شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • عصاره گیاهان ضد سرفه و خلط آور
    18 خرداد 1401 - 1:10
    شناسه : 199214
    1

    علل احتمالی زیادی برای سرفه وجود دارد. از جمله آلرژی عفونت و رفلاکس. در این بین کسانی که می خواهند از منابع طبیعی برای درمان خود استفاده کنند بهتر است سراغ عصاره گیاهان ضدسرفه و خلط آور بروند.

    پ
    پ

    word image 199214 1 - عصاره گیاهان ضد سرفه و خلط آور - داروی گیاهی

    عصاره گیاهان ضد سرفه و خلط آور

    سرفه راهی است که در آن بدن ما از ذرات خارجی، محرک‌ها، میکروب‌ها، مخاط و باکتری‌ها از جمله سایر آلرژن‌های گلو خلاص می‌شود. سرفه، با بیرون راندن هوا از ریه ها تحت فشار بالا، سعی می کند گلو را از این ذرات خارجی پاک کند. سرفه در پاکسازی عفونت ها از بدن نقش دارد. اما سرفه های مداوم می تواند آزاردهنده باشد. بهترین درمان برای سرفه به علت اصلی آن بستگی دارد. علل احتمالی زیادی برای سرفه وجود دارد. از جمله آلرژی عفونت و رفلاکس. در این بین کسانی که می خواهند از منابع طبیعی برای درمان خود استفاده کنند بهتر است سراغ عصاره گیاهان ضدسرفه و خلط آور بروند.

    آویشن

    آویشن هم کاربرد آشپزی و هم دارویی دارد و یک درمان رایج برای سرفه گلودرد برونشیت و مشکلات گوارشی است.

    یک مطالعه ی منبع مطمئن نشان داد که شربت سرفه متشکل از برگ‌های آویشن و پیچک سرفه را تسریع‌ میبخشد و مؤثرتر از شربت های دیگه هستن و در افراد مبتلا به برونشیت حاد هم موثر تر هستن. آنتی اکسیدان های موجود در گیاه دلیل فواید زیاد این گیاه است.

    قیمت و خرید عصاره آویشن - پردیس عصاره ترشیز

    خواص درمانی عصاره آویشن عبارتند از ضد باکتری و ضد قارچ و ضد میکروبی و ضد التهاب و ضد سرفه و ضد اسپاسم می باشد. فواید آویشن برای گلودرد، سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا با شل کردن عضلات درگیر در سرفه، آن را تسکین می دهد. همچنین عصاره این گیاه مخاط را رقیق می کند و دفع آن را آسان تر می کند. مخاط مرتبط با آلرژی و عفونت ها راه هوایی فوقانی را کاهش می دهد.

    عصاره سرخارگل

    تحقیقات ثابت کرده است که عصاره سرخارگل می تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود همچنین عصاره این گیاه از بدن در مقابل ویروس ها از جمله آنفولانزا محافظت می کند. خواص زیاد این گیاه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالای آن است.

    همچنین امروزه مردم از اکیناسه برای کوتاه کردن مدت سرماخوردگی و آنفولانزا و کاهش علائمی مانند گلودرد سرفه و تب استفاده می کنند. بسیاری از گیاهان دارویی نیز مصرف گیاه سرخارگل را برای کمک به تقویت سیستم ایمنی و کمک به بدن در مبارزه با عفونت ها توصیه می کنند.

    word image 199214 3 - عصاره گیاهان ضد سرفه و خلط آور - داروی گیاهی

    اکالیپتوس

    قدرت شفابخشی که این گیاه دارد از روغن اکالیپتوس ناشی می شود. سال هاست که از عصاره اکالیپتوس برای تسکین سرفه استفاده می شود. روغن اکالیپتوس نه تنها می تواند سرفه را خاموش کند بلکه می تواند به شما کمک کند مخاط را از سینه خود خارج کنید.

    استنشاق بخور با اسانس می تواند مخاط را شل کند به طوری که هنگام سرفه دفع می شود. استفاده از ماساژ حاوی روغن اکالیپتوس همان اثر را نیز ایجاد می کند. شرایط تنفسی مانند آسم و سینوزیت میتواند با استنشاق بخار با روغن اکالیپتوس بهتر شوند. روغن با غشاهای مخاطی واکنش نشان می دهد نه تنها مخاط را کاهش می دهد بلکه به شل شدن آن کمک می کند تا بتوانید آن را سرفه کنید.

    word image 199214 4 - عصاره گیاهان ضد سرفه و خلط آور - داروی گیاهی

    همچنین اکالیپتوس علائم آسم را مسدود میکند. ولی برای کسانی که به اکالیپتوس حساسیت دارند علایم را بدتر می کند.

    زنجبیل

    زنجبیل می تواند سرفه های خشک یا آسمی را کاهش دهد. زیرا خواص ضد التهابی دارد. همچنین می تواند حالت تهوع و درد را تسکین دهد. یک مطالعه نشان می دهد که برخی از ترکیبات ضد التهابی موجود در زنجبیل می توانند غشاهای موجود در مجاری هوایی را شل کنند که می تواند سرفه را کاهش دهد.

    عصاره عشقه

    از جمله خواص گیاه عشقه در طب سنتی و مدرن، برای درمان سرفه بوده است. به همین دلیل مطالعاتی روی اثر عصاره عشقه بر آسم مزمن و شش حیوانات مدل انجام شد. نتایج بررسی محققان بر مسیر هوایی و شش موش هایی که عصاره دارویی گیاهی همچون عشقه دریافت کرده بودند، نشان داد که عصاره این گیاه می تواند ضخامت غشای اپی تلیوم را افزایش داده و به تنفس کمک کند.

    word image 199214 5 - عصاره گیاهان ضد سرفه و خلط آور - داروی گیاهی

    بخور

    سرفه که باعث تولید مخاط یا خلط می شود، می تواند با استفاده از بخور آویشن بهبود یابد. چند دقیقه در معرض این بخار بمانید تا علائم فروکش کنند. بعد از آن یک لیوان آب بنوشید تا خنک شود و از کم آبی بدن جلوگیری شود.روش دیگر برای این کار یک کاسه بزرگ را با آب داغ پر کنید. گیاهان یا روغن ها یا اسنس مانند اکالیپتوس یا رزماری را اضافه کنید، که میتواند احتقان را تسکین دهد.

    چای عسل

    بر اساس برخی تحقیقات عسل می تواند سرفه را تسکین دهد. محققان گزارش دادند که عسل بیشترین تسکین در درمان سرفه را دارد و پس از آن دکسترومتورفان می تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد. همچنین استفاده از عسل برای درمان سرفه ی کودکان نیز بسیار توصیه شده.

    word image 199214 6 - عصاره گیاهان ضد سرفه و خلط آور - داروی گیاهی

    مایعات

    هیدراته ماندن برای کسانی که سرفه یا سرماخوردگی دارند حیاتی است. منبع معتبر تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن مایعات در دمای اتاق می تواند سرفه آبریزش بینی و عطسه را کاهش دهد.

    با این حال افرادی که علائم اضافی سرماخوردگی یا آنفولانزا دارند ممکن است گرم کردن نوشیدنی‌ها بهتر باشد.

    زیرا همان مطالعه گزارش می‌دهد که نوشیدنی‌های گرم علائم بیشتری از جمله گلودرد لرز و خستگی را کاهش می‌دهند.

    بروملین

    بروملین آنزیمی است که از آناناس به دست می آید و بیشتر در هسته میوه ها وجود دارد. بروملین دارای خواص ضد التهابی است و همچنین دارای خواص موکولیتیک است به این معنی که می تواند مخاط را تجزیه کرده و آن را از بدن خارج کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.