سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41418 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع لوله درزدار و کاربردهای آن
    11 خرداد 1401 - 15:02
    شناسه : 198842
    0

    لوله ها انواع مختلفی دارند. از همین رو هر یک از مدل های آن ها در یک صنعت متفاوت استفاده می شود. اما لازم به ذکر است بیان کنیم در کل، همه ی آن ها به دو مدل لوله های درزدار جوشی و بدون درز تقسیم می شوند.

    پ
    پ

    لوله ها انواع مختلفی دارند. از همین رو هر یک از مدل های آن ها در یک صنعت متفاوت استفاده می شود. اما لازم به ذکر است بیان کنیم در کل، همه ی آن ها به دو مدل لوله های درزدار جوشی و بدون درز تقسیم می شوند.

    لوله های بدون درز از نظر قیمتی گران تر و همچنین کیفیت مواد اولیه آن ها بهتر است. اما لوله های درزدار جزو دسته لوله های مقرون به صرفه تر محسوب می شوند که کاربرد بسیار زیادی نسبت به بدون درزها دارند.

    در واقع این مدل لوله های با کیفیت و مقرون به صرفه، به دلیل این که در قطر و ابعاد بزرگتری تولید می شود، مورد استفاده بیشتری قرار می گیرد.

    word image 198842 1 - انواع لوله درزدار و کاربردهای آن - حال در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که راجع به این مدل لوله ها نیاز دارید را برای شما شرح دهیم.

    لوله درزدار چیست؟

    لوله های درزدار به مدل هایی از لوله گفته می شوند که از یک ورق مسطح و صاف آهن درست می شوند. در واقع تفاوتی که با لوله های بدون درز وجود دارد، این است که آن مدل لوله ها توسط قالب گیری و روش های دیگر تولید شده و از همین رو درزی در بیان آن ها به وجود نمی آید.

    اما لوله های درزدارجوشی اینگونه نیستند و همان طور که ذکر شد، از یک ورق مستطیلی و مسطح به دست می آید. این ورق ها با کمک غلتک ها و… لوله شده و تبدیل به یک لوله بزرگ می شوند. از همین رو در بین آن ها درزی به وجود می آید که در آخر آن ها را جوش می زنند.

    به دلیل این درزهای جوش خورده، نام آن ها را لوله های درزدار گذاشته اند. همچنین این مدل لوله ها همان طور که ذکر شد، کاربرد بسیاری دارند و به دلیل قیمت مقرون به صرفه خود، مورد استفاده بسیاری از صنعت ها قرار می گیرند.

    word image 198842 2 scaled - انواع لوله درزدار و کاربردهای آن - لازم به ذکر است بیان کنیم که لوله های درزدار، در ابعاد و قطرهای بسیار زیادی تولیدی می شوند که این موضوع در مورد لوله های بدون درز صدق نمی کند. حال این مدل لوله ها کاربرد و انواع مختلفی نیز دارند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

    کاربرد لوله های درزدار چیست؟

    در واقع این مدل لوله ها به دلیل قیمت ارزان تر و همچنین تولید شدن در ابعاد بزرگتر، مورد استفاده بیشتری قرار می گیرند. برای صنعت ها و کارهای بزرگی می توان از انواع این لوله ها استفاده نمود.

    لازم به ذکر است بیان کنیم که لوله های درزدار جوشی، برای سیالات نیز استفاده می شوند. همچنین این لوله ها برای کشتی سازی و …. نیز کاربرد بسیاری دارند.

    معمولا برای مشاغل و صنعت های سنگین از لوله های درزدار استفاده می شود که ابعاد و قطرهای بیشتری دارند و در مشاغلی مثل نفت و گازو…‌ از لوله های بدون درز استفاده می کنند.

    انواع لوله های درزدار

    در کل لوله های درزدار جوشی، انواع مختلفی دارند. معمولا این لوله ها بر اساس جنس، کیفیت و حتی ابعاد نیز با یکدیگر دسته بندی می شوند‌. حال در ادامه برخی از انواع این لوله های درزدار که پر کاربرد هستند را شرح می دهیم.

    لوله های سیاه درزدار

    یکی از پر کاربردترین مدل های لوله های درزدار جوشی، لوله های سیاه هستند. در واقع این لوله ها از ورقه های سیاهی تولید می شوند و به نوع کلی مدل سبک و سنگین دارند.

    لازم به ذکر است بیان کنیم که مدل لوله های سیاه درزدار، برای مشاغلی مثل، ساختمان سازی، خودرو سازی، قطعه سازی و… استفاده می شوند. لوله های درزدار سبک از نظر وزنی از مدل سنگین آن ها کمتر هستند و از همین رو این مدل لوله ها اینگونه نام گذاری شده اند.

    word image 198842 3 - انواع لوله درزدار و کاربردهای آن - با توجه به کاربرد هر یک از آن ها می توان برای خرید و استفاده لوله های درزدار اقدام کرد.

    لوله های گالوانیزه درزدار

    مدل دیگری از لوله های درزدار جوشی، مدل های گالوانیزه دار هستند. درواقع این مدل ها هم همانند لوله های سیاه از یک ورق سیاه تولید می شوند.

    اما تفاوتی در هنگام مراحل تولید آن ها وجود دارد. به اینگونه که در ابتدا ورق های سیاه تولید شده و سپس با مواد مذابی پوشش داده می شوند. زمانی که پوشش کامل اتفاق می افتد لوله ها گالوانیزه دار می شوند.

    همچنین این لوله ها کاربرد بسیاری دارند. از آنجایی که کمی سبک تر از لوله های دیگر هستند، از آن ها برای کشاورزی، ساختمان سازی، استفاده می کنند.

    البته باید بیان کنیم که مدل هایی از لوله های‌ گالوانیزه وجود دارد که برای صنایع دیگری مثل پتروشیمی و نفت و گاز هم کاربرد دارند.

    لوله ها از نظر ابعاد

    لوله های درزدار جوشی، در ابعاد هم ابعاد مختلفی دارند. به عنوان مثال این لوله ها با وزن ها، ابعاد و حتی قطرهای مختلف تولید شده و به دسته های لوله های سبک و سنگین تبدیل می شوند.

    از همین رو لوله های درزدار را با توجه به ابعاد و اندازه نیز می توان سفارش داد و تهیه نمود. توجه داشته باشید که قیمت این لوله ها با توجه به سایز و ایعاد نیز متفاوت است.

    word image 198842 4 scaled - انواع لوله درزدار و کاربردهای آن - به عنوان مثال هرچه سایز و ابعاد آن ها بیشتر شود، قطعا از نظر قیمتی هم گران تر می شوند. اما در کل اگر به دنبال لوله های کاربرد ی و اقتصادی هستید؛ بهتر است که این مدل لوله های درزدار را انتخاب کنید که بهترین گزینه می باشند.

    ویژگی های لوله های درزدار

    علاوه بر اینکه لوله های درزدار جوشی کاربردهای بسیار زیادی دارند، ویژگی هایی هم دارند که مخاطبان به نوعی از خرید آن ها سود می کنند. در ادامه برخی از این ویژگی ها و مزایا را شرح می دهیم.

    قیمت مقرون به صرفه

    در مطالب بالا چندین بار به قیمت های مقرون به صرفه این لوله ها اشاره کردیم. در واقع لوله های درزدار جوشی، به دلیل جنس و موادی که در ساخت آن ها به کار می رود، قیمت بسیار کمتری نسبت به مدل لوله های دیگر مثل بدون درز و… دارند.

    از این رو این موضوع باعث شده است تا اکثر افراد این لوله ها را برای خرید انتخاب نمایند. علاوه بر قیمت مقرون به صرفه، مزایا و کاربردهای بسیار دیگری هم دارد که در بالا آن ها را مطالعه کرده اید.

    تولید در سایز و ابعاد بزرگ

    یکی دیگر از ویژگی های لوله های درزدار، تولید آن ها در هر سایز و ابعادی است‌.

    به عنوان مثال اگر شغل یا صنعت شما به نوعی است که نیاز به لوله های کوچکتر و ابعاد کمتری دارید می توانید از این مدل لوله ها استفاده کنید و همچنین برعکس؛ اگر حتی در سایز و ابعاد بسیار بزرگتری لوله ها را نیاز داشته باشید، می توانید به راحتی خریداری کنید‌.

    سرعت در زمان ساخت

    برای ساخت و تهیه لوله های درزدار جوشی، نیاز به صرف زمان زیادی نیست. این لوله ها نسبت به مدل های دیگر سریع ساخته می شود. از همین رو به راحتی مشاغل و کارهای مد نظر با ساخت لوله های درزدار، می توانند سرعت کار خود را بهبود ببخشند.

    همچنین این لوله ها به دلیل اینکه نیاز به قالب گیری گیری ندارند و در ابتدای ساخت یک ورق مسطح هستند، نسبت به مدل های دیگر لوله خیلی زودتر ساخته می شوند که در آخر با کمک یک غلتک آن ها را به لوله تبدیل می کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.