پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41538 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بررسی انواع دوربین و دکل دوربین مداربسته و ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی از نگاه پارس دکل
    10 خرداد 1401 - 1:55
    شناسه : 198725
    0

    دوربین‌های مداربسته ترافیک که دوربین مداربسته راهنمایی و رانندگی و دوربین ثبت تخلفات هم نام دارد انواع و کاربردهای متفاوتی از هم نیز دارند.

    پ
    پ

    امروزه مشکلات ترافیکی در شهرهای بزرگ و پرجمعیت زندگی افراد را تحت الشعاع خود قرار داده است.

    متاسفانه در جامعه ای که ما زندگی می‌کنیم، افراد زیادی پایبند به حقوق دیگران نیستند و قوانین را رعایت نمی‌کنند.

    استفاده از انواع دوربین‌های مداربسته برای ثبت تخلفات رانندگانی که قانون را رعایت نمی‌کنند، یکی از راه کارهایی است که منجر به کنترل و کمتر شدن تخلفات این دست از رانندگان می‌شود.

    تخلفات مختلفی نظیر تخلف سرعت لحظه ای خودرو ها، تخلف سرعت میانگین، تخلف عبور از چراغ قرمز، تخلف پارک در محل غیر مجاز، تخلف سبقت غیر مجاز و … وجود دارند، که به منظور ثبت هر تخلف سامانه استاندارد برای آن می بایست نصب گردد.

    به گزارش بامردم، به نقل از پارس دکل به بررسی انواع دکل دوربین و دوربین‌ های ثبت تخلف راهنمایی خواهیم پرداخت، که یکی از موارد مهم در مورد این دوربین ها، دکل دوربین مداربسته و نصب آن می‌باشد.

    شرکت پارس دکل شیراز تولید کننده دکل دوربین مداربسته است که با دارا بودن کادری مجرب و مهندسین حاذق این اطمینان را به مشتریان خود می‌دهد که از تمام استانداردها پیروی می‌کند.

    در ادامه این مقاله به بررسی انواع دوربین ثبت تخلف، برد دوربین و اینکه دوربین کنترل سرعت چه مواردی را ثبت می‌کند، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

    انواع دوربین ثبت تخلف رانندگی

    دوربین‌های راهنمایی رانندگی به دسته های متفاوتی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

    2324 - بررسی انواع دوربین و دکل دوربین مداربسته و ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی از نگاه پارس دکل -

    • دوربین اپراتوری

    بیشتر این دوربین‌ها معمولا جهت کنترل سرعت خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد به این صورت که یک اپراتور با دسترسی به تصاویر این دوربین‌ها قادر است متخلفان را شناسایی و ثبت کند.

    اساس کار این دوربین هوش مصنوعی است.

    این نوع دوربین به دلیل دخیل بودن نیروی انسانی دارای میزان خطای بیشتری نسبت به نوع هوشمند می‌باشد.

    برخی از جریمه‌های ثبت شده توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی اپراتوری دارای حق اعتراض هستند.

    • دوربین هوشمند

    این نوع دوربین‌ها  بیشتر از نوع قبلی در سطح شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند. از موارد کاربرد دوربین‌های هوشمند می‌توان به ثبت عبور از چراغ قرمز سرعت غیر مجاز ورود به طرح ترافیک عدم پرداخت عوارض آزادراه و ..  اشاره کرد.

    مدت زمان ثبت تخلف توسط این دوربین‌ها در سامانه تخلف راهنمایی و رانندگی کمتر از ۲ هفته می باشد بنابراین در صورتی که راننده تخلفی را انجام دهد در بازه زمانی ۲ هفته گزارش مربوط به دوربین در سامانه جریمه ثبت می‌گردد.

    این دوربین هم مانند دوربین اپراتوری از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

    64654 - بررسی انواع دوربین و دکل دوربین مداربسته و ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی از نگاه پارس دکل -

    • دوربین استقراری

    اساس کار این دوربین‌ها  سرعت خودروها می‌باشد، به این صورت که به واسطه نصب در معابر شهر می‌توانند سرعت خودروها و محدوده تردد آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

    دوربین‌ کنترل سرعت استقراری با حسگر راداری به صورت گسترده در کشورهای صنعتی برای سنجش سرعت خودروها استفاده می شوند.

    مبنای کار این نوع دوربین بر اساس پدیده دوپلر است. زمانی که یک خودرو در محدوده امواج رادار سرعت سنج قرار می‌ گیرد، اگر به دوربین نزدیک شود، فرکانس امواج برگشتی تشدید می ‌شود. اگر هم از آن دور شود، فرکانس امواج برگشتی کم می شود.

    دوربین راداری با استفاده از پدیده دوپلر با دقت بسیار بالا سرعت خودروها را تعیین می ‌کند. سرعت سنجهای استقراری با سه تکنولوژی راداری، لوپ و لیزر استفاده می‌ شوند.

    • دوربین دستی

    این دوربین ها معمولا برای کنترل سرعت ماشین ها در مسیرهای کم تردد مانند بزرگراه و جاده های بیابانی استفاده می‌شود. پلیس راهنمایی و رانندگی دوربین دستی را بر روی سه پایه قرار داده و در کنار جاده مستقر می کند.

    دوربین های کنترل سرعت دستی در دو مدل لیزری و راداری موجود هستند.

    استفاده از سرعت سنج‌های دستی لیزری، به تمرکز و دقت خاصی نیاز دارد. استفاده از سرعت سنج‌های لیزری در کنار بزرگراه‌ها برای اپراتورها بسیار خطرآفرین است و از این رو باید با این موضوع کاملا محتاطانه برخورد شود.

    تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های دستی در شرایط نور روز کیفیت بالاتری نسبت به شب دارند.

    • دوربین خودرویی

    این نوع دوربین‌ها بر روی خودروی پلیس نصب می‌شوند و قادر هستند سرعت غیر مجاز و پلاک خودروهایی که در جلو حرکت می‌کنند را ثبت کنند.

    دوربین‌های متداول خودرویی از نوع راداری هستند. سرعت سنج‌های راداری برای مسیرهای خلوت و جاده ها استفاده می شوند.

    دوربین کنترل سرعت راهنمایی از چه فاصله ای عمل می‌کند؟

    دوربین کنترل سرعت پلیس باید توانایی این را داشته باشد تا در شرایط جوی مختلف با خطای حداکثر ۲% درصد و تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. دوربین سرعت ضمن اینکه وظیفه کنترل نامحسوس نیروی پلیس را انجام می‌دهد، وضعیت ترافیکی شهر را نیز به ‌صورت زنده به مراکز کنترل ترافیک انتقال می‌دهد.

    فناوری کنونی دوربین سرعت اجازه می دهد تا فیلم و تصاویر دقیق رانندگان از فاصله یک کیلومتری گرفته شود. با این حال، بیشتر دوربین ها از علامت گذاری در جاده برای اندازه گیری فاصله در طول زمان و تعیین سرعت استفاده می کنند. با وجودی که بسیاری از رانندگان سعی می کنند به محض رسیدن به دوربین، سرعت خود را کم کنند، اما دوربین های ثبت سرعت SPECS تا فاصله بیش از 10 کیلومتر را ثبت می کنند.

    دوربین های سرعت متوسط می توانند سرعت متوسط خودروها را در فواصل بین 75 متر تا 20 کیلومتر محاسبه کنند. آنها به ترتیب در بزرگراه هایی با فاصله حداقل 200 متر از یکدیگر و بر روی چراغ ها نصب می شوند.

    دوربین کنترل سرعت چه مواردی را ثبت می‌کند؟

    • تاریخ ثبت تخلف
    • زمان ثبت تخلف
    • سرعت خودروی متخلف
    • مسیر حرکتی خودرو در زمان تخلف
    • لاینی که خودرو در حال حرکت بوده است
    • جزئیات مکانی که دوربین ثبت تخلف را ثبت کرده است
    • محدودیت سرعت در جاده ای که تخلف ثبت شده است

    5453 - بررسی انواع دوربین و دکل دوربین مداربسته و ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی از نگاه پارس دکل -

    یکی از مواردی که در دوربین مداربسته بسیار حائز اهمیت است، دکل دوربین مداربسته می‌باشد. اینکه از دکل از چه جنسی باشد، ارتفاع آن چقدر باشد و … از مسائل بسیار تخصصی محسوب می‌شود.

    برای اینکه کار به صورت تخصصی جلو برود، باید از مشاوران مجرب کمک گرفت تا در وقت و هزینه صرفه جویی شود.

    دکل دوربین مداربسته تحت عناوین پایه دوربین های نظارتی، پایه دوربین ترافیکی، دکل دوربین نظارتی، دکل دوربین ترافیکی، دکل دوربین اسپید دام، دکل دوربین امنیتی می‌شود.

    مشخصات دکل دوربین مداربسته به صورت کلی شامل این موارد است:

    ارتفاع: از 2 الی 30 متر

    مونتاژ: اورلپی و فلنچی

    پوشش: گالوانیزه گرم یا صنعتی

    تعداد دوربین قابل نصب: به تعداد دلخواه

    با توجه به بحث نظارت، کیفیت تصویر و عدم لرزش تصویر بسیار حائز اهمیت دارد، بنابراین سازه‌های دکل دوربین و پایه دوربین شهری باید به گونه ای ساخته شود، درصورتی که در کنار مسیرهای پرارتعاش و در معرض بادهای شدید قرار گیرد لرزشی در تصویر ثبت شده وجود نداشته باشد و با بهترین کیفیت تصاویر ثبت و ضبط شود.

    در صورت نیاز به انواع دکل‌های مخابراتی و دکل دوربین می‌توانید با بخش فروش شرکت پارس دکل شیراز جهت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس: 09171072507 تماس حاصل فرمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.