شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • باتری های 4.5 آمپر مرکز باتری مناسب چه کاری هستند؟
    28 خرداد 1401 - 17:15
    شناسه : 199912
    0

    باتری های 4.5 آمپر از سری باتری های یو پی است هستند که آمپر پایین تری نسبت به سایر باتری های ups دارند. برندهای مختلفی باتری های 4.5 آمپر را تولید می کنند. در ایران نیز باتری های خارجی و ایرانی بسیاری با آمپر 4.5 در مرکز باتری موجود است که هر کدام ویژگی و قیمت مختص به خود را دارند.

    پ
    پ

    باتری 4.5 آمپر

    یکی از پر کاربردترین باتری های یو پی اس باتری های سری 4.5 ولت است. بهترین مارکی که می توان برای این باتری ها تهیه کرد صبا باتری است. باتری 4.5 آمپر صبا با ولتاژ 12 ولت یکی از مناسب ترین و خوش قیمت ترین باتری های موجود در بازار است. این باتری علاوه بر کیفیت بالا دارای گارانتی و ضمانت بسیار مناسبی است. مرکز باتری یکی از بهترین فروشگاه های عرضه باتری های شرکت صبا باتری با قیمت بسیار مناسب است. برای مشاهده محصولات باتری یو پی اس مرکز باتری می توانید به این سایت مراجعه کنید.

    باتری یو پی اس 12 ولت 4.5 آمپر صبا باتری در فروشگاه مرکز باتری مناسب باتری دوربین های مداربسته و باتری درب پارکینگ و باتری دستگاه کارتخوان سیار و باتری موتور شارژی و غیره است.

    باتری صبا.jpg

    باتری های یو پی اس

    باتری‌های لیتیوم یون زمان طولانی‌تر دوام می‌آورند و سریع‌تر شارژ می‌شوند، در زمان، هزینه و ریسک در طول چرخه عمر سیستم‌های برق بدون وقفه (UPS) صرفه‌جویی می‌کنند. در حالی که باتری‌های اسید سرب تنظیم‌شده دریچه (VRLA) مدت‌هاست که انتخاب صنعتی برای UPS‌ها بوده‌اند، باتری‌های لیتیوم یون جدید این مزایای اضافی را ارائه می‌کنند در حالی که هنوز زمان اجرای پشتیبان مورد نیاز را برآورده می‌کنند و یک گزینه باتری جایگزین امن و پایدار برای کاربردهای UPS هستند. زیرساخت برق خود را با باتری های لیتیوم یونی متحول کنید.

    وقتی صحبت از صرفه جویی در فضا به میان می آید، باتری های جدید به دلیل خروجی انرژی بالاتر از فناوری لیتیوم یون، می توانند ظرفیت بزرگ تری را در فضای کوچکتر قرار دهند. آمپر برای آمپر، باتری های VRLA با قدرت برابر معمولاً سه برابر (یا بیشتر) بزرگتر از معادل های Li-ion هستند. باتری ها نیز گرمای کمتری تولید می کنند.

    باتری 4-5 آمپر صبا.jpg

    باتری های قابل حمل

    باتری‌های دستگاه‌های قابل حمل مصرف‌کننده مانند لپ‌تاپ، دوربین فیلم‌برداری، تلفن همراه و غیره معمولاً با استفاده از نیکل کادمیوم (NiCad)، نیکل متال هیدرید (NiMH) یا لیتیوم یون (Li-Ion) باتری ساخته می‌شوند. از باتری های یو پی اس و یا باتری های ذخیره قابل حمل در بسیاری از موارد می توان استفاده کرد. مخصوصا در پشتیبانی شبکه کامپیوتر نقش باتری های یو پی اس از اهمیت بالایی برخوردار است. هر نوع از باتری های قابل شارژ دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند:

    NICAD و NIMH

    تفاوت اصلی بین این دو این است که باتری NiMH (فناوری جدیدتر این دو) چگالی انرژی بالاتری نسبت به NiCads ارائه می دهد. به عبارت دیگر، ظرفیت یک NiMH تقریباً دو برابر ظرفیت همتای NiCad آن است. این برای شما به معنای افزایش زمان کارکرد باتری بدون حجم یا وزن اضافی است. NiMH همچنین یک مزیت عمده دیگر را ارائه می دهد: باتری های NiCad معمولاً از آنچه “اثر حافظه” نامیده می شود رنج می برند. باتری های NiMH کمتر مستعد ابتلا به این مشکل هستند و بنابراین نیاز به نگهداری و تهویه کمتری دارند. باتری‌های NiMH نسبت به باتری‌های NiCad دوست‌دار محیط‌زیست هستند زیرا حاوی فلزات سنگین نیستند (که مشکلات جدی دفن زباله را ایجاد می‌کنند). توجه: همه دستگاه ها نمی توانند هر دو باتری NiCad یا NiMH را بپذیرند.

    یون لیتیوم

    لیتیوم یون (Li-Ion) به استاندارد جدیدی برای برق قابل حمل در دستگاه های مصرف کننده تبدیل شده است. باتری‌های لیتیوم یون انرژی مشابه باتری NiMH را تولید می‌کنند، اما وزن آن تقریباً 20 تا 35 درصد کمتر است. این می تواند تفاوت قابل توجهی در دستگاه هایی مانند تلفن های همراه، دوربین های فیلمبرداری یا رایانه های نوت بوک ایجاد کند که باتری بخش قابل توجهی از وزن کل را تشکیل می دهد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت باتری های Li-Ion این است که اصلاً از «اثر حافظه» رنج نمی برند. آنها همچنین دوستدار محیط زیست هستند زیرا حاوی مواد سمی مانند کادمیوم یا جیوه نیستند.

    نحوه شارژ باتری یو پی اس

    به طور کلی یک شارژ یک شبه (تقریباً دوازده ساعت) توصیه می شود. گرم شدن باتری در هنگام شارژ و دشارژ کردن، طبیعی است. هنگام شارژ کردن باتری برای اولین بار، دستگاه ممکن است نشان دهد که شارژ پس از 10 یا 15 دقیقه کامل شده است. این یک امر عادی با باتری های قابل شارژ است. شارژ باتری های جدید برای دستگاه سخت است. آنها هرگز به طور کامل شارژ نشده اند و “شکسته نشده اند”. گاهی اوقات شارژر دستگاه قبل از شارژ کامل باتری جدید، شارژ آن را متوقف می کند. اگر این اتفاق افتاد، باتری را از دستگاه خارج کنید و سپس آن را دوباره وارد کنید. چرخه شارژ باید دوباره شروع شود. این ممکن است چندین بار در طول اولین شارژ باتری اتفاق بیفتد. نگران نباشید؛ این کاملا طبیعی است.

    منبع : باتری صبا مرکز باتری

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.