سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رابط کاربری چیست؟ معرفی نرم افزارهای کاربردی برای طراحی رابط کاربری
    18 خرداد 1401 - 1:13
    شناسه : 199218
    1

    ما از رابط کاربری یا UI درجاهای مختلفی استفاده می‌کنیم. رابط کاربری در سایت، موبایل و نرم‌افزار به‌صورت معمول استفاده می‌شود. ما در مرحله‌ی اول به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانیم یک رابط کاربری عالی و بی‌نقص داشته باشیم، بلکه به‌مرورزمان با اصلاحات می‌توانیم به بهینه‌ترین رابط کاربری ممکن برسیم.

    پ
    پ

    در طراحی‌ها یکی از اصول کلیدی که باید رعایت شود، رابط کاربری است. رابط کاربری به این معنی است که دسترسی‌های اصولی برای طراحی‌ها داشته باشیم که کاربر به ساده‌ترین شکل ممکن بتواند از طرح، تمام استفاده را ببرد. برای مثال برای طراحی یک سایت، ظاهر سایت اهمیت بالایی دارد. طراحی ظاهر سایت باید به نحوی باشد که مخاطب بتواند از تمام دسترسی‌های لازم استفاده کند.

    word image 199218 1 - رابط کاربری چیست؟ معرفی نرم افزارهای کاربردی برای طراحی رابط کاربری - رابط کاربری

    انواع رابط کاربری

    ما از رابط کاربری یا UI درجاهای مختلفی استفاده می‌کنیم. رابط کاربری در سایت، موبایل و نرم‌افزار به‌صورت معمول استفاده می‌شود. ما در مرحله‌ی اول به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانیم یک رابط کاربری عالی و بی‌نقص داشته باشیم، بلکه به‌مرورزمان با اصلاحات می‌توانیم به بهینه‌ترین رابط کاربری ممکن برسیم.

    نرم افزار های کاربری برای طراحی رابط کاربری

    1. ادوبی ایکس دی (Adobe XD)

    شرکت adobe یکی از شرکت‌های پیشرو درزمینه‌ی طراحی است. نرم‌افزار adobe xd یک نرم‌افزار کاملاً کاربری درزمینه‌ی طراحی رابط کاربری است. اگر از قبل با نرم‌افزارهای فتوشاپ و یا ایلاستریتور کارکرده باشید، کار با نرم‌افزار XD برای شما سخت نخواهد بود. نرم‌افزار Adobe XD برای هر دو نوع سیستم‌عامل ویندوز و ios قابل‌استفاده است.

    word image 199218 2 - رابط کاربری چیست؟ معرفی نرم افزارهای کاربردی برای طراحی رابط کاربری - رابط کاربری

    2. فیگام (Figma)

    یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارها درزمینه‌ی طراحی رابط کاربری قطعاً فیگما است. یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد فیگما، امکان استفاده کردن از آن به‌صورت آنلاین است. و همچنین علاوه بر نسخه‌ی آنلاین، شما قادر به نصب آفلاین این نرم افزار هم هستید.

    word image 199218 3 - رابط کاربری چیست؟ معرفی نرم افزارهای کاربردی برای طراحی رابط کاربری - رابط کاربری

    3. اسکچ (Sketch)

    یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارها درزمینه‌ی طراحی رابط کاربری اسکچ است. اسکچ یک رقیب جدی و سرسخت با ادوبی ایکس دی است. تنها نقطه‌ضعفی که در اسکچ دیده می‌شود، فقط داشتن نسخه‌ی ios آن است. و شما قادر به نصب اسکچ در ویندوز نیستید.

    word image 199218 4 - رابط کاربری چیست؟ معرفی نرم افزارهای کاربردی برای طراحی رابط کاربری - رابط کاربری

    طراحی رابط کاربری فقط کار با نرم افزار نیست!

    با توجه به تجربه‌ای که ما درزمینه‌ی طراحی انواع رابط کاربری داریم، پیشنهاد می‌کنیم طراحی رابط کاربری را به‌هیچ‌عنوان نرم‌افزاری یاد نگیرید. نرم‌افزارها صرفاً به ساده‌تر شدن مسیر طراحی ما کمک می‌کنند، اصل طراحی رابط کاربری تفکر عمیق و شناخت مخاطبین است.

    خدمات طراحی رابط کاربری با کمترین هزینه ممکن

    طراحی رابط کاربری پیچ‌وخم‌های زیادی داد که باید به تمام آنها مسلط باشید. بی‌شک دنیا چاپ یکی از حرفه‌ای‌ترین مجموعه‌ها درزمینه‌ی طراحی انواع رابط کاربری است. برای بسیاری از مجموعه‌ها علاوه بر حرفه‌ای بودن تیم طراحی، هزینه‌های پایین مجموعه هم از اهمیت بالایی برخوردار است. بنا به وظیفه و رسالتی که در دنیا چاپ داریم، با کمترین هزینه بهترین خدمات ممکن را به شما ارائه خواهیم کرد.
    در صورت تمایل به ثبت سفارش خدمات طراحی رابط کاربری وارد سایت “https://donyachap.com/” شوید و از منوی بالای سایت گزینه‌ی طراحی رابط کاربری را انتخاب کنید. با پر کردن فرم در صفحه‌ی طراحی رابط کاربری، در اولین فرصت ممکن با شما تماس خواهیم گرفت.

    اگر گرافیست هستید، پیشنهاد می‌کنم حتماً وبلاگ دنیا چاپ را موردبررسی قرار دهید. مطالب آموزنده کاملاً رایگان در زمینه‌ی طراحی‌های گرافیکی در اختیار شما عزیزان قرار داده‌شده است.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “رابط کاربری چیست؟ معرفی نرم افزارهای کاربردی برای طراحی رابط کاربری”
    1. سایت دنیا چاپ با توجه به داشتن طراحان خلاق و نمونه‌کارهای معتبر، بهترین طراحی قالب سایت رو انجام میدن.

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.