پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شاعر «سلام فرمانده» عضو شورای شعر صداوسیما می شود
    10 خرداد 1401 - 15:18
    شناسه : 198767
    0

    مرکز شعر، سرود و موسیقی رسانه ملی طی یک مراسم ویژه و با حضور مدیران ارشد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از عوامل سرود «سلام فرمانده» تقدیر می‌کند.

    پ
    پ

    IMG 8309 700x467 2 - شاعر «سلام فرمانده» عضو شورای شعر صداوسیما می شود - ابوذر روحی

    علیرضا قزوه رئیس شعر، سرود و موسیقی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این خصوص به پایگاه خبری بامردم گفت: سرود «سلام فرمانده» آنچه را که باید، انجام داده و در سطحی گسترده دیده و شنیده شده است. قطعا این اثر دارای عناصری ویژه است که اینچنین و در این سطح با استقبال مواجه شده است و می‌تواند نمونه‌ای شاخص برای فعالیت‌های بیشتر در حوزه سرود باشد. ازاینرو برآنیم تا در یک مراسم ویژه از عوامل آفرینش این اثر تقدیر به عمل آوریم.

    وی در ادامه افزود: از همین‌جا اعلام می‌کنیم که درِ دفتر شعر، سرود و موسیقی به روی تمام نوجوانان، جوانان و هر هموطنی که دارای ایده و یا توانایی در خصوص آفرینش‌های هنری در حوزه موسیقی و سرود است، باز بوده و با تمام امکاناتی که در اختیار داریم از آنان حمایت خواهیم کرد. همچنین به یاری خداوند سیدمهدی بنی‌هاشمی لنگرودی را نیز قرار است به عضویت شورای شعر مرکز شعر، سرود و موسیقی رسانه ملی دعوت کنیم.

    سرود مذهبی «سلام فرمانده» کاری از گروه «ماح» مخفف «ملت امام حسین (ع)» در لنگرود است. حجت‌الاسلام سعید نعیمی، تهیه‌کننده، ابوذر روحی مداح اهل بیت (ع)، خواننده، سیدمهدی بنی‌هاشمی لنگرودی، شاعر، عوامل خلق این اثر تاثیرگذار را تشکیل می‌دهند.

    نیمه شعبان مصادف با ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ بود که نماهنگی با عنوان سلام فرمانده» سرودی با مضامین ساده و دلنشین با نوای ابوذر روحی در لنگرود اجرا شد. نماهنگ این سرود در صحن و سرای مسجد مقدس جمکران بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی سپس در رسانه ملی پخش شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت. اگرچه مخاطب سنی این اثر «دهه نودی‌ها» هستند، اما فرم موسیقی این سرود باعث شده که بزرگ‌تر‌ها نیز با کودکان خود همنوا شوند.

    «سلام فرمانده» به قدری دیده و شنیده شد که شاید کم‌تر کسی را بتوان در این سرزمین پهناور دید که این سرود به گوشش نرسیده باشد و افراد بسیاری هم هستند که در حال و هوای خود آن را زمزه می‌کنند و می‌گویند: «سلام فرمانده، سیدعلی دهه نودی‌هاش فرا خوانده»

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.