×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

این ممکن است سؤال ذهن شما هم باشد. خیلی از سرمایه گذاران بین خرید طلا و بیت کوین سردرگم هستند. برای تصمیم گیری بین سرمایه گذاری در بیت کوین یا طلا باید بررسی کنیم که سرمایه گذاری در کدام یک صرفه اقتصادی بیشتری دارد. سرمایه گذاری در طلا را می توان یک روش سنتی سرمایه گذاری در نظر گرفت. اما همانطور که دنیا و تکنولوژی های روز دنیا پیشرفته‌تر می شود، گمان می رود که روش های سرمایه گذاری هم مدرن تر شده است. ارز دیجیتال یا بیت کوین روش سرمایه گذاری جدیدی هستند که باید امروزه آن را به عنوان روش به روز و مدرن سرمایه گذاری بشناسیم.
قبل از هر نوع تصمیم گیری و اقدامی، بهتر است روش های سرمایه گذاری و قیمت بیت کوین و طلا را با هم مقایسه کرده و سپس با دانش و آگاهی وارد حیطه سرمایه گذاری واقعی شویم:

سرمایه گذاری در طلا یا بیت کوین؟image 1655616988 - کوین کده پاسخ می دهد: سرمایه گذاری در طلا یا بیت کوین؟ - ارز

هزاران سال است که طلا به عنوان وسیله ای برای مبادله و نگهداری ثروت بر اقتصادها و بازارها تسلط داشته است. بیت کوین در سال 2009 راه‌اندازی شد و تنها چند سال بعد به رسمیت شناخته شد. در ادامه تفاوت های سرمایه گذاری در طلا و بیت کوین را با هم بررسی می کنیم:

مقررات و حمایت قانون در طلا یا بیت کوین

سیستم ایجاد شده طلا برای ترید، توزین و ردیابی طلا بسیار بکر است. دزدی یا جعل آن بسیار سخت است. همچنین قوانین مربوط به آن بسیار تنظیم شده است. در بسیاری از کشورها، هنگام حمل طلا بدون مجوز نظارتی نمی‌توانید از مرزها عبور کنید.هنگام سرمایه‌گذاری در طلا، عموماً فقط می‌توانید آن را از فروشندگان معتبر و ثبت‌شده خریداری کنید. اخطار دیگر این است که فقط در صورتی باید طلای فیزیکی بخرید که بتوانید با خیال راحت آن را ذخیره کنید.

از طرفی دیگر، امکان سرقت و جعل بیت کوین به لطف سیستم رمزگذاری شده و غیرمتمرکز آن نیز دشوار است. به طور کلی استفاده از آن در مرزهای کشورهای مختلف، به جز چند مورد استثنا، قانونی است. با این حال، زیرساخت نظارتی که جهت کسب اطمینان از ایمن بودن آن، هنوز ایجاد نشده است – ماهیت ناشناس ارز دیجیتال همچنین قانون گذاری آن را چالش برانگیز می‌کند.

علاوه براین، یک نکته وجود دارد که شما هنگام سفر یا انتقال پول به کشورهای دیگر، نیازی به انتقال فیزیکی پول ندارید و تنها با استفاده از یک کیف پول سخت افزاری و یا نرم افزاری(در گوشی موبایل خود) می توانید به راحتی و بدون نظارت زیادی سرمایه های خود را به کشور دیگری منتقل کنید.

سودمندی طلا یا بیت کوین

طلا در طول تاریخ در موارد متعددی مورد استفاده قرار گرفته است – ارز، اقلام لوکس، کاربردهای تخصصی در دندانپزشکی، الکترونیک و موارد دیگر. این کارایی و سودمندی متقابل به طلا توانایی حفظ ارزش خود را در زمان کاهش ارزش سایر دارایی ها داده است.image 1655617015 - کوین کده پاسخ می دهد: سرمایه گذاری در طلا یا بیت کوین؟ - ارز

کاربرد بیت کوین تا چند سال پیش محدود بوده است. در حال حاضر بیت کوین، تنها به عنوان یک ارز دیجیتال و یک سرمایه گذاری منفعت طلبانه شناخته نمی شود. با این حال، یک فناوری مالی در حال ظهور وجود دارد که مفهوم آن استفاده از ارز دیجیتال برای تراکنش‌های مالی است که به آن سیستم مالی غیرمتمرکز می‌گویند. بیت کوین در این فناوری نوظهور به عنوان نوعی وام، استقراض و احتمالاً موارد دیگر کاربرد دارد. همچنین این پتانسیل را دارد که تقریباً به اندازه طلا در کاربردها مشارکت داشته باشد. امروزه موارد استفاده متعددی برای بیت کوین می توان نام برد. امروزه، شرکت ها و کسب و کارهای متعدد از بیت کوین به عنوان روش پرداخت های جزئی و کلی استفاده می کنند که همین موضوع باعث پذیرش بیشتر این دسته از دارایی ها شده است.

نقدینگی طلا یا بیت کوین

یکی از نگرانی‌های اصلی برای سرمایه‌گذارانی که به بیت کوین به عنوان راهی برای سرمایه گذاری نگاه می کنند، مساله نقدینگی آن است. ارزهای دیجیتال معمولا دارایی های بسیار نقد هستند. با این حال، ممکن است همیشه اینطور نباشد. مواقعی وجود دارد که ممکن است نقدشوندگی بیشتری نسبت به سایر دارایی‌ها داشته باشد و مواقعی وجود دارد که اینطور نیست.

نوسانات طلا یا بیت کوین؟

بیت کوین از نظر تاریخی ثابت کرده است که تحت تأثیر رسانه ها، احساسات سرمایه گذاران، اقدامات نظارتی و هیاهو قرار دارد. اخبار مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال می‌تواند سرمایه‌گذاران را به وحشت انداخته و تصمیمات سریع بگیرند و به سرعت قیمت بیت‌کوین را بالا یا پایین ببرد. این نوسانات به دلایلی که در بالا ذکر شد ذاتی طلا نیست و شاید آن را به دارایی ایمن تری تبدیل کند. استعلام قیمت ارز دیجیتال و نوسانات لحظه ای ارز دیجیتال ومقایسه آن با قیمت طلا بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

اما همین نوسانات بالا می تواند بیت کوین را به یک  گزینه بسیار جذاب برای نسل جدید سرمایه گذاران تبدیل کند. اگر با استفاده از دانش ترید و سرمایه گذاری وارد این بازار شوید، به راحتی می توانید از افت و خیزهای این بازار در کوتاه مدت و بلندمدت سودهای خوبی را برداشت کنید. image 1655617033 - کوین کده پاسخ می دهد: سرمایه گذاری در طلا یا بیت کوین؟ - ارز

اهداف  و رفتار سرمایه‌گذاری شما در تعیین این که آیا بیت کوین برای سرمایه گذاری بهتر است یا طلا، نقش مهمی دارد:
• آیا از گمانه زنی لذت می‌برید،
• تحمل ریسک‌ بالایی دارید،
• و در صورتی که بازارها تغییر کند، چقدر سرمایه می‌توانید از دست بدهید.
• و خیلی موارد دیگر

البته بدون اغراق می توان گفت که نسل جدید سرمایه گذاران تمایل بیشتری به بیت کوین و ارزهای دیجیتال پیدا کرده اند. چرا که نوسانات شدید این ارزها باعث شده است که شرایط برای کسب سودهای بزرگ و ناگهانی برای افراد بسیاری فراهم شود. علاوه بر این، در سال های گذشته به دلیل پذیرش عمومی و نهادی و ایجاد موارد استفاده جدید و واقعی، بسیاری از افراد شروع به سرمایه گذاری در این نوع دارایی های دیجیتال کرده اند.
حال که متوجه شده ایم که چرا امروز سرمایه گذاری بیت کوین به طلا ترجیح داده می شود، این سؤال پیش می آید که چطور باید شروع به خرید و فروش بیت کوین کنیم. احتمالا شما هم علاقه مند هستید که در مورد موضوعات زیر اطلاعات بیشتری کسب کنید:

از کجا بیت کوین بخریم؟

روش های زیادی برای خرید بیت کوین وجود دارد. در سایر کشورها دستگاه های خود پرداز بیت کوین ، پلت فرم های تبادل نظیر به نظیر و بسیاری موارد دیگر می تواند گزینه های مناسبی باشد. اما برای یک کاربر ایرانی که به دنبال پناهگاهی امن برای تبدیل ارز فیات (ریال) به ارز دیجیتال برای حفظ سرمایه و یا افزایش آن هستید، بهتر است که از صرافی های معتبر ایرانی بیت کوین خریداری کنید.
صرافی های ایرانی، شرایط ایمن و معتبری را برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال فراهم می کنند. صرافی های ایرانی از جمله صرافی ارز دیجیتال کوین کده به نشانی اینترنتی https://coinkade.com که امکان خرید و فروش ایمن ارز دیجیتال در ایران را فراهم می کنند، به عنوان راهی ایمن برای دور زدن محدودیت های ناشی از تحریم های بین المللی برای کاربران ایرانی شناخته می شود.

آشنایی با مجموعه کوین کده

کوین کده به عنوان استارتاپی پیشرو در زمینه آموزش و مبادله ارز های دیجیتال در اواخر سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی شد. کوین کده همواره در تلاش است تا با فراهم آوردن بستری امن و سریع برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، افزایش دانش عمومی و حذف واسطه های غیرمتعهد، در راستای رضایت شما عزیزان گام بر دارد.

-پشتیبانی۲۴ ساعته (حتی در ایام تعطیل)

-کارمزد ۰٪

-تسویه ریالی و ارزی آنی

-تنوع ارز بالا (بیش از ۳۵۰ رمز ارز)

از مهمترین مزایای کوین کده نسبت به سایر صرافی ها می باشد.

آدرس : مشهد – بلوار احمدآباد – هتل هما یک

تلفن : ۰۲۱۹۱۳۱۱۳۰۰ – ۰۵۱۹۱۳۱۱۳۰۰

اینستاگرام: https://www.instagram.com/coinkade_ex/
تلگرام: https://t.me/coinkade_ex
آپارات: https://www.aparat.com/coinkade
لینکدین: https://www.linkedin.com/in/coinkade-exchange-5317961b4/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.