شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هیئت رئیسه مجلس، بازوی مشورتی رئیس پارلمان است/ هیئت رئیسه مجلس نباید دچار فقر تحلیل از مسائل جاری کشور شود
    03 خرداد 1401 - 22:16
    شناسه : 198415
    0

    نماینده مردم رودسر و املش  در مجلس گفت: هیئت رئیسه مجلس نباید دچار فقر تحلیل از مسائل جاری کشور شود و یکی از مؤلفه‌های مهم برای اعضای هیئت رئیسه مجلس این است

    پ
    پ

    IMG 20220524 221401 344 - هیئت رئیسه مجلس، بازوی مشورتی رئیس پارلمان است/ هیئت رئیسه مجلس نباید دچار فقر تحلیل از مسائل جاری کشور شود -

    نماینده مردم رودسر و املش  در مجلس گفت: هیئت رئیسه مجلس نباید دچار فقر تحلیل از مسائل جاری کشور شود و یکی از مؤلفه‌های مهم برای اعضای هیئت رئیسه مجلس این است که در تشخیص مسائل کلان کشور بایستی تحلیل درست و صحیح داشته باشند، چون به عنوان یک بازوی مشورتی برای رئیس مجلس محسوب می‌ گردند.

    حجت‌الاسلام محمد صفری ملک میان نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سایت اتخاذ اظهار داشت: حفظ استقلال مجلس یک ضرورت است و با توجه به مسئله تفکیک قوا، استقلال هر قوه اجتناب‌ناپذیر است، لذا حفظ هویت هر قوه‌ای در گرو حفظ استقلال آن است.

    وی افزود: مجلس با توجه به جایگاه تقنینی و نظارتی بر مسائل کشور استعلا دارد و این حق مجلس است. در رأس امور بودن بستگی دارد به اینکه مجلس چگونه مدیریت و هدایت شود و هیئت رئیسه هم یک نقش مستقیم و بلامنازعی در صیانت از این هویت و شأنیت برعهده دارد.

    نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس بیان کرد: هیئت رئیسه مجلس نباید دچار فقر تحلیل از مسائل جاری کشور شود و یکی از مؤلفه‌های مهم برای اعضای هیئت رئیسه مجلس این است که در تشخیص مسائل کلان کشور بایستی تحلیل درست و صحیحی داشته باشند، چون به عنوان یک بازوی مشورتی برای رئیس مجلس محسوب می‌شوند.

    صفری با بیان اینکه نظر ما درباره ویژگی‌های هیئت رئیسه مجلس چیست ؟ گفت: امام خمینی(ره) مجلس را عصاره فضائل ملت تفسیر کردند، لذا باید این دقت را داشته باشیم که هیئت رئیسه هم باید عصاره خود مجلس باشد یعنی متصف به صفت فضیلت از همه جهات و ناحیه ها گردد .
    وقتی مجلس متصف می‌شود به برخی از اوصاف مهم لذا باید در حفظ آن بکوشد و انقلابی بودن، مردمی بودن، جهادی بودن، پاک‌دست بودن و ساده‌زیستی را همیشه مدنظر داشته باشد.

    باید التفات داشته باشیم ویترین مجلس که محل نمایش عصاره فضائل مجلس می‌تواند باشد و همه دنیا آن را نگاه می‌کنند، بایستی به‌گونه‌ای تنظیم شود که ما در آنجا آرمان‌های انقلاب اسلامی و مطالبات مردم را در آنجا دنبال کنیم. این از الزامات اولیه مؤلفه‌هایی است که هیئت رئیسه باید از آن برخوردار باشد لذا در انتخابات پیش رو هیئت رییسه نمایندگان خانه ملت باید به همه این موارد توجه داشته باشند که نتیجه این انتخابات به خود نماینده و در نتیجه خود مردم باز خواهد گشت .

    وی یادآور شد: عرض کردم که هیئت رئیسه نباید دچار فقر تحلیل از مسائل جاری کشور باشد، چون هیئت رئیسه باید به به عنوان یک بازوی مشورتی برای رئیس مجلس باشد تا بهتر بتواند اولویت‌های مسائل کشور را به خوبی تشخیص دهد و برای پیگیری این اولویت‌ها، هیئت رئیسه باید شجاعت، جدیت، همیت و اهتمام لازم را داشته باشد.

    این نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از دوستان و آقایان هیئت رئیسه توقع می‌رود که در حوزه مدیریت مسائل کشور معقولانه رفتار کنند. از این جهت ما تأکید داریم مجلسی که از طرف مقام معظم رهبری به عنوان مجلس انقلابی شهرت دارد و جزء مجالس مهم و سالم بعد از انقلاب محسوب می‌شود، باید دقت داشته باشیم که منویات مقام معظم رهبری در مجلس دنبال شود و دو اصل عقلانیت اسلامی و مشورت با نخبگان همیشه چراغ راه نمایندگی باشد خصوصا در جایگاه هیئت رییسه که بسیار کلیدی است.

    صفری ادامه داد: مسائل مهمی در کشور وجود دارند که مردم گرفتار آن هستند و مجلس بایستی بتواند برای حل آنها کمک‌کننده دولت محترم باشد، چون دولت مجری قوانینی است که در مجلس تصویب می‌شود. لذا ما باید دقت داشته باشیم که این امر یک امر دوسویه است، یعنی از جهتی نباید مجلس به وکیل‌الدوله بودن متهم شود و از طرف دیگر باید دقت داشته باشد که قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود اولا کاربردی باشد و ثانیا نوع اجرا و چگونگی اجرای آن با کمترین تبعات برزندگی مردم همراه باشد.

    وی گفت: پس مجلس نسبت به مسائل تقنینی و مسائل نظارتی خودش باید به گونه‌ای عمل کند که در جهت حمایت و صیانت از منافع ملت باشد نه صرفاً به‌گونه‌ای باشد که خدایی ناکرده به وکیل‌الدوله بودن متهم شود. از این جهت همیشه این دغدغه وجود داشته خصوصاً برای مجالسی که با دولت‌ها هم‌سو هستند که ما هم باید برای حفظ استقلال مجلس کوشا باشیم .

    به گفته این نماینده مردم در مجلس، قوانینی که در مجلس به تصویب می‌رسد باید مر آن از سوی دولت اجرا شود و مجلس نباید در برابر اقداماتی که منافع یک سری را تأمین می‌کند، سکوت کند لذا نمایندگان همیشه و همه جا با بصیرت حاضرند و نمی گذارند که حرمت قانون که خط قرمز است شکسته شود و با تمام وجود خود را وقف خدمت به مردم فهیم ایران می نمایند و تمام تلاش خود را در مبارزه با تبعیض و فساد و رانت بکار می گیرند و دست هایی که به حقوق ملت تعرض نمایند را با قوت الهی قطع خواهند نمود و مجلس با انتخاب هیئت رییسه انقلابی سرفراز خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.