جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • با کد نویسی و روش های یادگیری آن بیشتر آشنا شوید
    28 اردیبهشت 1401 - 15:09
    شناسه : 198126
    0

    در جواب سوال کد نویسی چیست باید بگوییم که کد نویسی در حقیقت استفاده از زبان های برنامه نویسی برای دادن مجموعه ای از دستورالعمل ها (کدها) به کامپیوتر است.

    پ
    پ

    در جواب سوال کد نویسی چیست باید بگوییم که کد نویسی در حقیقت استفاده از زبان های برنامه نویسی برای دادن مجموعه ای از دستورالعمل ها (کدها) به کامپیوتر است.

    هر کدام از ما در دنیا با زبان های مختلفی با هم ارتباط برقرار می کنیم، مثل انگلیسی، فارسی و آلمانی؛ و زبانی که برای ارتباط برقرار کردن با کامپیوتر به آن نیاز داریم کدها هستند. ما اگر بخواهیم یک سری از اقدامات را به کامپیوتر توضیح دهیم تا انجام دهد، باید با کد نویسی با آن ارتباط برقرار کنیم. ما این کدها را از طریق زبان های برنامه نویسی مختلف می نویسیم. در نتیجه اولین گام برای ارتباط برقرار کردن با کامپیوترها آن است که بدانیم کد نویسی چیست!

    یک برنامه نویس با استفاده از دانش و مهارت خود برای حل یک مشکل، از یک زبان برنامه نویسی مناسب (مثل زبان برنامه نویسی پایتون و جاوا اسکریپت) استفاده می کند و کد قابل اجرا توسط کامپیوتر را می نویسد.

    در واقع برنامه نویس بودن به این معنی نیست که فقط کدی بنویسید که کار می کند، بلکه باید هوشمندانه و خوب نوشته شود تا تیم شما یا افرادی که با آن کار می کنند، بتوانند به راحتی آن را درک کنند. با این تعریف در واقع شما با تفاوت کد نویسی و برنامه نویسی، که سوال خیلی از تازه کاران این حوزه است نیز آشنا شدید.

    image 1652719947 - با کد نویسی و روش های یادگیری آن بیشتر آشنا شوید -

    زبان های برنامه نویسی مورد نیاز برای کد نویسی

    اگر بخواهیم خیلی ساده زبان های برنامه نویسی را تعریف کنیم باید بگوییم که مجموعه ای از قوانین هستند که نحوه نوشتن کد را تعریف می کنند. این قواعد، زبان کامپیوتر را به زبان انسان نزدیک می کند تا بتوانیم هر چه راحت تر و دقیق تر با کامپیوترها ارتباط برقرار کنیم.

    همه ی تلاش برای تولید زبان های برنامه نویسی جدید، آن است که بتوانیم با کمترین میزان کد، به بهترین نحو ممکن نیازمان را به کامپیوتر بفهمانیم تا بهترین خروجی را بگیریم.

    از زبان های برنامه نویسی برای ایجاد صفحات وب، تولید اپلیکیشن ها، هوش مصنوعی و هزاران مورد دیگر استفاده می شود. زبان های برنامه نویسی زیادی در دنیا وجود دارد که بعضی از محبوب ترین و معروف ترین آنها عبارت اند از:

    • c
    • پایتون (Python)
    • جاوا اسکریپت (JavaScript)
    • روبی (Ruby)
    • C++
    • C#
    • اسکالا (Scala)
    • جاوا (java)
    • PHP

    زبان های برنامه نویسی انواع مختلفی دارند که در بین آنها از ساده تا کمی پیچیده تر وجود دارد و علاوه بر آن هر کدامشان برای کاربردهای متفاوتی بسیار خوب عمل می کنند. به عنوان مثال، یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی یعنی جاوا اسکریپت، عمدتاً برای برنامه نویسی وب استفاده می شود. از طرف دیگر پایتون برای تولید کلیه نرم افزارها و توسعه وب و خیلی موارد دیگر کاربرد دارد. اینکه برنامه نویس کامپیوتر کدام یک از آنها را انتخاب کند کاملا بستگی به هدف او دارد.

    تا اینجا متوجه شدیم که پس از مرحله ی دانستن جواب اینکه کد نویسی چیست باید به سراغ این برویم که هدفمان از آموزش چیست و پس از آن زبان برنامه نویسی مورد نظرمان را انتخاب کنیم و در دوره های آموزشی شرکت کنیم.

    به عنوان مثال فرض کنید شما الان می دانید کد نویسی چیست و تصمیم گرفتید در حوزه ی هوش مصنوعی فعالیت کنید. پس احتمالا بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع این کار پایتون است.

    image 1652719957 - با کد نویسی و روش های یادگیری آن بیشتر آشنا شوید -

    چگونه یادگیری کد نویسی را شروع کنیم؟

    افراد مختلف، کد نویسی را از طریق راه های متفاوتی یاد می گیرند. بعضی از آنها راه های خودآموز را انتخاب می کنند و بعضی دیگر به کلاس های آموزشی و یا بوت کمپ های برنامه نویسی می روند. هر کدام از این راه ها مزایا و معایب خود را دارند که در ادامه به طور خلاصه به آنها اشاره خواهیم کرد.

    • وب سایت های آموزش کد نویسی

    وب‌سایت‌هایی مانند تری هاوس (Treehouse) یا گیت هاب (GitHub) فرصت یادگیری کدنویسی را با هزینه کمتری نسبت به بوت کمپ ها برای شما فراهم می کنند اما فرایند یادگیری شما بسیار زمانبر خواهد بود و به طور کلی بهتر است آموزش های اینچنینی به عنوان مکمل در کنار دوره ها و بوت کمپ های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

    وب سایت ها گاهی دوره های رایگان محدودی را برای مدت کوتاهی به کاربران ارائه می دهند. شما می توانید در طول این دوره ها ویدیوها را به صورت رایگان تماشا کنید و پایتون، توسعه وب، جاوا اسکریپت و بسیاری موارد دیگر را یاد بگیرند.

    شما همچنین می‌توانید با ویدئوهای آموزشی در وب‌سایت‌هایی مثل یوتیوب (youtube) کد نویسی را به صورت رایگان آموزش ببینید. مزیت این ویدئوها آن است که علاوه بر آموزش مکمل، به مبتدیان کمک می کند تا اطلاعات پایه مورد نیاز را قبل از ثبت نام در یک بوت کمپ برنامه نویسی فشرده یاد بگیرند.

    در واقع این وبسایت ها برای آنکه به طور کلی به این جواب برسید که کد نویسی چیست خیلی خوب عمل می کنند، اما شما نیاز به آموزش های هدفمندتر و دقیق تری برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای دارید. البته این وب سایت ها منبع مناسب کمک آموزشی برای شما خواهند بود تا بتوانید مهارت خودتان را بهبود ببخشید.

    • اپلیکیشن ها

    همچنین می توانید اصول کد نویسی را به راحتی از طریق گوشی هوشمند خود یاد بگیرید. برنامه‌های پولی و رایگان متنوعی وجود دارد که به مبتدیان اجازه می‌دهند تا از طریق ویدئو و تمرین‌های آنلاین، کد نویسی را یاد بگیرند و تمرین کنند. این مورد نیز مزایا و معایب گزینه ی قبلی را دارد.

    • بوت کمپ برنامه نویسی

    بوت کمپ های کد نویسی یا برنامه نویسی، افراد مبتدی و پیشرفته را آموزش می دهند. بوت کمپ ها دوره های آموزشی فشرده ای هستند که شما در عین آموزش، کار بر روی پروژه های واقعی را نیز با نظارت منتور خود تجربه خواهید کرد.

    از مزایای این روش آن است که شما در مدت زمان کوتاهی آموزش میبینید، تجربه کار بر روی پروژه ای واقعی را کسب می کنید و خیلی زود به بازار کار معرفی می شوید.

    البته تمامی بوت کمپ ها استخدامی نیستند و این مورد جزو برتری برخی از بوت کمپ ها به شمار می رود.

    بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر یکی از این بوت کمپ ها است که پس از آنکه دوره را با موفقیت گذراندید شما را به بازار کار معرفی می کند و تا استخدام همراه شما خواهد بود.

    در مجموعه ی مپصا اچ آر شما تحت نظارت مجرب ترین منتورها آموزش می بینید و به صورت گروهی فرآیند حل مسئله در پروژه های واقعی را یاد خواهید گرفت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.