سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چرا صنایع دستی و صنعت گردشگری در اقتصاد کشور نقش مهمی دارد
    15 خرداد 1401 - 12:17
    شناسه : 199004
    0

    صنعت گردشگری متنوع ترین و بزرگترین صنایع درجهان محسوب می شود و البته مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت های شغلی برای کشورهای دنیا است .

    پ
    پ

    C:\Users\ParsanAfzar\Desktop\PIC1 REPORTAJ2.jpg

    به نقل از سایت خبر آزاد این روز ها هتل ها، رستوران ها، اقامتگاه ها و حتی فروشگاه های صنایع دستی در مناطق توریستی نگران کم شدن توریست و خوابیدن مجدد بازارشان هستند . چرا که صنایع دستی و صنعت گردشگری در 2 سال گذشته با سپری کردن روزهای کرونایی و قرنطینه بارها با افت شدید توریست ها وگردشگران داخلی و خارجی مواجه شده است . اما حالا با بهتر شدن وضعیت بیماری . صنعت گردشگری به روزهای خوب خود نزدیک تر می شود

    به نقل از مقاله ای در سایت خبرآزاد مصطفی اسمعیلی دزفولی تولید کننده و فعال حوزه صنایع دستی و گردشگری می گوید صنایع دستی وصنعت گردشگری از مهم ترین بازوهای اقتصادی کشور هستند چراکه باعث تقویت و گردش مالی در کشور می شود . اسمعیلی دزفولی به عنوان شخصی که جایزه بزرگترین تولید کننده صنایع دستی از نظر حجم فروش دریافت کرده است در ادامه می گوید صنایع دستی دومین منبع درآمد در مناطق روستایی و عشایری است و به عنوان مهمترین عامل کار و درآمد در برخی نقاط ایران. خوشبختانه با توسعه اخیر راه های ارتباطی و شبکه های حمل و نقل، دسترسی روستاییان به بازارهای شهری بیش از هر زمان دیگری امکان پذیر شده است .همچنین با صادرات محصولات صنایع دستی ایرانی همچون فرش دستباف، گلیم دستباف، محصولات حصیری و … به اقتصاد ضعیف کشور کمک شایانی می کنند .

    C:\Users\ParsanAfzar\Desktop\طبق حصیری.jpg

    اهمیت صنعت گردشگری :

    صنعت گردشگری متنوع ترین و بزرگترین صنایع درجهان محسوب می شود و البته مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت های شغلی برای کشورهای دنیا است . این صنعت که به عنوان موتور توسعه از آن نام برده می شود، به علت اهمیتی که از نظر اقتصادی، اجتماعی دارد روز به روز بیشتر موردتوجه قرار گرفته و دولت ها به آن اهمیت می دهند و امروزه یکی از پایه های اصلی و استوار اقتصاد جهان و از جمله صنایع مهم با رشد سریع در توسعه اقتصادی جهان است که با ایجاد بالاترین میزان ارزش افزوده به صورت مستقیم و غیرمستقیم می تواند سایر فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی را تحت تأثیر قراردهد. در تقسیم بندی جهانی پس از نفت و خودروسازی، صنعت گردشگری در رده سوم قرار می گیرد.

    C:\Users\ParsanAfzar\Desktop\صنایع دستی.jpg

    تاثیر فروشگاه های صنایع دستی بر گردشگری :

    صنایع دستی بخش جدا نشدنی صنعت گردشگری ایران . در واقع ایران به دلیل وجود اقوام و اقلیم های مختلف دارای صنایع دستی بسیار متنوعی است . وجود فروشگاه ها کیف سنتی، گلیم، حصیر، سفال در مکان های گردشگری نمایانگر فرهنگ و معرف هنر و خلاقیت مردم این سرزمین پهناور است . همچنین صنایع دستی به عنوان اصلی ترین کالای صادراتی مثل فرش دستباف، گلیم دستباف، محصولات حصیری، کیف سنتی و … محسوب می شود .

    www.dorontash.com

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.