جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قیمت پروتز لگن، ساخت پروتز لگن با نرخ رسمی از وزارت بهداشت؟!
    07 تیر 1401 - 12:48
    شناسه : 200691
    1

    قیمت پروتز لگن موضوعی است که در این مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد. وقایع و بیماری های متفاوتی ممکن است باعث شوند که انسان پای خود را از ناحیه لگن از دست بدهد.

    پ
    پ

    قیمت پروتز لگن موضوعی است که در این مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد. وقایع و بیماری های متفاوتی ممکن است باعث شوند که انسان پای خود را از ناحیه لگن از دست بدهد. فردی که لگن به پایین خود را از دست داده، چنانچه بخواهد به زندگی عادی برگردد، ناچار است برای ساخت پروتز لگن اقدام کند. قیمت این پروتز را با توجه به نوع و عملکردهای آن تعیین کرده و در اختیار متقاضیان قرار می دهند. در ادامه با ما باشید تا در مورد قیمت یکی از انواع پروتز پا، که همان پروتز لگن است، صحبت کنیم.

    image 1656362040 - قیمت پروتز لگن، ساخت پروتز لگن با نرخ رسمی از وزارت بهداشت؟! -

    عوامل موثر بر قیمت ساخت پروتز لگن چیست؟

    خوب است بدانید، قیمت پروتز لگن را با توجه به نوع آن تعیین می کنند. امروزه، در حوزه ساخت انواع پروتز تحولات و پیشرفت های قابل توجهی روی داده است؛ این پیشرفت و تحول خبرهای خوبی برای انسان به دنبال داشته است. هوشمند شدن انواع پروتز، موجب کاهش محدودیت های این ابزار مصنوعی شده است. به نقل از خبرگزاری های مشرق، فارس و تسنیم، کلینیک ارتوپد فنی پایار و برخی کلینیک های ارتوپدی فعال در کشور، از بهترین متد روز دنیا در تولید پروتز استفاده می کنند. پروتزی که با توجه به این موضوع ساخته می شود، با هوشمندی بیشتری عمل می کند و قادر است به طیف وسیعی از نیازهای فرد جواب دهد.

    نکته دیگری که می بایست در مورد ساخت پروتز لگن مورد توجه قرار گیرد، متریال های به کار برده شده در تولید آن است. علم شیمی و هنر آن در تولید مواد مختلف، این امکان را برای سازندگان پروتز فراهم کرده است تا از سبک ترین و مقاوم ترین مواد در تولید اندام های مصنوعی استفاده کنند. پیچیدگی به کار برده شده در پروتز موضوع دیگری است که روی قیمت این اندام مصنوعی اثر می گذارد. پروتز هایی که ساختار پیچیده تری دارند و با توجه به آخرین متدهای روز دنیا طراحی شده اند، به دلیل افزایش عملکرد، قیمت بالاتری نیز دارند.

    image 1656362085 - قیمت پروتز لگن، ساخت پروتز لگن با نرخ رسمی از وزارت بهداشت؟! -

    بیمه چه مقدار از قیمت پروتز لگن را می پردازد؟

    قیمت پروتز لگن و هزینه ای که می بایست برای خرید آن صرف گردد، یکی از نگرانی ها و دغدغه های کسانی است که لگن به پایین خود را از دست داده اند. فقدان عضو و کاهش توانایی های فرد برای انجام کارهای روزانه اش، یک طرف و هزینه ای که برای جبران این فقدان و کمبود باید صرف گردد نیز در طرف دیگر قرار دارد. با توجه به اینکه هزینه ساخت این اندام مصنوعی بالاست، چنانچه بیمه قسمتی از این هزینه را پرداخت کند، نگرانی های فرد به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.

    البته باید توجه داشت شرکت های بیمه در ایران از نظر خدماتی که به بیمه شوندگان ارائه می کنند، با هم کاملا متفاوت هستند. برخی از آنها قادرند پشتیبانی کامل و جامعی از فرد به عمل آورند و برخی دیگر نیز خدمات خوبی ارائه نمی کنند. برخی از بیمه های فعال در کشور، به صورت مستقیم با بیمارستان قرارداد بسته و هزینه خدمات ارائه شده در بیمارستان از بیمار دریافت نمی شود، اما برخی دیگر از بیمه ها وقتی بیمار از بیمارستان مرخص شود، در صورتی که فاکتورهای درمانی اش را ارائه کند، می تواند هزینه صرف شده را باز پس گیرد.

    هزینه پروتز لگن با بیمه های تکمیلی چقدر است؟

    بیمه هایی که تحت عنوان بیمه تکمیلی در کشور در حال فعالیت هستند، خدمات خوبی به بیمه شوندگان ارائه می کنند. معمولا این شرکت ها با توجه به حق بیمه ی دریافت شده و با توجه به مفاد مندرج در قرارداد بیمه، قادرند خدمات متفاوتی را ارائه کنند. کسی که در قرارداد شرکت بیمه، خود را تحت پوشش بیمه ناشی از قطع عضو قرار داده است، قیمت پروتز لگن در مناسب ترین حالت ممکن برای او محاسبه خواهد شد.

    اگر کارتان به شکلی است که در آن حوادث زیادی وجود دارد و شما بیش از بقیه در معرض قطع عضو قرار دارید، حتما در مورد بیمه های تکمیلی تحقیق کرده و شرکت بیمه ای را انتخاب کنید که قادر باشد بیش از بقیه از شما حمایت و پشتیبانی کند. درست است که در نهایت، هزینه زیادی بابت حق بیمه پرداخت می کنید، اما این قضیه را نیز در نظر داشته باشید که در صورت قطع عضو مجبور نیستید هزینه های گزاف، مانند هزینه ساخت و سفارش پروتز را بپردازید.

    image 1656362129 - قیمت پروتز لگن، ساخت پروتز لگن با نرخ رسمی از وزارت بهداشت؟! -

    آیا قیمت پروتز لگن در بیمارستان های دولتی پایین است؟

    یکی از موضوعاتی که باید در مورد قیمت پروتز لگن در بیمارستان های دولتی مورد توجه قرار دهید، این است که اصولا شما نمی توانید در این مراکز درمانی، برای ساخت پروتز اقدام کنید. پروتز هایی که در قسمت های متفاوت بدن نصب می شوند، توسط کلینیک های ارتوپدی ساخته شده و در اختیار متقاضی قرار داده می شوند. برای اطلاع دقیق از قیمت پروتز لگن تنها با مجموعه های تولید کننده اندام مصنوعی صحبت کنید و شرایط خود را به خوبی توضیح دهید.

    تنها عمل درمانی که در بیمارستان های دولتی به نفع شما انجام می شود، عمل مربوط به قطع عضو است. هزینه عمل قطع عضو در بیمارستان های دولتی از هزینه عمل قطع عضو در بیمارستان های خصوصی به مراتب کمتر است. بیمارستان های دولتی با شرکت های بیمه ای زیادی کار می کنند و این به نفع بیماران است.

    جمع بندی

    قیمت پروتز لگن موضوعی بود که ما در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم. قیمت پروتز لگن با توجه به فاکتورهای متفاوتی تعیین می شود. هر چه یک پروتز عملکرد بالاتر و بهتری داشته و هر قدر از متریال های با کیفیت تری در تولید آن استفاده شده باشد، قیمتی که فرد برای ساخت این پروتز باید پرداخت کند، بیشتر خواهد بود. برای کاهش هزینه های ناشی از این پروتز توصیه می کنیم به کلینیک هایی مراجعه کنید که پروتزی با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار قرار می دهند؛ از جمله این کلینیک ها می توانیم به کلینیک ارتوپد فنی پایار اشاره کنیم. این کلینیک در حوزه تولید انواع پروتز پا و همین طور پروتز لگن فعالیت داشته و تا به امروز با ارائه پروتز هایی با عملکرد و کارایی بالا بسیاری از مشکلات افراد دچار قطع عضو را کاهش داده است. برای استفاده بهتر از خدمات پروتز لگن در کلینیک پایار ، عبارت ” پروتز لگن کلینیک پایار ” را در گوگل سرچ کنید و وارد لینک اول شوید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.