جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین نرم افزار انتخاب رشته چیست
    26 خرداد 1401 - 0:51
    شناسه : 199710
    0

    هر ساله یکی از مهمترین دغدغه های جمعیت کثیری از دانش آموزانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند، انتخاب رشته کنکور است. طبق آمار سازمان سنجش آموزش کشور، همه ساله بیش از یک میلیون نفر در کنکور سراسری شرکت می کنند و بیش از نیمی از این تعداد مجاز به انتخاب رشته می شوند. […]

    پ
    پ

    هر ساله یکی از مهمترین دغدغه های جمعیت کثیری از دانش آموزانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند، انتخاب رشته کنکور است. طبق آمار سازمان سنجش آموزش کشور، همه ساله بیش از یک میلیون نفر در کنکور سراسری شرکت می کنند و بیش از نیمی از این تعداد مجاز به انتخاب رشته می شوند. انتخاب رشته کنکور سراسری و همچنین انتخاب رشته دانشگاه آزاد از این جهت اهمیت زیادی دارد که می تواند آینده هر شخصی را دستخوش تغییرات قرار دهد. به دلیل اهمیت بالای این موضوع، دغدغه داوطلبان کنکور و خانواده ها نیز بی مورد نیست.

    از جهت دیگر دانش آموزان و خانواده ها نیز تجربه کافی برای انتخاب رشته صحیح ندارند و ممکن است در این امر اشتباه کنند. به همین دلیل افرادی در کشور، تحت عنوان مشاور انتخاب رشته به راهنمایی دانش آموزان می پردازند. بسته به تجربه، شهرت و و مهارت مشاور انتخاب رشته، هزینه های مشاوره متفاوت و در بسیاری موارد این هزینه بسیار زیاد است. در کنار هزینه نسبتا بالا، برخی از مشاورین به دلیل حجم کاری بالا ممکن است در انتخاب رشته اشتباه کنند.

    با پیشرفت تکنولوژی و هوشمند شدن سیستم ها، امروزه روش جدیدی برای انتخاب رشته معرفی شده است که به نرم افزار انتخاب رشته نام گذاری می شود.

    نرم افزارهای انتخاب رشته ویژگی های مهمی دارند که استفاده از آنها بسیار پیشنهاد می شود. این ویژگی ها در واقع نقص های انتخاب رشته های انسانی را پوشش دهد. هزینه نرم افزارهای انتخاب رشته نیز بسیار مقرون بصرفه است. آمار نشان می دهد نتیجه های نرم افزارهای انتخاب رشته نیز بسیار نزدیک به واقعیت هستند. در واقع یک نرم افزار انتخاب رشته، با توجه به اطلاعات بسیار زیادی که از داوطلبان سالهای گذشته جمع آوری کرده است، بدون خطا بهترین پیشنهادات را ارائه می دهد. البته ممکن است یک نرم افزار انتخاب رشته کنکور، نتیجه مطلوبی نداشته باشد. در ادامه به بررسی این موضوع و بررسی چند نرم افزار انتخاب رشته خواهیم پرداخت.

    بهترین نرم افزار انتخاب رشته

    مقایسه بهترین نرم افزارهای انتخاب رشته

    در ادامه به بررسی معتبرترین نرم افزارهای انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت.

    نرم افزار انتخاب رشته آکادمی آریانا – همراه تحصیلی

    همراه تحصیلی با نام تجاری آکادمی آریانا، یکی از قدیمی ترین موسسات ارائه دهنده خدمات انتخاب رشته در ایران است. نرم افزار انتخاب رشته همراه تحصیلی را اگر بهترین ننامیم، می توانیم یکی از بهترین نرم افزار ها در زمینه مشاوره مجازی انتخاب رشته بنامیم.

    از ویژگی های بازر این نرم افزار می توان به دقت بالا ، دسته بندی کردن نتایج، دسته بندی احتمالات قبولی ، دخیل کردن علایق شخصی بصورت نیمه هوشمند و هوشمند به نتایج انتخاب رشته ، راهنمای بازار کار رشته ها و آینده شغلی، راهنمای اپلای در رشته تحصیلی و آینده تحصیلی اشاره کرد.

    آکادمی آریانا با همکاری جهاد دانشگاهی علوم پرشکی، برگزار کننده دوره های آمادگی کنکور سراسری، دوره های آموزشی نظیر لیسانس به پزشکی و آیمت ، یکی از معتبرترین موسسات آموزشی در ایران است که خدمات مشاوره تخصصی و ویژه نیز ارائه می دهد.

    نرم افزار انتخاب رشته سه گام

    سه گام یکی از وب سایتهایی است که نرم افزار انتخاب رشته اختصاصی خود را دارد. این نرم افزار اگرچه کامل نیست، اما ویژگی های مثبتی دارد که می توان به آن اشاره کرد. مواردی از جمله دقت نسبتا خوب، دسته بندی نتایج و امکان تغییر دستی در نتیجه خروجی .

    با توجه به امکانات و هزینه این نرم افزار، بنظر می رسد استفاده از سایر نرم افزارها گزینه بهتری است.

    نرم افزار انتخاب رشته گزینه دو

    گزینه دو یکی از موسساتی است که بیشتر به آزمون های آزمایشی خود معروف است و چندی است در زمینه انتخاب رشته و نرم افزار هوشمند انتخاب رشته نیز وارد شده است. این نرم افزار رایگان است و مشاهده پیشنهادهای آن هزینه ای برای شما ندارد. اما در نظر داشته باشید که هر پلتفرم اینترنتی، بسته به هزینه دریافتی تلاش می کند خدمات مطلوبی ارائه دهد. به همین جهت، ممکن است با استفاده از نرم افزارهای رایگان، نتیجه مناسبی دریافت نکنید. در واقع پیشنهاد می شود، اولویت شما برای استفاده از یک نرم افزار انتخاب رشته مجازی خوب، ابتدا کیفیت و سپس اولویت نرم افزار باشد.

    نرم افزار انتخاب رشته کانون

    کانون فرهنگی آموزش نیز یکی از موسساتی است که در وب سایت خود بصورت رایگان نرم افزار انتخاب رشته ارائه می دهد. البته در وب سایت کانون فرهنگی آموزش، هدف ارائه اطلاعات مشابه از داوطلبان سایلهای گذشته کانون است. این موضوع دو ایراد اساسی دارد. ایراد اول اینکه اطلاعات دسته بندی بر اساس علایق و اولویت های داوطلب ندارد و صرفا اطلاعات پراکنده در دسترس است. ایراد دوم اینکه در این نرم افزار، اطلاعات مربوط به داوطلبان سالهای گذشته که در همین موسسه فعالیت کرده اند، بررسی شده و ممکن است نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار دهد.

    کدام نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسرس را انتخاب کنم ؟

    برای جمع بندی موضوع بصورت مختصر و مفید ، ابتدا باید تکرار کنیم که انتخاب رشته، پل مهمی بین مدرسه و دانشگاه و یا بین کودکی و بزرگسالی است و آینده هر فرد تحت تاثیر این موضوع قرار می گیرد و باید اهمیت این موضوع، توسط داوطلبین و والدین درک شود.

    اگر بخواهیم یکی از نرم افزارها را از بین موارد معرفی شده انتخاب نماییم، بدون شک با توجه به امکانات و دقت، نرم افزار انتخاب رشته آکادمی آریانا بنام همراه تحصیلی، بهترین بازخورد را دارد. اگرچه می توان از نرم افزارهای رایگان مانند کانون و گزینه دو نیز در کنار یک نرم افزار مطلوب استفاده کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.