×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به پایین ‌ترین قسمت دیوار که به صورت نواری و در تقاطع دیوار با کف ساختمان اجرا می‌ شود در معماری و دکوراسیون داخلی قرنیز گفته می ‌شود، هدف اصلی استفاده از قرنیز پوشش اتصال دیوار به زمین است، قرنیزها با توجه به جنسشان، توسط پیچ و رول پلاک، میخ، چسب و یا ملات ماسه و سیمان روی دیوار نصب می ‌شوند.

قزنیز را می‌ توان یک نوع ابزار پوششی معرفی کرد که از آن جهت محافظت از کف پوش‌ ها و دیگر قسمت‌ های دیوار استفاده می ‌شود، قرنیز از ساده‌ ترین و کم هزینه ‌ترین روش‌ های تزیینی در دکوراسیون داخلی ساختمان ‌ها شناخته می‌ شود.

word image 199203 1 - قرنیز چیست و موارد استفاده از قرنیز در ساختمان - خرید قرنیز

کاربرد قرنیز

ممکن است برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که قرنیز چه کاربردی دارد؟ آیا استفاده از قرنیز برای ساختمان ضروری است؟

قرنیز وسیله‌ ای کاربردی است که در ادامه به معرفی کامل و جامع کاربرد های این ابزار مهم می ‌پردازیم.

  1. استفاده از قرنیز جهت زیبایی به دیوارها

در صورت استفاده از قرنیز هماهنگ و همرنگ با کف، دیوارهای ساختمان و سایر المان ‌های استفاده شده در دکوراسیون داخلی متوجه زیبایی فضای داخلی ساختمان تان خواهید شد.

۲. استفاده از قرنیز جهت جلوگیری از انتقال رطوبت به دیوار ها

با توجه به حساسایت دیوار های ساختمان به آب می ‌توانید برای جلوگیری از خرابی آن‌ ها در اثر رطوبت از قرنیز استفاده کنید.

۳. استفاده از قرنیز جهت محافظت در برابر صدمات فیزیکی

با توجه به این موضوع که امکان آسیب و خرابی دیوارها در صورت برخورد اشیا و ضربه ‌های محکم وجود دارد، می ‌توان برای جلوگیری از این آسیب و خرابی از قرنیز استفاده کرد.

۴. استفاده از قرنیز جهت عبور سیم و کابل ‌ها

آویزان بودن سیم ‌ها و کابل‌ های برق، تلفن، تلوزیون و… روی زمین علاوه بر اینکه ظاهری نا زیبا دارد، موجب آسیب و قطعی‌ شان می‌ شود، لازم به ذکر است که برخی از انواع قرنیز ها در قسمت پشت خود دارای فضایی خالی هستند که امکان عبور سیم‌ های تلفن و برق و… از داخل آن‌ ها وجود دارد.

۵. استفاده از قرنیز جهت مخفی کردن درز انبساط در کف پوش

توجه کنید کفپوش هایی از جنس لمینیت یا پارکت ممکن است به دلایلی همچون تغییرات دمایی دچار انبساط و انقباض شده و بینشان درز و شکاف ایجاد شود.

شاید برای شما مفید باشد : قرنیز چیست و نحوه اجرا آن چگونه است؟

word image 199203 2 - قرنیز چیست و موارد استفاده از قرنیز در ساختمان - خرید قرنیز

یکی از راه‌ ها برای جلوگیری از درز و شکاف‌ های بین کفپوش ها استفاده از قرنیز می‌ باشد، برای این کار باید فضای خالی حدود ۸ سانتی متر بین دیوار و کفپوش گذاشته و آن فضا را با قرنیز بپوشانید.

۶. استفاده از قرنیز جهت کاهش میزان گرد و خاک دیوارها

با توجه به آلودگی هوا و وجود آلاینده‌ ها در شهر های بزرگ و صنعتی، امکان خاک گرفتن فضای داخلی ساختمان‌ ها وجود دارد، به کارگیری از قرنیز موجب جمع شدن خاک بر روی آن‌ ها شده و از کثیفی دیوار جلوگیری می ‌شود، نظافت قرنیز بسیار راحت ‌تر از نظافت دیواراست.

انتخاب رنگ قرنیز

در صورتی که رنگ درستی برای خرید قرنیز انتخاب شود، دکوراسیون شما جلوه‌ای زیبا به خود می ‌گیرد، رنگ قرنیز به سبک زندگی شما، رنگ کف، رنگ دیوارها و سایر المان‌های موجود در دکوراسیون داخلی بستگی دارد، مثلاً مهم است که شما دکوراسیون مدرن می ‌پسندید یا دکوراسیون سنتی؟

رنگ سفید و قهوه‌ ای محبوب‌ ترین رنگ‌ ها برای قرنیز های اتاق نشیمن محسوب می ‌شوند، برای انتخاب رنگ قرنیز نشیمن توجه داشته باشید قرنیزی را خریداری کنید که رنگ چند درجه تیره ‌تر از کفپوش لمینیت باشد، می ‌توانید رنگ قرنیز را با رنگ درب ورودی یا رنگ در کابینت ست کنید، رنگ قرنیز اتاق ‌ها را می‌توانید با توجه به رنگ دیوارهای اتاق انتخاب کنید، برای راهرو ها می‌ توانید قرنیز هایی با رنگی ملایم انتخاب و خریداری کنید.

برای ایجاد کنتراست بیشتر در منزلتان می‌ توانید از قرنیز رنگ متضاد با پارکت استفاده کنید، امکان استفاده از قرنیز رنگ‌ های روشن یا هماهنگ با پارکت وجود دارد.

انواع قرنیز از نظر جنس

قرنیزها را می ‌توان بر اساس جنسشان به انواع مختلفی تقسیم کرد، قرنیز در جنس‌ های مختلفی از جمله MDF، PVC، چوب، سنگ و… تولید می ‌شود که با توجه به نوع کاربری و سایر عوامل در دکوراسیون داخلی از آن ‌ها استفاده می‌شود.

شاید برای شما مفید باشد : چرا از قرنیز برای ساختمان‌ ها استفاده می ‌کنیم؟

ابعاد قرنیزها

قرنیزها با توجه به جنس و کاربری ‌شان در ابعاد متفاوتی تولید می ‌شوند، ارتفاع نرمال قرنیز ها معمولاً ۷، ۹، ۱۰ و ۱۵ سانتی متری است.

قرنیز ۷ سانتی

قرنیز ۷ سانتی در رنگ‌ ها، طرح ‌ها و جنس‌ های متفاوتی قابل تولید وعرضه می ‌باشد، در صورتی که متراژ ساختمان شما کوچک است، از قرنیز ۷ سانتی متری استفاده کنید، از این قرنیز به عنوان محافظ دیوار در مقابل ضربه و آسیبی که به دلایل مختلفی همچون اسباب کشی اتفاق می افتد و جهت جلوگیری از سرایت رطوبت به دیوار استفاده می ‌شود.

word image 199203 3 - قرنیز چیست و موارد استفاده از قرنیز در ساختمان - خرید قرنیز

قرنیز ۹ سانتی

قرنیز ۹ سانتی نیز قرنیزی است که در رنگ‌ ها، طرح ‌ها و جنس ‌های متفاوتی تولید می‌ شود، این قرنیز طرفداران مخصوص به خود را دارد و جهت محافظت دیوار در مقابل آسیب، ضربه، رطوبت، موریانه و… استفاده می‌ شود.

word image 199203 4 - قرنیز چیست و موارد استفاده از قرنیز در ساختمان - خرید قرنیز

قرنیز ۱۰ سانتی

قرنیز ۱۰ سانتی متری در انواع جنس ‌ها، رنگ ‌ها و طرح‌ ها قابل تهیه است که بنا به نوع کاربری و ترکیبات دکوراسیون و ساختمان قابل استفاده می ‌باشد، این نوع قرنیز به عنوان محافظ ساختمان در برابر ضربه و رطوبت عمل می ‌کند.

word image 199203 5 - قرنیز چیست و موارد استفاده از قرنیز در ساختمان - خرید قرنیز

قرنیز با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

  1. قرنیزی در مقابل رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد.
  2. قرنیزی که ضد آب باشد.
  3. قرنیزی که در برابر حشرات مقاومت بالایی داشته باشد.
  4. قرنیزی که در برابر فرسودگی مقاومت بالایی داشته باشد.
  5. قرنیزی که دوام بالا داشته باشد.
  6. قرنیزی که انعطاف پذیر باشد.
  7. قرنیزی که قابلیت ضد خش داشته باشد.
  8. قرنیزی که با محیط سازگاری بالایی داشته باشد و حمل آن آسان است.

انواع قرنیز از نظر جنس

قرنیز ام دی‌اف (MDF)

قرنیز ام دی اف را می ‌توان یکی از زیبا ترین و کاربردی ‌ترین انواع قرنیز دانست، اگرچه مقاومت ام دی اف در برابر نور خورشید بسیار بالا است اما پیشنهاد می‌ شود که قرنیز ام دی اف در محلی که به صورت مستقیم در معرض رطوبت و نور آفتاب است اجرا نشود.

قرنیز ام دی اف وزن کمی داشته و کاملاً سبک است، روکش قرنیز ام دی اف در برابر خط و خش کاملاً مقاوم است، قیمت این قرنیز مناسب بوده و خرید آن کاملاً مقرون به صرفه می ‌باشد.

قرنیز چوبی

قرنیز چوبی را از چوب درختانی همچون مانند گیلاس، گردو، کاج، بلوط و… می‌سازند، برای افزایش طول عمر قرنیز چوبی آن را با مواد شیمیایی مقاوم می‌کنند، قرنیز چوبی مقاومت بالایی نسبت به رطوبت نداشته و حساس است.

توجه کنید که قرنیز چوبی احتمال خوردگی توسط حشرات را دارا بوده و به دلیل طبیعی بودن قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع‌ قرنیز دارد، از قرنیز چوبی می ‌توان در هال، پذیرایی و راه پله استفاده کرد.

قرنیز پی وی سی (PVC)

قرنیز پی وی سی قرنیزی قرنیزی با کیفیت و مقاوم است که از چند لایه پلاستیکی تشکیل می ‌شود، این قرنیز که قابلیت آب بندی دارد، قرنیز پی وی سی ظاهری کاملاً شبیه به قرنیز چوب و ام دی اف دارد.

قرنیز پی وی سی با توجه به جنس پلاستیکی ‌اش نسبت به قرنیز چوبی طول عمر و مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و آب دارد، نصب قرنیز پی وی سی بسیار ساده و راحت است، این قرنیز در برابر خورندگی موریانه کاملاً مقاوم است.

قرنیز سنگی

قرنیز سنگی یکی از قدیمی‌ ترین انواع قرنیز معرفی می‌شود که از سنگ‌ هایی مانند گرانیت، مرمریت و تراورتن در دو نوع ساده و طرح دار تولید و ساخته می‌شود، قرنیز سنگی توسط دستگاه CNC تراشیده می ‌شود و مانند قرنیز چوبی جلوه‌ ای زیبا به دکوراسیون اضافه می‌ کند، این نوع قرنیز با پوشش کف سنگ و سرامیک هماهنگی بیشتری داشته و امروزه کاربرد کمتری در ساختمان‌ها و دکوراسیون داخلی دارد.

قرنیز سرامیکی

جنس این قرنیز از سرامیک است، قرنیز سرامیکی مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب دارد، قرنیز سرامیکی قیمت بالایی دارد، از قرنیز سرامیکی در مکان‌ هایی همچون راهرو ها، حمام و اتاق‌ هایی با دیوارهای سرامیکی استفاده می ‌شود.

قرنیز پلاستیکی

قرنیز پلاستیکی قرنیزی است که نگهداری، تمیز کردن و نصب راحتی دارد، این قرنیز قابلیت رنگ شدن دارد، اگر چه این نوع از قرنیز بسیار بادوام است اما در مقابل نور خورشید مقاوم نیست و حتی به دلیل حساسیت بالا امکان اشتعال نیز دارد.

قرنیز پلاستیکی (قرنیز پلی استایرن)

قرنیز پلی استایرن یکی از انواع قرنیزهای پی وی سی است که ظاهری شبیه به چوب دارد و نصب و نگهداری آن بسیار ساده است.

قرنیزی رادیاتوری

قرنیز رادیاتوری یا گرمایشی قرنیزی است که جنس آن از آلومینیوم یا ترکیب آلومینیوم با مس است، زمانی که آب گرم پکیج وارد این قرنیز می ‌شود، قرنیز شبیه به رادیاتور عمل می ‌کند، در نتیجه این قرنیز علاوه بر ایفای نقش قرنیز به گرم کردن خانه در فصل زمستان نیز کمک کرده و فضا را گرم می ‌کند.

در انتخاب قرنیزها چه عواملی تأثیر دارند؟

۱. رنگ قرنیز

۲. جنس دیوار

۳. نوع کاربری اتاق (اتاق خواب، هال و…)

۴. نظافت و نگهداری قرنیز

۵. قیمت قرنیز

خرید قرنیز

توجه داشته باشید که باید خرید قرنیز را از فروشگاهی معتبر که تولید کننده محصولات با کیفیت باشد انجام دهید، قرنیز را از فروشگاهی خریداری کنید که دارای نصاب قرنیز باشد تا به ساده ترین روش ها با قیمتی منصفانه و در کوتاه ترین مدت زمان ممکن به نصب قرنیز بپردازد ما فروشگاه قرنیز آراپلاست پروفیل به آدرس araplastprofil.com را به شما معرفی میکنیم.

word image 199203 6 - قرنیز چیست و موارد استفاده از قرنیز در ساختمان - خرید قرنیز

روش نصب و نحوه اجرا قرنیز چگونه است؟

روش‌ های نصب قرنیز با توجه به جنس و نوع آن و همچنین جنس دیوار متفاوت می‌ باشد، همانطور که اشاره شد قرنیز ها در جنس ‌های مختلفی تولید می ‌شوند که با توجه به جنسشان به وسیله ابزاری همچون پیچ و رول‌پلاک، میخ، چسب بی رنگ و یا ملات ماسه و سیمان به دیوار وصل می‌شوند.

پپیشنهاد می ‌شود که نصب قرنیز را به نصاب ‌های متخصص بسپارید، جهت نصب قرنیز محل نصب را از هر گونه کثیفی و گرد و غبار کاملاً تمیز کنید.

قیمت قرنیز

قیمت قرنیز ها با توجه به عواملی همچون جنس و ابعاد قرنیز و سایر عوامل متفاوت می ‌باشند، شما همراهان گرامی می ‌توانید از طریق تماس با شماره‌ های درج شده در سایت از قیمت ‌ها مطلع شوید و قرنیز مناسب و با کیفیت مورد نیازتان را تهیه کرده و سفارش دهید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.