و بزرگ زیادی وجود دارد که در مجموع شبه جزیره ای بزرگ را تشکیل می دهند. این شهر به خاطر صنعت کشتی‌سازی و کشتی‌سازی‌اش معروف است و افراد مشهور زیادی اغلب برای استراحت به اینجا می‌آیند.

    جاذبه های گردشگری این شهر در تور بدروم ویژه بسیار متنوع و متعدد است و این جزیره مکانی ایده آل برای استراحت و زندگی منحصر به فرد است. اگر می خواهید در مورد این شهر ساحلی بی نظیر در ترکیه بیشتر بدانید.

    معرفی شهر

    شهر بدروم ترکیه از نظر جغرافیایی یکی از شهرهای جنوبی و ساحلی این کشور است که در استان مولا و در کنار دریای اژه واقع شده است. این شهر ساحلی 686 کیلومتر مساحت دارد و آب و هوای آن کاملا توریستی است.

    شهرهای ازمیر و آنتالیا به ترتیب در شمال و شرق شهر توریستی این شهر قرار دارند.

    این شهر شهری رنگارنگ با سواحل چشم نواز و امکانات تفریحی بی شماری است که یک مقصد بسیار محبوب بهار و تابستان در ترکیه است. این شهر علاوه بر گردشگران بسیاری از کشورهای دیگر، در بین ترک‌ها نیز بسیار محبوب است و در تعطیلات و فصول گرم مانند جزیره کیش ایران، آنها را به خود جذب می‌کند. این شهر مورد استقبال مردم کشورمان قرار گرفته و افراد زیادی از سراسر کشور به این شهر می آیند و یا برای زندگی در آن به این شهر زیبا مهاجرت می کنند. چرا تور کوش آداسی ؟

     اما جدای از تعاریف پر زرق و برق، این شهر یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه است و همه امکانات را دارد تا به بهترین مقصد تفریحی و ساحلی ترکیه تبدیل شود. از انواع امکانات تفریحی گرفته تا جاذبه های تاریخی و طبیعی، همه در این شهر گرد هم می آیند. این شهر از نظر آب و هوا یکی از آن شهرهایی است که به دلیل جزیره ای بودن آب و هوای کاملا مدیترانه ای دارد.

    یکی از دلایلی که مردم سایر نقاط جهان این شهر را دوست دارند، وجود غذاهای دریایی تازه و طعم های متنوع و تازه است. در این شهر به زودی مشخص شد که غذاهای این شهر واقعاً خوشمزه هستند زیرا با بهترین مواد اولیه تهیه می شوند.  رستوران های خوب زیادی نیز دارد که برخی از آنها هنوز هم به خاطر غذاهای بی نظیر و سبک آشپزی عالی خود مشهور هستند. وقتی به این شهر سفر می‌کنید، حتماً میز یکی از رستوران‌های عالی آن از جمله Mammadov در حاشیه Kavak، Lemon و Orofos را رزرو کنید.

    پرواز از تهران

    این شهر دارای فرودگاه است اما پرواز مستقیم از ایران ندارد و نزدیکترین فرودگاه به این شهر فرودگاه ازمیر است که پروازهای مستقیم از ایران دارد.

    مقبره هالیکارناسوس

    اولین جاذبه ای که می خواهیم در این شهر به شما معرفی کنیم مقبره هالیکارناسوس است که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان نیز شناخته می شود.

    ساخت این جاذبه که به آرامگاه ماوسولوس نیز معروف است به سال های 350 تا 353 بعد از میلاد برمی گردد. این مقبره برای پادشاه منطقه و والی هخامنشیان ساخته شد که در آن خشترپاوان یا ساتراپ (به یونانی) در کاریا ساخته شد. ماسولوس به مدت 24 سال بر این منطقه حکومت کرد و به دلیل ویژگی های خود از جمله گسترش، مناطق زیادی را به هالیکارانوس باستان و این شهر کنونی اضافه کرد.

    اگرچه ماسولوس اصالتا اهل جزیره بود، اما اصرار داشت که مانند یونانیان صحبت کند و مانند یک پادشاه یونانی حکومت کند. از زمان مرگ این پادشاه جاه طلب و میهن پرست در سال 353 میلادی، همسرش آرامگاهی به عنوان یادبود برای او ساخت که حداقل در آن زمان در جهان بی سابقه بود!

    مقبره ماسولوس به قدری زیباست که به عنوان یکی از هفت جاذبه (عجایب) دنیای باستان شناخته می شود. سبک ساخت این مقبره تلفیقی از معماری یونانی، فرار و مصر است که آن را بسیار زیبا و خاص کرده است. در شهر ساخته شده است.

    دروازه میندوس

    یکی دیگر از جاذبه های تاریخی و دیدنی شهر  ترکیه، دروازه میندوس است. این دروازه توسط ماسولوس یا ماسول و همسرش آرتمیس برای تقویت استحکامات نظامی شهر در قرن چهارم قبل از میلاد ساخته شد. برای دیدن این دروازه باید به سمت غرب به سمت این شهر رفت. در حال حاضر تنها یک دیوار ۷ کیلومتری از این جاذبه تاریخی باقی مانده است.

    قلعه

     قلعه معروف در سفر با تور مارماریس  یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این شهر است. قدمت این قلعه به قرن پانزدهم می رسد. در واقع صلیبی ها به فرماندهی شوالیه ای به نام هاسپیتلر این قلعه را برای تقویت شهر  ساختند.

    این قلعه که اکنون به موزه تبدیل شده است، یک موزه زیر آب نیز دارد. مساحت این قلعه حدود 30000 متر مربع است و دارای 5 برج مختلف است. این برج ها به زبان های ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی و انگلیسی به برج مار معروف هستند. در این قلعه همچنین می توانید اتاق شاهزاده خانم این منطقه، جواهرات زنان ترک و 2 کشتی متعلق به سال 935 میلادی را ببینید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.