پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • علل رکود اقتصادی در صنعت
    06 تیر 1401 - 11:49
    شناسه : 200418
    0

    اگر در حوزه صنعت به­عنوان صنعت­گر یا کارفرما فعال هستید یا در حال حاضر دانشجویید و قصد دارید تا در آینده­ای نزدیک وارد بازار کار در شریط اقتصادی نامطلوب کنونی شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

    پ
    پ

    رکود اقتصادی به‌خصوص در مقیاس کلان، چالشی است که ناگهان پدید نمی‌آید، بلکه داستانی تلخ با شخصیت‌های اثرگذار و متفاوت است که طی یک بازه زمانی طولانی بنابه دلایل مختلفی رخ می‌دهد. با توجه به آن‌چه که سازوکار اقتصادی جهان امروز ما را شکل می‌دهد، نمی‌توان بروز یک چالش  مانند رکود اقتصادی را بی­ارتباط با سایر حوزه‌ها دانست؛ بدین معنی که این چالش می‌تواند در تمام عرصه‌ها نمود پیدا کند و سبب افول پویایی اقتصادی در صنعت، هنر، سطح جامعه و سایر لایه‌های زندگی انسانی شود. اما پرسش اساسی اینجاست که ما چگونه می‌توانیم از چنین شرایطی که اقتصاد با بحران دست به گریبان است رهایی یابیم؟

    اگر در حوزه صنعت به­عنوان صنعت­گر یا کارفرما فعال هستید یا در حال حاضر دانشجویید و قصد دارید تا در آینده­ای نزدیک وارد بازار کار در شریط اقتصادی نامطلوب کنونی شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

    رکود اقتصادی

    رکود  اقتصادی؛ تعریفی ساده از مساله‌ای پیچیده

    پیش از بررسی علل این موضوع و به­خصوص بروز این مشکل در صنعت، بهتر است که تعریفی از آن ارائه دهیم.

    به­بیان ساده، رخ­دادن شرایطی که در آن فعالیت­های اقتصادی برای چندین ماه متوقف یا با کاهش مواجه شود و تاثیرات منفی بر سایر حوزه‌ها بگذارد، شرایط رکود اقتصادی نام دارد. رکود سبب توقف رشد اقتصادی می­شود، در چنین شرایطی تولید کاهش پیدا می­کند، چراکه توان خرید کالاهای موجود در بازار وجود ندارد. بنابراین، تعدیل نیروی کار در صنایع مختلف آغاز و مشکلات دیگر ناشی از خلا رشد اقتصادی مانند کاهش بکارگیری نیروی متخصص و کیفیت خدمات، به دیگر مشکلات اضافه می­شوند.

    رکود اقتصادی براثر چه عواملی رخ می­دهد؟

    رکود و بحران در اقتصاد می­توانند بر اثر عوامل متعددی ایجاد شوند، عواملی که علاوه­ بر اقتصاد ریشه­های سیاسی و اجتماعی هم دارند. از سوی دیگر، علت­های ناشی از تغییرات در اقتصاد بین المللی مانند کاهش قیمت نفت، مواد اولیه و فلزات نیز می­توانند اثر مستقیم بر رکود اقتصادی داشته باشند. همچنین، تحریم­ها نیز از مهمترین علل بروز شرایط رکود هستند. در مورد ایران، این تحریم­ها باعث کاهش قیمت کالاها و مواد صادراتی نظیر نفت، پتروشیمی، فولاد و … شدند که به کاهش چشم­گیر درآمدهای دولت منجر شد. همین کافی بود تا تحریم­ها، بنزین در آتش رکود بریزند و این شرایط روزبه­روز وخیم­تر شود.

    پیرو همین ناملایمات اقتصادی، پرسش مهم این است که راه حل صنعت­گران، کارفرمایان و اهالی این حوزه برای بقا در چنین شرایطی چیست؟ آیا باید چشم­انتظار به­ثمر رسیدن تلاش دیپلمات­ها و گشایش در زمانی نامعلوم باشند یا اینکه نور امیدی از طریق یادگیری، ارتقا مهارت­های فردی و شرکت در دوره های آموزشی وجود دارد؟ پاسخ این پرسش حیاتی به همراه معرفی یک گروه از متخصصان معتبر، در ادامه این مطلب وجود دارد.

    گروه آموزشی پارس پژوهان

    ارتقا مهارت‌های فردی، راهی برای بقا در رکود اقتصادی

    صنعت امروز که با گستره وسیعی از چالش­ها رو­به­رو است، پیش­از هر چیز، نیازمند مهارت­های نیروی انسانی متخصص است. افرادی که با داشتن هم­زمان چند مهارت، بتوانند در عین ارزش­آفرینی و ایجاد ارزش افزوده برای سازمان، در راستای بهبود شرایط شغلی خود نیز قدم بردارند.

    تجربه نشان داده است که سازمان­ها حضور افرادی که دید وسیعی از شغل و حوزه فعالیت خود دارند را در کنار خود ترجیح می­دهند و برای آن­ها ارزش زیادی قائل هستند، چراکه در شرایط رکود اقتصادی، حضور یک نیروی متخصص با چند مهارت، علاوه­بر ایجاد ارزش مالی برای خود و سازمان، می­تواند باعث ارتقای دیگر افراد مجموعه شود. همچنین، لازم به توضیح است که روند پیشرفت صنایع در سطح جهان حاکی از این است که به­روز رسانی مهارت­های گذشته و فراگیری مهارت­های جدید، یک پیش­نیاز اساسی برای رشد و خارج شدن از دایره امنی است که به­دلیل رکود، هر لحظه در خطر فروپاشی قرار دارد.

    رکود اقتصادی

     توسعه مهارتهای فردی و کسب درآمد در بحران­های مالی

    اگر تصمیم دارید تا در شرایط بحرانی اقتصاد، به یک فرد کلیدی در جایگاه شغلی خود تبدیل شوید و به­واسطه توسعه مهارت­های فردی‌تان درآمد بیشتری کسب کنید، نکاتی که در ادامه مطرح شده­اند در نظر داشته باشید.

    مطالعات تخصصی خود را افزایش دهید

    شما می­توانید با مطالعه و افزایش آگاهی، شخصیت خود را از زوایای مختلف بشناسید و مهارت­های خود را توسعه دهید. داشتن چندین مهارت در راستای شغل و فعالیت حرفه­ای شما، باعث افزایش تعامل با سایر همکاران و در نهایت، به افزایش و توسعه تولید منجر می­شود.

    یکی از خلاهایی که در دانشگاه­های کشور حس می­شود، یادگیری ناکافی درباره مهارت­های رشته تحصیلی افراد است. با توجه به این شرایط، افرادی می­توانند از رکود اقتصادی و شرایط بحرانی حاکم بر بازار کار رهایی یابند که با پرورش چندین مهارت، به یکی از سرمایه­های انسانی سازمان خود بدل شده و نقش موثری در بهبود کیفیت کالا و خدمات آن ایفا کنند.

    با افراد متخصص و آکاه در ارتباط باشید

    بسیاری بر این باورند که افراد و اطرافیان شما، تاثیر مستقیمی بر جهش مالی و توسعه فردی‌تان دارند. اگر تصمیم دارید که در شرایط رکود اقتصادی همچنان با افزایش دانش و مهارت، ارتقای شغلی را تجربه کنید و درآمد بهتری داشته باشید، انتخاب یک مرجع مناسب برای راهنمایی و ارائه خدمات آموزشی استاندارد در کنارتان، تاثیر چشم­گیری در میزان پیشرفت شما خواهد داشت. برای این منظور، می­توانید از تجربه و دانش گروه آموزشی پارس پژوهان استفاده کنید. این گروه آموزشی هدف خود را ارائه خدمات آموزشی و مشاوره، برای بازارهای داخلی و خارجی به­منظور تسهیل و تسریع فرآیندهای تبدیل آموخته­ها به مهارت عنوان کرده است و به دانشجویان رشته­های فنی و مهندسی و صنعت­گران خدمات مشاوره را به صورت تخصصی و توسط فارغ­التحصیلان دانشگاه­های برتر کشوری ارائه می­دهد.

    گروه آموزشی پارس پژوهان

    سخن پایانی

    در ابتدای این مطلب عنوان شد که رکود اقتصادی، داستانی تلخ با شخصیت‌های اثرگذار و متفاوت است که طی یک بازه زمانی طولانی بنابه دلایل مختلفی رخ می‌دهد، اما هیچ یک از این شخصیت­ها به اندازه خود شما در تاثیرپذیری از این شرایط موثر نیستند. تصمیم به یادگیری مهارت تخصصی یک انتخاب کاملا فردی است که ثمره آن در همکاری تجلی پیدا می­کند.

    هم­اکنون می­توانید در تماس با کارشناسان گروه آموزشی پارس پژوهان و یا مراجعه به صفحه اینستاگرام این مجموعه به آدرس https://instagram.com/parspajouhaan_co ، از خدمات تخصصی آن آگاه شده و برای افزایش مهارت­های خود تصمیمی آگاهانه اتخاذ کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.