سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فارکس یا رمز ارزها؟ در کدام بازار معامله کنیم؟
    22 خرداد 1401 - 10:22
    شناسه : 199383
    1

    امروزه، هر دو بازار فارکس و رمز ارزها، گزینه‌های سرمایه گذاری با ریسک بالا و البته سود بالا را ارائه می‌دهند. با این حال، بسیاری از افراد تمایل دارند که در یکی از این بازارها فعالیت داشته باشند. از این رو به دنبال آن هستند که بدانند کدام بازار بهتر است. فارکس یا رمز ارزها؟ مسئله این است.

    پ
    پ

    word image 199383 1 - فارکس یا رمز ارزها؟ در کدام بازار معامله کنیم؟ - رمز ارز

    امروزه، هر دو بازار فارکس و رمز ارزها، گزینه‌های سرمایه گذاری با ریسک بالا و البته سود بالا را ارائه می‌دهند. با این حال، بسیاری از افراد تمایل دارند که در یکی از این بازارها فعالیت داشته باشند. از این رو به دنبال آن هستند که بدانند کدام بازار بهتر است. فارکس یا رمز ارزها؟ مسئله این است. در پاسخ به این سوال تاکنون نظرات مختلفی ارائه شده است و هر فرد یا گروهی از زاویه خود به آن پاسخ داده است. اما برای پاسخ بهتر، در ابتدا باید مقایسه‌ای میان این دو بازار و معایب و محاسن آن داشت.

    مقایسه بازار فارکس و رمز ارزها

    شباهت‌های معامله در بازار فارکس و رمز ارزها

    میان تجارت فارکس و کریپتو یا رمز ارزها شباهت‌های زیادی وجود دارد. برخی از این شباهت‌ها عبارت است از:

     قیمت هر دو بازار توسط نیروهای بازار مانند عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

    . 2 هم معاملات ارزهای دیجیتال و هم معاملات فارکس نیاز به درک خوبی از بازارهای مربوطه دارند

    3. معاملات در دو بازار هر دو به راحتی قابل اجرا هستند و برای معامله‌گران مبتدی نیز مناسب هستند.

    4. شما می‌توانید در ارزهای دیجیتال و فارکس به صورت آنلاین معامله کنید

     تفاوت‌های‌ معامله در بازار فارکس و رمز ارزها

    با وجود شباهت‌هایی که میان دو بازار وجود دارد، برخی از این تفاوت‌ها عبارت است از:

    1 بازار کریپتو نسبتاً جدیدتر است، در حالی که معاملات فارکس برای مدت طولانی‌تری در عمل بوده است.

    2.تجارت در ارزهای رمزپایه با درجه ریسک بالاتری نسبت به معاملات فارکس همراه است

    3. بازار کریپتو نیز به اندازه بازار فارکس تنظیم نشده است، زیرا اولی جدیدتر از دومی است

    4.آسان بودن تجارت

    تجارت در فارکس آسان‌تر است، زیرا می‌توانید به سادگی یک حساب تجاری باز کنید و با روش‌های مختلف از جمله کارت به کارت اینترنتی، حساب خود را شارژ کنید و شروع به معامله کنید.

    5. طی چند سال گذشته، تجارت در ارزهای رمزنگاری شده رشد کرده و به یک جریان اصلی در معاملات تبدیل شده است. این افزایش سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را به بالای 3 تریلیون دلار رسانده است. افزایش سوداگرانه فناوری بلاک چین و بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده آن، توجه معامله‌گران را به خود جلب کرده است، زیرا می‌ترسند سودهای قابل توجهی را از دست بدهند. این تفاوت، یکی از تفاوت‌هایبزرگ بازار رمز ارزها با بازارهای فارکس (FX) است، جایی که نرخ مبادله بین ارزها به سختی تغییر می‌کند.

    6. مکانیزم‌هایی ارزش‌گذاری

    مکانیزم‌هایی که ارزش‌گذاری ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات را هدایت می‌کنند، مانند عرضه و تقاضا، مشابه هستند. با این حال، نیروهای خاص پشت عرضه و تقاضا در کریپتو و فارکس به طور قابل توجهی متفاوت است. به عنوان مثال، ارزهای دیجیتال بر اساس فناوری بلاک چین که شامل یک دفتر کل توزیع شده و غیرمتمرکز است، اجرا می‌شوند. در نتیجه، سرمایه‌گذاری هنگفتی در این زیرساخت جدید انجام می‌شود و تقاضا برای ارزهای رمزنگاری شده از سقف عبور می‌کند. معاملات فارکس – اساساً، قرار دادن یک اقتصاد در مقابل اقتصاد دیگر است. به این امید که ارزش ارزی که خریداری کرده‌اید افزایش یابد. نیروهای پشت عرضه و تقاضا در فارکس زیاد هستند و هرگونه عدم تعادل قابل توجهی می تواند تأثیر فوق العاده‌ای بر اقتصاد جهانی داشته باشد.

    7. تفاوت بین تعداد سکه‌ها

    دارایی‌های موجود بین بازارهای فارکس و کریپتو قابل توجه است. بازار فارکس ارزهای قابل معامله محدودی مانند دلار ایالات متحده، یورو، ین ژاپن، پوند استرلینگ  (GBP)، یوان چین و غیره را ارائه می‌دهد. با این حال، بر اساس CoinMarketCap، در حال حاضر بیش از چهارده هزار ارز دیجیتال موجود است.

    8.نوسان

     بازار کریپتو در مقایسه با بازار فارکس بسیار نوسان است. این ویژگی، فرصتی برای کسانی است که به دنبال کسب سودهای کلان در بازه زمانی کوتاه هستند.

    9.نقدینگی

     وقتی نوبت به تبدیل سرمایه گذاری های شما به پول نقد می‌رسد، بازار فارکس دارای مزیت نسبی است. به عنوان مثال، حجم معاملات فارکس در سال 2019 از 6.7 تریلیون دلار فراتر رفت. این امر آشکار می‌کند که تجارت دارایی‌ها برای کاربران نسبتاً آسان است. افزایش نقدینگی اسپرد پیشنهادات خرید و فروش را کاهش می‌دهد و معامله‌گران را برای معامله دارایی‌ها با قیمت‌های مناسب راحت می‌کند. با این حال، این موضوع در معاملات ارزهای دیجیتال کمی متفاوت است. برخی از دارایی‌ها در این بازار نقدینگی بالایی را ارائه می‌کنند، بنابراین اسپرد پیشنهادی خرید پایین و قیمت‌های معقول را برای معامله سکه ارائه می‌کنند.

    word image 199383 2 - فارکس یا رمز ارزها؟ در کدام بازار معامله کنیم؟ - رمز ارز

    حالا فارکس بهتر است یا رمز ارزها؟

    با توجه به تفاوت‌هایی که میان دو بازار وجود دارد، برخی معتقدند بازار رمز ارزها به دلیل آنکه تحت کنترل هیچ دولتی نیست و محدودیت آن کمتر است، بهتر از فارکس است. از طرفی با توجه به حجم معاملات رمز ارزها، حامیان این بازار بر این باور هستند که ک معامله گر کریپتو می تواند با مقدار پول کمتری نسبت به تجارت فارکس درآمد بیشتری کسب کند. به گفته این افراد، دامنه وسیع‌تری از فرصت‌ها را برای معامله گران برای خرید و فروش ارائه می‌دهد.

    چنانچه بیت کوین دارای بیشترین ارزش بازار، بزرگترین پایگاه کاربر است و با وجود تعداد زیادی از تازه واردان به بازار، جز یکی از بهترین بازارها است. اما واقعیت این است که هر دو بازار فارکس و رمزارز، دارای مزایا و معایب خاص خود است. به عنوان نمونه گرچه نوسانات نسبتاً کم در بازار فارکس ممکن است میزان سود حاصل از معاملات را محدود کند اما در مقابل خطر زیان‌های غیرمنتظره را نیز کنترل می‌کند. البته این بدان معنا نیست که فارکس بدون ریسک است، اما از آنجا که به شدت توسط بانک‌های مرکزی تنظیم و کنترل می‌شود، می‌تواند نظارت ایمنی را فراهم کند. بر این اساس بانک‌های مرکزی برای محافظت در برابر تغییرات بیش از حد بزرگ و سریع در ارزش ارزهای خود مداخله خواهند کرد.

    این امر تا حدی ثبات را تضمین می‌کند و از کم ارزش شدن معاملات برای مدت طولانی جلوگیری می‌کند. این واقعیت در مورد همه بازارها و حتی تمام معاملات و خرید و فروش‌های مجازی و واقعی صادق است. حتی در بورس ایران نیز موضوع سود و زیان وجود دارد. بنابراین آنچه که اهمیت دارد، داشتن دانش کافی در مورد بازار و یا وارد شدن به میدان معاملات از طریق درگاه‌های پرداخت سریع، ایمن و مطمئن است. چنانچه برای معاملات یا خرید و فروش‌های آنلاین از فروشگاه‌های مختلف می‌توانید از درگاه پرداخت استفاده کنید. پس با پیدا کردن مجاری امن در هر معامله‌ای، می‌توانید از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.