چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای گام به گام در تغییر اسم شناسنامه
    31 اردیبهشت 1401 - 13:28
    شناسه : 198260
    1

    برای این که بدانیم چه اسامی در قوانین کشور ما قابل تغییر هستند بهتر است ماده ۲۰ از قانون ثبت احوال را مطالعه نمایید نا با اسامی قابل تغییر و اسامی که در انتخاب آنها برای تغییر اسم شناسنامه محدودیت دارید آشنا شوید، اما پیشنهاد ما برای حل سوالات و مشکلاتی که ممکن از در این راه برای شما بوجود آید این است که از یک وکیل تغییر نام کمک بگیرید.

    پ
    پ

    چه اسامی قابل تغییر هستند

    دلیلی وجود دارد که وقتی کسی نام شما را اشتباه می‌گیرد، عصبانی می‌شوید چرا که نام شما بخش مهمی از هویت شما است. نام شما ممکن است نشان دهنده فرهنگ شما، جامعه شما، هویت شخصی شما، پیوندهای خانوادگی و حتی ارتباط با اجداد شما باشد. نام شما نشان دهنده شخصیت شماست. و هنگامی که نام شما دیگر با هویت، ترجیحات یا ضمایر شما مطابقت ندارد، ممکن است زمان تغییر نام قانونی فرا رسیده باشد.

    برای این که بدانیم چه اسامی در قوانین کشور ما قابل تغییر هستند بهتر است ماده ۲۰ از قانون ثبت احوال را مطالعه نمایید نا با اسامی قابل تغییر و اسامی که در انتخاب آنها برای تغییر اسم شناسنامه محدودیت دارید آشنا شوید، اما پیشنهاد ما برای حل سوالات و مشکلاتی که ممکن از در این راه برای شما بوجود آید این است که از یک وکیل تغییر نام کمک بگیرید.

    بنابراین،سوالی که برای شما به وجود می آید این است که چگونه می توان نام خود را تغییر داد تا با هویتتان سازگارتر باشد؟ برای درک فرآیند تغییر قانونی نام خود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

    شناسنامه - راهنمای گام به گام در تغییر اسم شناسنامه - سامانه ثنا

    چگونه می توانم نام خود را به طور رسمی تغییر دهم؟

    تقریباً به هر دلیلی می توانید نام خود را تغییر دهید، مشروط بر اینکه اقدامات لازم را برای تغییر نام خود در شناسنامه، کارت تأمین اجتماعی و گذرنامه خود را انجام دهید. این فرآیند به طور کلی شامل مراحل زیر است:

    • مدارک مورد نیاز را پر کنید.
    • تقدیم دادخواست به مرجع صالح و پرداخت هزینه تشکیل پرونده.
    • تغییر نام را منتشر کنید.
    • در جلسه شرکت کنید و حکم دادگاه را دریافت کنید.
    • هر گونه حساب، مدارک و شناسه را با نام جدید خود به روز کنید.
    • شروع به استفاده از نام جدید خود کنید.

    توجه به این نکته مهم است که روند تغییر نام قانونی شما با توجه به دلایل شما برای انجام این کار متفاوت است. بنابراین مهم است که بدانید چگونه می توانید نام خود را در شرایط منحصر به فرد خود تغییر دهید. در صورت شک، با یک وکیل  تغییر نام  با تجربه مشورت کنید تا به شما کمک کند و شما را در این راه راهنمایی نماید.

    اسم - راهنمای گام به گام در تغییر اسم شناسنامه - سامانه ثنا

    روند اداری و مدت زمان تغییر اسم شناسنامه

    چگونه می توانید نام خود را پس از ازدواج یا طلاق تغییر دهید؟

    در صورت ازدواج، می توانید از بخش دادخواست روند قانونی تغییر نام خود صرف نظر کنید.

    اگر در حال طلاق هستید، قاضی دستوری را صادر می کند که می توانید از آن برای اطلاع سایر نهادهای دولتی در مورد تغییر نام خود استفاده کنید.

    به چه کسی درباره تغییر نام خود باید اطلاع دهم؟

    این مرحله برای تغییر نام نیاز به کمی کار و صبر دارد. علاوه بر اطلاع دادن به خانواده و دوستان خود از نام جدید خود، باید به چندین نهاد دیگر نیز اطلاع دهید تا کارهایتان به خوبی پیش برود. برخی از این نهادها تغییر نام شما را بدون هیچ مشکلی انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای کاهش نگرانی در مورد کلاهبرداری یا سرقت هویت حکم دادگاه را از شما درخواست کنند.

    حتماً خدمات پستی، کارفرما، بانک و کلیه سازمان های دولتی مربوطه را از تغییر نام خود مطلع کنید. همچنین ممکن است لازم باشد اسناد قانونی که شامل نام قدیمی شما باشد را به روز کنید. اگر برای به روز رسانی این اسناد به کمک نیاز دارید، با یک وکیل تغییر نام مشورت کنید تا شما را در این فرآیند راهنمایی کند.

    هزینه تغییر نام شما چقدر است؟ آیا می توانم نام خود را به صورت رایگان تغییر دهم؟

    روند قانونی تغییر اسم شناسنامه شما را ملزم به پرداخت هزینه های تشکیل پرونده و دادگاه می کند. علاوه بر این، شما همچنین باید برای مدارک شناسایی جدید، مانند گواهینامه رانندگی یا کارت مراقبت های بهداشتی به روز شده، هزینه کنید. مدارک شناسایی به روز شده شما به شما این امکان را می دهد که ثبت نام رای دهندگان، حساب های بانکی، سوابق پزشکی و هر چیز دیگری که نیاز به نام قانونی شما دارد را اصلاح کنید.

    در مورد چگونگی تغییر نام با یک وکیل تغییر نام صحبت کنید

    احتمالاً در مورد تغییر نام خود فکر زیادی کرده اید. در حالی که ممکن است فرآیند تغییر اسم شناسنامه شما در ابتدا آسان به نظر برسد، یک نادیده گرفتن کوچک می تواند منجر به تاخیر و ناامیدی شود. از وکیلی که با قوانین مربوط به تغییر نام آشنا است کمک بگیرید تا بتوانید با اطمینان از نام جدید خود استفاده کنید. پس برای کمک در مورد تغییر اسم شناسنامه خود حتما از راهنمایی های وکیل تغییر نام بهرمند شوید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.