شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای خرید کفپوش مناسب، از سنگ تا اپوکسی
    29 خرداد 1401 - 12:54
    شناسه : 199959
    1

    خرید و تهیه کفپوش مناسب از مهم ترین نکاتی است که باید در هنگام ساخت و یا بعد از ساخت و در مرحله تجهیز و تعمیر ساختمان به آن توجه ویژه ای کرد.

    پ
    پ

    image 1655579679 - راهنمای خرید کفپوش مناسب، از سنگ تا اپوکسی - پارکینگ

    خرید و تهیه کفپوش مناسب از مهم ترین نکاتی است که باید در هنگام ساخت و یا بعد از ساخت و در مرحله تجهیز و تعمیر ساختمان به آن توجه ویژه ای کرد. این مهم در استحکام و زیبایی سازه نقشی مهم و اساسی دارد و می تواند تاثیر بسزایی بر جزییات مختلف ساختمان داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن معرفی کفپوش های مختلف، کفپوش مناسب فضاهای گوناگون را به شما معرفی کنیم.

    انواع کفپوش ها

    • اپوکسی: رزین اپوکسی نام یک ماده شیمیایی و همچنین نام غیر رسمی برای گروه عملکردی اپوکساید است. رزین های اپوکسی می توانند به تنهایی یا با سخت کننده های زیادی مانند آمین های چند عاملی، اسیدها، الکل ها و فنل ها واکنش نشان دهند. کفپوش اپوکسی به دلیل مقاومت بسیار بالا، زیبایی و امکان اجرا بر روی انواع سطوح، انتخاب اول و آخر بسیاری از مهندسین شده است. این کفپوش ها در پارکینگ‌ها، کارخانجات، ویلاها، پالایشگاه ها، صنایع داروسازی، استودیو فیلمبرداری، صنایع بهداشتی، بیمارستان ها و… استفاده می‌شود. معتبرترین شرکت تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی، شرکت “کفپوش صنعت آریا” با سابقه اجرای بیش از 1000 پروژه در سراسر ایران و کشورهای همسایه است.
    • سنگ: این مدل کفپوش از سنگ هایی طبیعی و مصنوعی ساخته می شود. سنگ ها تنوع بسیار بالایی دارند و در محیط های مختلف از سنگ هایی با ویژگی ها گوناگون استفاده می شود. سنگ گرانیت، مرمر و تراورتن از مشهورترین سنگ ها هستند.

    image 1655579791 - راهنمای خرید کفپوش مناسب، از سنگ تا اپوکسی - پارکینگ

    • موزاییک: موزاییک یک قطعه بتن پیش ساخته فشرده شده است. البته به عبارت دیگر می توان گفت که این کفپوش پایه بتنی است که با پرس (پرس خشک یا مرطوب) از دستگاه پرس یا با لرزش ویبراتور (ویبراتور) تراکم خود را به دست می آورد. موزاییک از موادی مانند سیمان، آب، ماسه، سنگدانه رنگی (ماسه)، پودر سنگ، رنگ و سایر مواد افزودنی برای استحکام و چسبندگی بیشتر تشکیل شده است. موزاییک ها با توجه به کاربرد در اندازه ها و طرح های مختلف ساخته و در بازار به فروش می رسند.
    • پلی یورتان: پلی اورتان ها که به عنوان کفپوش یا روکش کار می شوند، کف ساختمانی را که هر روز در آن قدم می زنیم، بادوام تر، راحت تر، زیباتر و لذت بخش تر می کند. آنها همچنین می توانند صدای محیط را کاهش دهند. از کفپوش پلی اورتان برای کار بر روی موزاییک و سنگ گرفته تا سیمان و بتن استفاده می شود.
    • پی وی سی: این کفپوش های عایق حرارت، در زمستان گرم و در تابستان خنک هستند. علاوه بر این، این مدل کفپوش ممکن است نسبت به سایر کفپوش ها ارزان تر باشد ولیکن در هر صورت بهتر است قبل از هر چیز استعلام قیمت بگیرید.کفپوش پی وی سی به دلیل استحکام بالا عمدتاً در مکان های عمومی مانند بیمارستان ها استفاده می شود.
    • بتن: روسازی بتنی یک سطح مسطح از بتن و سمباده با مقاومت و وزن مخصوص بالا است که معمولا برای محیط های باز کار می شود و شرایط مختلف آب و هوایی مختلف مناسب است. روسازی های بتنی خاصیت ضد سایش و جوی دارند و کاربرد اصلی این روسازی ها در پیاده روها و معابر، کف سازی پارکینگ‌ها و محل های سوخت گیری، کف سازی پارکینگ ها و انبارها، کفپوش های صنعتی و بهداشتی و تزئینی می باشد.

    کفپوش کارخانجات

    هر چه جلوتر می رویم استفاده از کفپوش برای پوشاندن کف کارگاه و کارخانه رایج تر می شود. صاحبان کارخانه به دلیل قیمت مناسب و کیفیت استثنایی کفپوش اپوکسی، آنها را به سنگ، سرامیک یا بتن ترجیح می دهند. تنوع کفپوش ها به قدری زیاد است که با توجه به تولید هر کارخانه می توانید کفپوش مناسب آن را انتخاب کنید.

    کفپوش سالن تولید کارخانه باید دارای ویژگی هایی استاندارد بوده تا با استانداردهای محیط کار مطابقت داشته باشد و بتواند سال ها به خوبی کار کند. مقاومت بالا در برابر فشار و بار زیاد یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که این کفپوش ها باید داشته باشند تا با قرارگیری تعداد زیادی تجهیزات سنگین تولیدی مشکلی ایجاد نشود. استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربه، تردد و پارگی از دیگر ویژگی هایی است که کف سالن های تولید و کارخانجات باید داشته باشند.

    کفپوش پارکینگ

    پوشش پارکینگ خودرو بسیار مهم است چرا که هم در مقاومت و هم در زیبایی تاثیر دارد. پوشش پارکینگ در پارکینگ‌ها باید سطحی بسیار بادوام، مقاوم در برابر سایش، ضد لغزش و زیبا باشد که بتواند تردد طولانی‌مدت خودرو را تحمل کند. اپوکسی بهترین کف پیشنهادی ما برای کار در پارکینگ است.

    image 1655579734 - راهنمای خرید کفپوش مناسب، از سنگ تا اپوکسی - پارکینگ

    کفپوش پذیرایی

    سرامیک و پارکت از رایج ترین کفپوش هایی است که در ایران در منازل و ویلاها استفاده می‌شود. تعمیر و نگهداری این کفپوش ها سخت است و می تواند لغزندگی بالایی داشته باشد. در کنار این ها اما کفپوش اپوکسی، در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع تری قابل پیاده سازی و اجراست و مقاومت فوق العاده ای را به کفسازی ساختمان می دهد.

    کفپوش بیمارستانی

    کف بیمارستان باید همیشه پاک و پاکیزه باشد و همچنین توانایی تحمیل رفت و آمد زیاد افراد و عبور لوازم چراخدار را نیز داشته باشد. در چنین محیطی استفاده از انواع کفپوش های PVC و اپوکسی (EPOXY) به شدت توصیه می شود. کفپوش های اپوکسی امکان شست و شو دارند و در برابر ترافیک سنگین بسیار مقاوم هستند. اتاق های عمل و برخی اتاق های خاص نیز نیاز به کف آنتی استاتیک دارند که کفپوش اپوکسی را می توان با این خاصیت اجرا کرد.

    جمع بندی

    در این مقاله سعی کردیم در ابتدا انواع کفپوش های موجود در ایران را به شما معرفی کرده و ویژگی های آن ها را برای شما شرح دهیم. در ادامه نیز با توجه به محیط‌های مختلف، بهترین گزینه هایی که می توانید برای کفسازی از آن ها استفاده کنید را به شما معرفی کردیم. برای دریافت مشاوره های تخصصی خرید کفپوش اپوکسی و پلی یورتان می توانید با شرکت “کفپوش صنعت آریا” با شماره های 02122382879 و 09123384767 تماس بگیرید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.