جمعه, 14 اردیبهشت 1403 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41544 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هفته سلامت فرصت مغتنمی برای سیاستگذاری های هدفمند در راستای ارتقا سلامت جامعه است
    17 اردیبهشت 1401 - 15:32
    شناسه : 200515
    1

    سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از زحمات همه فعالان حوزه بهداشت و سلامت در هفته سلامت، گفت: هفته سلامت فرصت مغتنمی برای برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های هدفمند در راستای ارتقای سلامت جامعه است.

    پ
    پ

    دکتر اسماعیل نورصالحی

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا )؛ دکتر اسماعیل نورصالحی- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هفته سلامت فرصت مغتنمی برای سیاستگذاری های هدفمند جهت ارتقا سلامت جامعه است، اظهار داشت : هفته سلامت فرصتی برای آگاهی بخشی و آموزش هرچه بیشتر به مردم در راستای ارتقا سلامت و بهداشت است.
    وی افزود: برنامه های هفته سلامت باید با هدف تاثیرگذاری هر چه بیشتر برای تصمیمات و سیاستگذاری های ملی و منطقه ای تدوین شود تا نتایج آن را در طول سال و بلند مدت شاهد باشیم.
    دکتر نورصالحی با اشاره به اهمیت توجه به مشکلات استان در حوزه های مختلف که سلامتی مردم را به خطر می اندازد، گفت : در استان گیلان به علت سالمندی و پایین بودن نرخ رشد جمعیت نیاز است که در این محور اقدامات گسترده ای صورت پذیرد و هفته سلامت می تواند فرصت مناسبی برای تشکیل کارگروه هایی موثر و تاثیرگذار در این حوزه باشد.

    سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه ادامه داد: برنامه ریزی برای مدیریت پسماندها و توجه به بهداشت عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با تشکیل کارگروه های علمی باید راهکارهای درست در حوزه های اینچنینی را برای مسئولان و مدیران در سطوح مدیریتی استان و کشور تدوین و تبیین کرد.
    وی سومین مساله مهم در استان را موضوع تغذیه سالم عنوان کرد و افزود: چاقی در استان ما به ویژه در کودکان و نوجوانان از آمار بالایی برخوردار است در حالی که همین مشکل منجر به بیماری هایی مانند دیابت در سنین بالاتر افراد می شود بنابراین با بهره مندی از فرصت هفته سلامت باید هر چه بیشتر در راستای آموزش آحاد جامعه از جمله نسل جدید اقدام کنیم.
    دکتر نورصالحی،همچنین توجه به تداوم فرانید واکسیناسیون کووید-19 را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: در زمان کنونی که با فروکش کردن بیماری کرونا مواجه هستیم باید نسبت به تکمیل فرایند واکسیناسیون مردم اقدام شود تا در آینده با ارتقا ایمنی جمعی برای شیوع احتمالی سویه های جدید ویروس کووید-19 آماده باشیم.

    سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه در پایان ضمن تقدیر از همه کسانی که در حوزه بهداشت و سلامت مردم در استان فعال هستند، تاکید کرد: این هفته فرصتی برای تجلیل از تلاش همه کسانی است که با جان فشانی ( به ویژه در طی دو سال اخیر شیوع بیماری کرونا ) در راه ارتقای سلامت مردم از هیچ کوششی دریغ نکردند./ص

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.