شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تأکید بر تشکیل مجمع عالی جوانان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان/ از ظرفیت دانشجویان در کمیته‌های نظارتی بهره گرفته شود
    02 خرداد 1401 - 16:12
    شناسه : 200556
    0

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شورای فرهنگی ، بر تشکیل مجمع عالی جوانان در دانشگاه تأکید کرد و از بهره‌گیری ظرفیت دانشجویان در کمیته‌های نظارتی و همچنین تلاش برای احداث خوابگاه متأهلین خبر داد.

    پ
    پ

    IMG 20220523 WA0059 - تأکید بر تشکیل مجمع عالی جوانان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان/ از ظرفیت دانشجویان در کمیته‌های نظارتی بهره گرفته شود -

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)، ظهر امروز نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر ارسلان سالاری، رییس دانشگاه، جمعی از معاونین، جمعی از مدیران ستادی و همچنین نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

    معاون فرهنگی و دانشجویی باید پیوسته در میان دانشجویان باشد

    دکتر سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در ساری و تأکید مقام عالی وزارت در خصوص اهتمام به امور دانشجویی، اظهار کرد: به درخواست مقام عالی وزارت بهداشت، معاونین فرهنگی دانشجویی باید پیوسته در کنار دانشجویان باشند و مشکلات موجود را حل کنند.

    تشکیل مجمع عالی جوانان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

    وی با اشاره به نگاه خلاقانه و بلند دانشجویان، افزود: باید مجمع عالی جوانان در دانشگاه مختص دانشجویان با همکاری معاونین و تشکل‌های دانشجویی تشکیل شود.

    لزوم بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان در کمیته‌های نظارتی

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به همکاری خوب دانشجویان در دوران کرونا، تصریح کرد: می توان از ظرفیت بی نظیر دانشجویان در کمیته‌های نظارتی از جمله بهبود کیفیت تغذیه دانشگاه و نظیر آن بهره گرفت.

    گیلان در افزایش سرانه خوابگاهی در کشور زبان زد است

    دکتر سالاری به خرید دو خوابگاه دانشجویی در اوج بحران کرونا برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان در خرید خوابگاه و افزایش خوابگاه و فضای خوابگاهی و رفاهی در کشور زبان زد است.

    وی با اشاره به کمرنگ شدن دیدار های مسوولان دانشگاه با قشر عظیم دانشجویی نیز بیان کرد: کرونا فشار مضاعفی به حوزه سلامت استان وارد کرد و امیدواریم با فروکش کردن کرونا و سیر نزولی آن، فرصت قرار گرفتن در جمع دانشجویان بیش از پیش فراهم شود.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نشریات دانشجویی را در پویایی فضای دانشجویی موثر دانست و گفت: کاهش انتشار نشریات دانشجویی از 35 به هشت نشریه فعال ، مورد پذیرش نیست و باید خسران‌هایی که در این حوزه در دوران کرونا وارده، شده جبران شود.

    درصدد احداث خوابگاهی با حداقل ظرفیت 200 خانوار در گیلانیم

    دکتر سالاری، جوانی جمعیت را سیاست لازم‌الاجرا در نظام و جامعه دانست و تصریح کرد: خوابگاه دانشجویان متأهلین یکی از دغدغه دانشگاه است و درصددیم تا خوابگاهی با ظرفیت حداقل 200 خانوار دانشجویی در دانشگاه آغاز شود.

    تلاش‌ها در تحقق سیاست جوانی جمعیت مضاعف شود

    وی با اشاره به منابع پیش‌بینی‌شده از سوی دولت در حمایت از جوانی جمعیت و خانواده، گفت: دولت بودجه‌های خوبی در حوزه جوانی جمعیت تخصیص داده که باید تلاش کرد تا اعتبارات این بخش همچون طرح تحول سلامت گیلان در گذشته، هدر نرود.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امروزه کار کردن برای مردم فراتر از چارچوب‌های بروکراسی است و باید تلاش‌ها عملیاتی و مضاعف شود، افزود: در طرح صیانت و جوانی جمعیت، تشکیل جلسه، عکس گرفتن و صرف گزارش کار دادن، قابل‌قبول نیست، بلکه باید برای دانشجو، مسکن تهیه کرد و آن‌ها را به تشکیل خانواده و فرزند آوری تشویق کرد.

    دکتر فردین مهرابیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به ازسرگیری برنامه‌های فرهنگی و فوق‌برنامه دانشجویان همچون برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی و مسابقات ورزشی اظهار کرد: با حضوری شدن کلاس‌های آموزشی شورونشاط به فضای آموزشی و فرهنگی بازگشته و ما وظیفه‌داریم با برنامه ریزی مناسب شرایط حضور هرچه بیشتر دانشجویان را در عرصه های علمی و فرهنگی آماده نماییم.

    وی با اشاره به دستور جلسه در زمینه برگزاری مراسم ستادی سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، افزود: این مراسم سه شنبه 10 خردادماه ساعت ۹ صبح در سالن مرکز آموزشی و درمانی الزهرا (س) برگزار می‌شود.

    معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت فعالیت نشریات دانشجویی در راستای پویایی هرچه بیشتر دانشجویان از برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: نشریات قطعاً بی‌واسطه، صدای دانشجویان را به گوش مسؤولین می‌رسانند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.