شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نکات مهم هنگام خرید لباس کار
    07 تیر 1401 - 22:17
    شناسه : 200792
    0

    هر فعالیت و حرفه ایی که به پوشش خاص نیاز داشته باشد بایستی از همان لباس استفاده کنند. برای مثال غواص ها، و جوشکارها هر کدام لباس کار تمام حرفه ایی و خاصی به تن می کنند که همان لباس کار آن ها می باشد.

    پ
    پ

    لباس کار(Work clothes) همانگونه که از اسمش مشخص هست لباسی خاص زمان کار و فعالیت است. لباس کار در زمان کار به خصوص مشاغل صنعتی و مهندسی که معمولا با مخاطراتی همراه است از بدن در مقابل اتفاقات و خطرات حین فعالیت محافظت می نماید و باعث افزایش ایمنی میشود. در اینجاست که خرید لباسکار موضوعیت پیدا میکند و سوال پیش می آید که هنگام خرید لباس کار به چه نکاتی توجه کنیم.

    مشاغل زیادی هستند که از لباس کار حرفه ای (به خصوص لباس کار مردانه) استفاده می کنند. جنس و نوع لباس کار بسته به نوع حرفه ایی که شما در حال انجام آن هستید و میزان مخاطره ایی که در محیط کار وجود دارد متفاوت می باشد. برای مثال لباسی که یک پزشک یا پرستار به تن می کند با لباس نظامی یا و یا لباس کار مهندسی متفاوت میباشد.

    هر فعالیت و حرفه ایی که به پوشش خاص نیاز داشته باشد بایستی از همان لباس استفاده کنند. برای مثال غواص ها، و جوشکارها هر کدام لباس کار تمام حرفه ایی و خاصی به تن می کنند که همان لباس کار آن ها می باشد.

    در هنگام خرید لباس کار چه نکاتی مهم است؟

    لباس کار

    در هنگام خرید لباس کار باید موارد زیر را در نظر داشت:

    • جنس لباس کار
    • اندازه لباسکار
    • محافظت لباس کار
    • انتخاب رنگ
    • خرید از تولیدی لباس کار مورد اعتماد
    • قیمت لباس کار

    جنس پارچه لباس کار

    جنس پارچه لباس کار از مهمترین عوامل جهت حفظ ایمنی و همچنین طول عمر و کارایی لباسکار می باشد. پارچه های موجود که امروزه بیشترین استفاده را در تولید لباس کار دارند عبارت اند از:

    1. پارچه ترگال (ساده بافت) ۲۵۰ گرم
    2. پنبه – پلی استر (کجراه) ۳۲۰ الی ۴۲۰ گرم ۷۰% پنبه ۳۰% پلی استر
    3. پنبه – پنبه (کجراه) ۳۲۰ الی ۴۲۰ گرم ۱۰۰% پنبه
    4. پلی استر- پنبه (کجراه) ۳۲۱ الی ۴۲۱ گرم ۷۰% پلی استر۳۰% پنبه
    5. پارچه فلامنت

    اندازه لباس کار

    در هنگام خرید لباس کار، اندازه ی  آن  بایستی دقیقا با فرم بدن شما یکی اندازه باشد و کوچک و بزرگ بودن این لباس احساس ناراحتی ایجاد کرده و احتمال اینکه شما را از فعالیت کاری باز دارد زیاد می باشد ، گاهی دیده شده لباس بزرگ و گشاد داخل دستگاهی گیر کرده و باعث به وجود آمدن ضرر و زیان مادی جبران ناپذیر به کارگر خواهد شده . پس در مرحله ی اول اندازه ی آن بسیار مهم خواهد بود.

    محافظت لباس کار

    لباس کار بایستی محافظت خوبی در مقابل عوامل خارجی داشته باشد ، مثلا لباس کار هایی که مناسب مکان ها و محیط های اسیدی هستند حتما بایستی از جنس نایلون ضخیم باشند تا از نفوذ اسید به درون لباس جلو گیری خواهد کرد . یا لباس های مخصوص نقاش ها هست حتما بایستی یکسره باشد و دارای دستکش و ماسک باشند تا از کارگر در برابر مواد شیمیایی و صدمات محافظت کنند .

    رنگ مناسب لباسکار

    رنگ هم در انتخاب لباس کار مهم می باشد، اکثر لباس های کار در اثر شستشوی زیاد کم رنگ خواهد شد و یا در بعضی این موارد آن دارای شبرنگ هایی است که در شب دیده خواهد شد ، در بعضی از لباس های کار به این تفاوت رنگ ها توجهی نمی توان کرد . مثلا لباس کار های مهندسی که در کارخانه فعالیت دارند می تواند خاکستری یا سرمه ای باشد ولی حتما از مدلی باشد که در آستین آن از نوارهای شبرنگ فسفری یا نارنجی استفاده شود.

    خرید از تولیدی لباس کار مورد اعتماد

    تولیدی لباس کار ایمن صنعت ایران

    اینکه از کدام تولیدی لباس کار خرید کنیم بسیار مهم است. از بهترین برند های لباس کار در کشور ایمن صنعت ایران، سیناورک، ستورک و برند های خارجی بوفالو، دیکیز، کارهات، رانگلر و لاپکو هستند که برای خرید لباس کار گزینه های بسیار مناسبی میباشند. برای مثال از مزیت های تولیدی لباس کار ایمن صنعت ایران میتوان به سفارشی دوزی و درج نام و لوگوی اختصاصی برای مشتریان خود می باشد.

    قیمت لباسکار

    مورد دیگری که در هنگام خرید مورد توجه میباشد توجه به قیمت لباس کار است که میتواند عامل مهمی در انتخاب و تیراژ و تعداد خرید باشد.

    انواع لباس کار

    انواع لباس کار نیز برای انواع موارد عمومی در کارخانه ها و کارگاه ها تولید می شوند و قابل استفاده می باشند. در تولید و طراحی این لباس کار ها نیازهای معمولی محیط کار در نظر گرفته خواهد شد.

    لباس کار حرفه ای با توجه به مدل فعالیت، طراحی و تولید خواهد شد تا فردی که آن را به میپوشد در حین کار آزار نبیند و احساس سهولت در زمان کار کند. احساس امنیت، راحتی و آرامش نکاتی است که در تمام لباس های کار مشترک هستند.

    پوشیدن لباس کار جدای از این که به چه حرفه ایی اشتغال دارید از عوامل واجب و اساسی حین کار است. علاوه بر محافظت از ایمنی شما، به لباس های خصوصی و شخصی‌تان آسیب وارد نخواهد کرد.

    علاوه بر همه موضوعات لباس کار خاصی که هر شخص به تن می پوشد به افکار عمومی کمک خواهد کرد تا شاغلین هر کار را به سهولت تشخیص دهند. برای مثال شما با دیدن شخصی که لباس کار سفید پوشیده است متوجه خواهید شد که فرد مورد نظر در کادر درمان فعال می باشد.

    خرید لباس کار بسته به مدل حرفه افراد می تواند دو تکه یا یکسره باشد. در هر دو حالت بایستی بتواند از بدن حفاظت کند. لباس کار از عوامل مهم هر کاری است. حتی یک مدیر صنعتی هم بسته به موقعیت حرفه ایی خود نیاز به لباس کار مدیریت مهندسی خواهد داشت. خرید لباس کار کمک خواهد کرد تا انضباط شخصی افراد حین محیط کار برایتان فراهم گردد.

    اهمیت پوشیدن لباس کار

    تولیدی لباس کار ایمن صنعت ایران

    چرا باید لباس کار بپوشیم؟ هنگامی که برای انجام کاری لباس خاصی به می پوشید، یعنی برای آن حرفه جایگاه خاصی قائل می باشید و این کار با دیگر کارهای هرروزه تفاوت ویژه ایی خواهد داشت. پوشیدن لباس کار فردی به معنای ارزش دادن به کار حرفه می باشد که شما در حال انجام آن هستید. اهمیت این مسئله در شرکت ها و سازمان ها و کارخانه ها بسیار بالاتر می باشد. شرکت های خوب برای ایمنی افراد از آیین نامه وسایل حفاظت فردی استفاده می کنند.

    داشتن لباس کار شخصی دوزی شده یکدست برای سازمان که زیبا، شکیل و راحت باشد تاثیر بسیار زیادی در بازده کار کارکنان و رضایت حرفه آن ها دارد. لباس کار خاص می تواند به کارکنان احساس خوبی از کار در این سازمان بدهد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.