شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع طراحی سایت
    22 خرداد 1401 - 10:30
    شناسه : 199392
    0

    طراحی سایت به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود و چند نوع است. در این مقاله قصد داریم انواع طراحی سایت را برای شما معرفی کرده و مزایای هر کدام از آنها را ارائه دهیم. اگر به طراحی سایت علاقه دارید یا به فکر این هستید که سایت اختصاصی خودتان را طراحی کنید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

    پ
    پ

    سایت - انواع طراحی سایت - طراحی سایت

    اهمیت طراحی سایت

     امروزه با گسترش روزافزون فناوری و گسترش کسب و کارها در فضای مجازی توجه به طراحی سایت و داشتن وب سایت برای هر فرد و سازمانی اهمیت بسیار زیادی دارد. برای طراحی سایت روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها کاربرد خاص خودشان را دارند. در ادامه انواع سایت‌ها و چگونگی طراحی آنها را برایتان ارائه می‌دهیم.

    طراحی سایت چیست؟

     طراحی سایت به مهارت ساخت و راه‌اندازی صفحات وب گفته می‌شود. طرح وب قالب واقعی یک قالب گرافیکی است که نشان دهنده محتوا و مطالب یک فرد یا کسب و کار می‌باشد. مهمترین ویژگی که در یک وب سایت باید وجود داشته باشد این است که آن وبسایت ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد و در همان نگاه اول بتواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

     علاوه بر توجه به ظاهر وبسایت نوع محتوا و کدنویسی‌هایی که برای سایت انجام شده است و اینکه سایت از چه میزان امنیتی برخوردار است اهمیت بسیار بالایی دارد. همچنین یکی از مهمترین نکاتی که همواره باید در طراحی سایت مورد بررسی قرار بگیرد سئو است.

    تاریخچه طراحی سایت

     تا چند سال پیش تمامی وبسایت‌ها با کد‌های بسیار ساده و با زبان HTML طراحی می‌شدند. HTML زبان نشانه گذاری ابرمتن است که ساختار ساده‌ای دارد و می‌تواند برای صفحات وب قسمت‌های مختلفی مانند تیترها، پاراگراف و حتی ارتباط صفحات با یکدیگر را ایجاد کند. با پیشرفت روز افزون وبسایتها زبان HTML نیز پیشرفت‌های بسیار زیادی به خود دید و این صفحات وب ظاهر پیچیده تری به خود گرفتند.

     با پیدایش زبان CSS استفاده از زبان‌های قدیمی منسوخ شد آنچه که باعث شد در ساختار وبسایت‌ها تغییرات بسیار گسترده‌ای انجام شود وجود فناوری‌هایی مانند استفاده از پایگاه داده یکپارچه است. همچنین زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور مانند PHP، ASP، ASP.net و … نیز تغییرات بسیار گسترده‌ای در طراحی سایت‌ها ایجاد کردند.

    امروزه توجه به اینکه سایت‌ها واکنش گرا یا ریسپانسیو باشند نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین ظاهر سایت‌ها به خاطر وجود فناوری‌های پویانمایی مانند فلش بیش از پیش تغییر کرده و امکانات جدیدی را برای سازندگان و صاحبان سایت فراهم کرده است.

    انواع سایت‌ها

     انواع طراحی سایت در رشت را می‌توان بر اساس اینکه چند نوع سایت وجود دارد به بخش‌های مختلف تقسیم بندی کرد؛ به طور کلی وب سایت‌ها بر اساس کاربرد خاص خودشان و اینکه چه نوع کد نویسی دارند به چند دسته سایت‌های ثابت، سایتهای پویا، سایت پورتال‌ و سایت فلش تقسیم می‌شوند.

    سایتهای ثابت Static Website

    سایتهای ثابت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای ایجاد کوچکترین تغییر شما حتماً باید با کدنویسی سایت آشنا باشید. بسیاری از سایت‌های ثابت با زبان HTML طراحی شده اند و حجم کدنویسی بالایی دارند و همین موضوع سرعت بارگذاری آن‌ها را نیز بیشتر کرده است. مهمترین مزیتی که میتوان برای سایت‌های ثابت نام برد این است که این سایتها معمولاً از امنیت بسیار بالاتری در مقایسه با سایر سایتها برخوردار هستند. همچنین قیمت طراحی سایت ثابت پایین تر است. البته نکته بسیار مهم این است که این سایت‌ها توسط موتورهای جستجوگر بهتر خوانده می‌شوند.

     در کنار مزایای که به آن اشاره کردیم باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که ایجاد تغییر در این سایت‌ها به راحتی امکان پذیر نیست و امکان بروز رسانی آنها نیز وجود ندارد به همین دلیل شاید در سال فقط یکی دوبار بتوانید محتوا را تغییر دهید.

    سایتهای پویا  Dynamic Website

     یکی دیگر از انواع سایت‌ها سایتهای پویا است. این سایت‌ها برعکس سایت‌های ثابت آزادی عمل بیشتری را برای صاحبان سایت فراهم می‌کند و شما می‌توانید در هر لحظه محتوای سایت را تغییر دهید. بسیاری از این سایت‌ها به زبان‌های Php، ASP.Net و ASP نوشته شده اند و به راحتی قابلیت تغییر دارند.

     سایت‌های پویا از صفحات هوشمند، فرم‌ها و صفحات جستجو و… پشتیبانی می‌کنند. در این سایت هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و در هر لحظه امکان حذف مطلب، تصویر یا تغییر صفحات وجود دارد. نکته منفی که در مورد سایتهای پویا وجود دارد این است که در این سایت کدهای پیچیده‌ای استفاده شده که سرعت بارگذاری آن‌ها را کند میکند.

     پورتال‌ها Portal

    دسته دیگر سایت‌ها پورتال‌ها هستند. پورتال‌ها سایت‌های کامل و جامعی هستند که در کنار یکدیگر جمع شده و چندین هدف را دنبال می‌کنند. به عبارتی چندین سایت پویا در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا بتواند به هدف خاص برسند؛ به عنوان مثال پورتال‌های خبری معمولاً از چندین سایت تشکیل شده و می‌توانند موضوعات خبری را پوشش دهند.

    سایتهای فلش

     دسته‌ی دیگری از سایت‌ها که تقریبا نیمه پویا هستند سایتهای فلش میباشد. این سایت توسط نرم افزار‌های خاصی تولید می‌شوند و کاملاً ثابت هستند. امکان تغییر در این سایت وجود ندارد اما نقطه قوت این سایت‌ها این است که گرافیک زیبا و انیمیشن‌های بسیار جذابی دارند؛ اما نکته منفی این است که این سایت‌ها توسط موتورهای جستجو خوانده نمی‌شوند و سرعت بارگذاری بسیار پایینی دارند.

    طراحی سایت به مهارت ساخت و راه‌اندازی صفحات وب گفته می‌شود. مهمترین ویژگی که در یک وب سایت باید وجود داشته باشد این است که آن وبسایت ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد و در همان نگاه اول بتواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. اشنایی با انواع طراحی سایت به شما کمک می‌کند که با مزایای هر کدام آشنا شده و در نتیجه متناسب با نیاز و دانش خود بهترین شیوه را انتخاب نمایید.

    دانش طراحی سایت از جمله مواردی است که رشد و توسعه هر روزه دارد و نمی‌توان به دانش قبلی اکتفا کرد. در واقع هر روز بر گستره و انواع طراحی سایت افزوده می‌شود تنها راه موفقیت در این مسیر همگام شدن با پیشرفت و توسعه‌ی وب سایت‌ها است.

    شما می‌توانید انواع طراحی سایت را به شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند سفارش داده و پروژه خود را در زمانی کوتاه و همگام با جدیدترین متدها و روش‌ها دریافت کنید. هر کدام از روش‌های طراحی سایت دارای نقاط قوت و ضعف هستند. باید با توجه به نیاز و بودجه خودتان در میان انواع طراحی وب سایت بهترین شیوه را برگزینید.

    پیشنهاد ویژه: گروه گیلار برای خدمات طراحی سایت در رشت آماده خدمات رسانی به شما عزیزان برای داشتن هر نوع وب سایتی با امکانات کامل و قیمتی مناسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    3 دیدگاه برای “انواع طراحی سایت”
    1. با سلام
      طراحی سایت آموزشگاه هزاره علم توسط گروه گیلار انجام شده و ازشون واقعا راضی هستیم

      پاسخ
    2. سلام
      گروه گیلار علاوه بر طراحی سایت در رشت، ارائه خدمات ثبت دامنه و هاست هم ارائه میدهد.

      پاسخ
    3. درود
      طراحی سایت و اپلیکیشن حضور و غیاب تیرافا توسط گروه گیلار در رشت طراحی شده

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.