×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

پیش از این تا مدتی قبل، استفاده از تجهیزات هوشمند سازی در ساختمان‌ها و مخصوصا منازل مسکونی،  یک مزیت اضافه به شمار می‌رفت و تنها درصدی از جامعه به فکر هوشمند سازی خانه خود بودند که جزو قشر نسبتا پر درآمد محسوب می‌شدند. اما امروزه استفاده از خانه‌ هوشمند، برای همه‌ی اقشار به یک نیاز تبدیل شده است.

اکنون با گسترش تقاضا برای استفاده از خانه هوشمند در تهران، حال این سوال پیش می‌آید که قشر متوسط و کم درآمد نیز امکان انجام این کار را دارند؟ چه امکانی برای این قشر فراهم است که از خانه هوشمند استفاده کنند؟ در ادامه با ویژگی‌های خانه هوشمند و امکان استفاده آن برای قشر متوسط آگاه خواهیم شد.

خانه هوشمند چیست؟

تاثیر علم بر زندگی روزمره با پیشرفت تکنولوژی غیر قابل کنترل است. این تاثیرات اگر در مسیر درست خود باشد، می‌تواند زندگی انسان‌ها را ساده‌‌تر و بهینه‌‌تر کرده و فعالیت‌های روزمره را سریع‌‌تر خواهد کرد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که با پیشرفت تکنولوژی، دچار دگرگونی شده‌است، صنعت ساختمان سازی است. استفاده از خانه هوشمند، در بین تمامی افراد و اقشار محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند و بسیاری از افراد تمایل به استفاده از آن دارند.

خانه هوشمند

به طور کلی یک خانه هوشمند می‌تواند بسیاری از فعالیت‌هایی که پیش از این توسط انسان‌ها انجام می‌شد مانند آبیاری گیاهان، تمامی فعالیت‌های امنیتی مانند تشخیص سرقت، تمامی فعالیت‌های حفاظتی مانند اعلام و اطفای حریق و در نهایت اقداماتی در جهت بهینه سازی بخش‌های مختلف و کاهش هزینه‌ها مانند تنظیم خودکار روشنایی بخش‌های مختلف را بر عهده بگیرد و به طور کامل انجام دهد.

آمار وجود خانه هوشمند در تهران، گواه بر مزیت‌های استفاده از این سیستم در منازل است.

مزایای استفاده از خانه هوشمند

حال سوال اینجاست که استفاده از خانه هوشمند چه مزایایی به دنبال خواهد داشت؟ چرا افراد تمایل به استفاده از خانه هوشمند هستند؟

بدون شک با توجه به عملکرد بخش‌های مختلف خانه هوشمند، استفاده از آن سر تا سر مزیت است. به همین جهت است که تعداد خانه‌های هوشمند در تهران روز به روز در حال بیشتر شدن است.

برخی از مزیت‌های استفاده از خانه هوشمند به صورت زیر خواهد بود:

  • کاهش هزینه ها: اگرچه که شما هزینه اولیه بابت هوشمند سازی ساختمان و منزل خود می‌پردازید، اما در نهایت منجر به کاهش هزینه در بخش‌های مختلف خواهد شد. بری مثال با هوشمند سازی روشنایی منزل می‌توانید هزینه برق مصرفی را کاهش دهید. با استفاده از سیستم امنیتی، از خسارات مالی ناشی از سرقت جلوگیری خواهید کرد و…
  • افزایش راندمان: دقت بالای این تجهیزات که در خانه هوشمند مورد استفاده قرار گرفته‌است. منجر می‌شود تا راندمان بالاتری نسبت به انسان‌ها داشته باشد.
  • افزایش سرعت: حساسیت این دستگاه‌ها نسبت به اتفاقات پیرامون، منجر به واکنش سریع‌‌تر خواهد شد. به همین خاطر سرعت عملکرد، در حوادثی مانند آتش سوزی و… قابل مقایسه با سرعت انسان نیست.
  • افزایش امنیت: بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از خانه هوشمند، امنیتی است که توسط آن‌ها فراهم می‌شود و در برابر بسیاری از اتفاقات جلوگیری می‌کند.

تجهیزات گران قیمت، دلیلی برای فرار از خانه هوشمند در تهران

یکی از دلایلی که ممکن است افراد را از هوشمند سازی خانه خود منصرف کند، گران قیمت بودن تجهیزات این سیستم است. هزینه اولیه‌ی نسبتا زیادی لازم است تا یک سیستم هوشمند سازی را راه اندازی کنید.  خانه هوشمند، نیازمند تجهیزات مختلفی است تا بتواند تمامی جنبه‌های یک ساختمان هوشمند تمام عیار را در خود جای دهد، این تجهیزات زیاد، در کنار کیفیت قطعات، منجر به افزایش قیمت قطعات می‌شوند که ممکن است بسیاری از افراد از پس پرداخت آن بر نیایند.

خانه هوشمند در تهران

تسهیلات دولتی برای استفاده از خانه هوشمند

استفاده از تسهیلات دولتی برای هوشمند سازی منازل، پیشنهادی است که شرکت کارن، به قشر متوسطی از جامعه ارائه میدهد که قصد راه اندازی خانه هوشمند خود را دارند. این تسهیلات، با حمایت این قشر، آنها را در داشتن یک خانه هوشمند راهنمایی می‌کنند.

شرکت کارن، با در اختیار گذاشتن تسهیلات متنوع و هیجان انگیز، مشکل قیمت‌ها را حل کرده است. شما به راحتی می‌توانید با جستجوی عبارت «خانه هوشمند کارن» در گوگل، از طرح‌های این شرکت برای حمایت از قشر متوسط جامعه آگاه شده و از آن‌ها در هوشمند سازی خانه خود استفاده کنید. به این صورت متوجه خواهید شد که این حجم از خانه هوشمند در تهران، همگی با هزینه بالا و یک‌جا ساخته نشده‌اند و از تسهیلاتی مانند تسهیلات هوشمند سازی که شرکت کارن ارائه می‌کند، استفاده کرده اند!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.