یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41467 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مصرف برق خود را با روش‌های آسان کاهش دهید و ۱۰ برابر پاداش بگیرید
    09 خرداد 1401 - 1:50
    شناسه : 198657
    0

    مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: مشترکان اگر در ساعت‌های اوج مصرف شبکه که از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است از وسایل پرمصرف برقی استفاده نکنند، از پاداش ۱۰ برابری نسبت به پارسال بهره‌مند خواهند شد.

    پ
    پ

    برق - مصرف برق خود را با روش‌های آسان کاهش دهید و ۱۰ برابر پاداش بگیرید - مدیریت مصرف برق

    به گزارش ایرنا، یکی از سیاست‌هایی که «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیروی دولت سیزدهم بر آن تاکید دارد لحاظ شدن پاداش برای مشترکانی که مصرف خود را بهینه کنند، باهدف نهادینه‌سازی مصرف صحیح انرژی است.

    پارسال وی بر این نکته تاکید کرد که باید مشترکان از مزایایی صرفه‌جویی که در مصرف می‌کنند برخوردار شوند.

    بر این اساس به‌تازگی هم «علی‌اکبر محرابیان» گفت: امسال برای افرادی که در مصرف خود صرفه‌جویی می‌کنند، پاداش‌هایی پیش‌بینی کردیم که با انجام اقدام‌های کوچک مدیریت مصرفی می‌توانند پاداش لازم را برای صرفه‌جویی بگیرند.

    در همین رابطه «مصطفی رجبی مشهدی» مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: امسال نسبت به سال گذشته، پاداش مدیریت مصرف ده برابر خواهد شد. مثلاً اگر یک مشترک در مناطق عادی و معتدل که حدود ۸۰ درصد از مساحت ایران را به خودش اختصاص می‌دهد، به‌ازای هر یک کیلووات‌ساعت ۵۰۰ تومان پاداش مدیریت مصرف می‌گیرد.

    وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی روند افزایش دما، مصرف برق به بیش از ۵۳ هزار مگاوات در هفته جاری خواهد رسید، از مشترکان خواهشمندیم دمای وسایل سرمایشی خود را روی ۲۵ درجه سانتیگراد یا بیشتر تنظیم کنند و در مورد کولر آبی از دور کند استفاده کنند تا در کاهش مصرف برق تاثیر زیادی داشته باشد.

    رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: امسال مصوبه هیات وزیران به وزارت نیرو شامل اقدام جدی در بخش خانگی است تا مشترکان بتوانند نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند و صورت‌حساب آن‌ها کاهش پیدا کند.

    سخنگوی صنعت برق گفت: این بدان معناست که اگر مشترکی در ماه ۳۰۰ کیلووات‌ساعت برق مصرف کرده است و بتواند مصرفش را به ۲۵۰ کیلووات‌ساعت کاهش دهد از قبض رایگان برخوردار خواهد بود و اگر بتواند مصرف خود را به ۲۰۰ کیلووات‌ساعت برساند می‌تواند علاوه بر دریافت قبض رایگان، ۳۰ هزار تومان هم از صنعت برق بستانکار شود.

    رجبی مشهدی افزود: در هر خانه‌ای که به‌صورت متداول از سه کولر استفاده می‌شود اگر فقط یک کولر خاموش شود می‌تواند علاوه بر اینکه قبض برق را رایگان کند مبلغ ۵۰۰  تومان از صنعت برق بستانکار شود.

    سخنگوی صنعت برق گفت: مناطق گرمسیر کشور مثل استان خوزستان، بوشهر، بخش‌های جنوبی استان کرمان و بخش‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و سایر استان‌هایی که شرجی و گرم هستند از الگوی حدود سه هزار کیلووات در ماه برخوردارند که می‌توانند از این پاداش‌ها و کاهش صورت‌حساب‌ها استفاده و کمک به تامین برق سایر مشترکان کنند تا تابستان را با کمترین محدودیت پشت سر بگذاریم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.