جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • التهاب در صحن مجلس در پی اظهارات عجیب رئیس کمیسیون جوانی جمعیت
    29 خرداد 1401 - 14:12
    شناسه : 199971
    0

    این چه راهکاری است که ما برای ازدواج ناموس خودمان و زن ایرانی پیشنهاد می‌کنیم، اصلا ما چه کاره هستیم که برای زنان ایرانی تعیین تکلیف کنیم؟ زن ایرانی بهتر از هرکسی صلاح و مصلحت خود را می‌داند.

    پ
    پ

    - التهاب در صحن مجلس در پی اظهارات عجیب رئیس کمیسیون جوانی جمعیت - التهاب در صحن مجلس

    در شرایطی که نمایندگان مجلس مشغول بررسی موادی از طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری بودند، نمایندگان زن مجلس مقابل صندلی بانکی‌پور رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس تجمع کرده و انتقادات تندی را به صحبت‌های اخیر او درباره توصیه‌اش پیرامون ازدواج بین‌المللی دختران مجرد مطرح کردند.پ

    به گزارش ایلنا، جلسه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در شرایطی آغاز به کار کرد که فضای مجلس متاثر از اظهارات عجیب امیرحسین بانکی‌پور نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی بود.

    در شرایطی که نمایندگان مجلس مشغول بررسی موادی از طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری بودند، نمایندگان زن مجلس مقابل صندلی بانکی‌پور رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس تجمع کرده و انتقادات تندی را به صحبت‌های اخیر او درباره توصیه‌اش پیرامون ازدواج بین‌المللی دختران مجرد مطرح کردند.

    به دنبال حضور نمایندگان زن در مقابل صندلی بانکی‌پور، تعدادی از نمایندگان مرد مجلس هم به این جمعیت پیوسته و در ابتدا درباره علت انتقاد نمایندگان پرس و جو کردند.

    در ادامه نمایندگان مرد وقتی متوجه بیان چنین مباحثی از سوی بانکی پور شدند با صدای بلند نسبت به وی اعتراض کردند تا جایی که محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی با عصبانیت خطاب به بانکی پور گفت: «آیا تو واقعا چنین حرفی را زده‌ای؟» در این هنگام تعدادی از نمایندگان محمودوند را آرام کرده و او را به قسمت دیگری از مجلس بردند.

    البته این پایان انتقادات به بانکی پور نبود، عده‌ای دیگر از نمایندگان باز مقابل صندلی بانکی‌پور جمع شدند و این بار کمال علیپور نماینده قائمشهر با صدای بلند به بانکی‌پور گفت آیا این صحبت‌های تو به معنای راه‌حل است؟ در نهایت هم ابراز تاسف کرد.

    با ورود تعدادی از اعضای هیات رئیسه فضای مجلس اندکی آرام شد، اما نمایندگان همچنان در قالب گروه‌های یک یا دو نفره به کنار صندلی بانکی پور آمده و از او علت بیان چنین صحبت‌هایی را پرس‌وجو می‌کنند.

    بانکی پور روز گذشته در اظهارنظری گفته بود که تعداد دختران و پسران در آستانه ازدواج و زیر ۳۰ سال ما فعلاً به هم می‌خورد؛ اما در خصوص نسل گذشته منظور دختران مجرد بالای ۳۰ سالی هستند که آمار آنها با توجه به سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵ چیزی در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را نشان می‌دهد و خانم‌های بالای ۳۰ سال مجردی که در این سن یا مطلقه هستند و یا به هر دلیل همسر خود را از دست داده‌اند هم بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر هستند. این قشر از دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند.
    التهاب در صحن مجلس در پی اظهارات عجیب رئیس کمیسیون جوانی جمعیتمنادی سفیدان: بانکی‌پور به خاطر اظهاراتش از مردم ایران عذرخواهی کند

    نماینده مردم تبریز در واکنش به اظهارات نماینده اصفهان گفت: این نماینده باید از ملت ایران عذرخواهی کند.

    علیرضا منادی سفیدان، در واکنش به صحبت‌های اخیر امیرحسین بانکی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص ازدواج دختران بالای ۳۰ سال ایرانی با مردان غیر ایرانی مسلمان، این اظهارات را تعجب برانگیز خواند و گفت: بانکی‌پور باید از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند.

    وی تصریح کرد: در نشست علنی امروز مجلس، ضمن تجمع بانوان اطراف میز آقای بانکی‌پور و اعتراض به سخنان سبک وی، سایر نمایندگان نیز علیه او اعتراض کردند.
    التهاب در صحن مجلس در پی اظهارات عجیب رئیس کمیسیون جوانی جمعیتسعیدی: چه کاره‌ایم که برای زنان ایرانی تعیین تکلیف کنیم؟/ اگر کسی سر سوزنی غیرت ایرانی داشته باشد چنین پیشنهاداتی مطرح نمی‌کند

    نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: این چه راهکاری است که ما برای بحث ازدواج ناموس ما و زن ایرانی پیشنهاد کنیم، اصلا ما چه کاره هستیم که برای زنان ایرانی تعیین تکلیف کنیم؟ زن ایرانی بهتر از هرکسی صلاح و مصلحت خود را می‌داند.

    معین‌الدین سعیدی، درخصوص اظهارات خیر بانکی‌پور نماینده اصفهان مبنی بر پیشنهاد راهکار ازدواج بین‌المللی به علت عدم تناسب آمار زنان و مردان مجرد، گفت: درخصوص صحبت‌های آقای بانکی‌پور معتقدم کسی که عِرق ایرانی داشته باشد، چنین حرفی نمی‌زند. واقعا این‌ها توهین به کرامت زن ایرانی است.

    وی ادامه داد: این چه راهکاری است که ما برای ازدواج ناموس خودمان و زن ایرانی پیشنهاد می‌کنیم، اصلا ما چه کاره هستیم که برای زنان ایرانی تعیین تکلیف کنیم؟ زن ایرانی بهتر از هرکسی صلاح و مصلحت خود را می‌داند.

    سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی سر سوزنی غیرت ایرانی داشته باشد چنین پیشنهاداتی مطرح نمی‌کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.