شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سفر به مناطق توریستی ترکیه؛ استانبول و آنتالیا
    17 خرداد 1401 - 0:21
    شناسه : 199120
    0

    شهر استانبول بدون شک مهم ترین و توریستی ترین شهر ترکیه به شمار می رود. این شهر با دارا بودن جاذبه های تفریحی، تاریخی و گردشگری فراوان هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر دنیاست.

    پ
    پ

    word image 199120 1 - سفر به مناطق توریستی ترکیه؛ استانبول و آنتالیا - آنتالیا

    استانبول شهری با بافت تاریخی و مدرن در دو منطقه آسیایی و اروپایی

    شهر استانبول بدون شک مهم ترین و توریستی ترین شهر ترکیه به شمار می رود. این شهر با دارا بودن جاذبه های تفریحی، تاریخی و گردشگری فراوان هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر دنیاست.

    جمعیت شهر استانبول حدود 15 میلیون نفر و دومین کلان شهر بزرگ خاورمیانه محسوب می شود. این شهر از دو قسمت آسیایی و اروپایی تشکیل شده و بافت مناطق شهری آن به چند مدل ساحلی، جنگلی و کوهستانی است. شهر استانبول به دلیل آب و هوای معتدل و همچنین واقع شدن در اروپا با استقبال خریداران ملک نیز مواجه شده است. در سال های اخیر جمعیت خارجی های این شهر بسیار افزایش یافته که در این میان تعداد روس ها، ایرانی ها و عراقی ها از سایر خارجی ها بیشتر است.

    شاید مهم ترین نکته برای سفر به این شهر اطلاع از هزینه هاست. هزینه سفر به استانبول به چند بخش تقسیم می شود. هزینه تور، خورد و خوراک و رستوران گردی، رفت و آمد و وسایل نقلیه، بلیت اماکن تاریخی و موزه ها و همچنین خرید پوشاک و سایر اقلام مورد نیاز از اصلی ترین موارد قابل ذکر است که در سایت تریپ آنلاین می توانید جزییات کامل آن را مشاهده نمایید.

    word image 199120 2 - سفر به مناطق توریستی ترکیه؛ استانبول و آنتالیا - آنتالیا

    آنتالیا بهترین مقصد برای سفر در تابستان

    یکی از شهرهای ترکیه که جزو قطب های گردشگری این کشور حساب می شود آنتالیا است.آنتالیا در کنار دریای مدیترانه واقع شده است و شهری ساحلی می باشد.

    این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای است زمستان های معتدل و بارانی و در تابستان هوای گرمی دارد.میانگین دمای سالانه در آنتالیا حدودا 7.18 درجه سانتی گراد است و در بیشتر روزهای سال هوای آفتابی دارد.

    شهری ساحلی است که در کنار دریای مدیترانه واقع شده است و به نوعی پایتخت گردشگری ترکیه محسوب می شود.

    همانطور که اشاره شد این شهر یکی از شهرهای گردشگری ترکیه است.در ادامه چند مکان گردشگری این شهر ساحلی را به شما معرفی می کنیم.

    یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان که دارای 131 متر طول و 3 متر عمق است در این شهر قرار دارد.در آکواریوم آنتالیا که حدودا 7 میلیون لیتر آب دارد موجودات آبزی فراوانی زندگی می کنند که تعداد آن به بیش از 1000 نوع می رسد.

    غار کارائین یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر آنتالیا است . این غار دارای آثار باستانی است که به هزاران سال قبل از میلاد مسیح بازمی گردد.این غار از سکونت گاه های قدیمی انسان در ترکیه بوده است.

    آنتالیا دارای طبیعت زیبایی نیز است افرادی که به طبیعتگردی علاقه دارند می توانند در این شهر از آبشار های دودن که 14 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد بازدید کنند.این آبشار از دو قسمت بالایی و پایینی تشکیل شده است.

    یکی دیگر از جاهای دیدنی آنتالیا اسکله قدیمی این شهر است که اطراف آن را صخره های سنگی و بلند پوشانده است و یکی از مکان های ساحلی تفریحی این شهر به حساب می آید.در گذشته این اسکه دروازه تجارت شهر به حساب می آمده و مرکز اقتصادی آنتالیا بوده است و رونق بسیاری در دوره های عثمانی و سلجوقی داشته است.

    از مکان های گردشگری تاریخی آنتالیا می توان به دروازه هادریان اشاره کرد .این دروازه تنها دروازه ورودی باقیمانده به شهر باستانی است و به اففتخار سفر هادریانوس که امپراطور وقت روم در آن زمان بود ساخته شد.

    ساحل منطقه لارا یکی از مکان های گردشگری ساحلی آنتالیا به حساب می آید که در شش کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد و دارای طبیعت زیبایی است.این منطقه به دیلی دسترسی به پاساژ ها وبازار و نزدیک بودن به فرودگاه جزو مکان های گردشگری پرطرفدار آنتالیا به حساب می آید.

    همچنین وجود رستوران های محلی و بین الملی در این منطقه خیال گردشگران را از بابت وعده های غذایی راحت کرده است.

    از دیگر امکانات تفریحی این منطقه می توان به زمین فوتبال ، پارک عجایب ، محوطه والیبال ساحلی و انواع ورزش های آبی نام برد.

    سخن آخر

    کشور ترکیه قطعا یکی از مهمترین قطب های گردشگری منطقه به حساب می آید وجود شهر هایی مثل استانبول و آنتالیا و سایر شهرهای گردشگری این کشور باعث شده گردشگران زیادی هر ساله وارد این کشور شوند که البته قبل ورود به این کشور باید اطلاعاتی درباره آن کسب کرد. برای مشاهده این اطلاعات و مطالب دیگری در حوزه گردشگری می توانید به سایت گردشگری تریپ آنلاین مراجعه کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.