شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • طراحی باغ ویلا کوچک توسط تیم باغ گستر
    08 تیر 1401 - 12:54
    شناسه : 200837
    0

    شاید شما بتوانید با کاشت چند گل و تعدادی درخت یک منظره در اطراف ویلای خود ایجاد کنید. اما آیا واقعا این همان چیزی است که از باغ ویلا در نظر دارید؟ طراحی فضای سبز و محوطه سازی ویلا چیزی فراتر از کاشت گل و گیاه است. صرفا با این کار نمی توانید منظره ای عالی و چشم نواز خلق کنید.

    پ
    پ

    آیا طراحی باغ ویلا کوچک امکان پذیر است؟ آیا طراحی باغ فقط مخصوص زمین هایی با متراژ زیاد است؟

    جواب تیم باغ گستر به شما این است که امکان طراحی فضای سبز در زمین های کوچک هم وجود دارد. کوچکترین فضاها نیز قابلیت تبدیل شدن به مکانی زیبا و منحصربه فرد را دارند.

    بعضی از افراد تصور می کنند طراحی کاری غیرضروری و خرج اضافه است. در حالی که این کار مزایای زیادی برای کارفرما دارد. فقط با داشتن طرح و نقشه است که می توانید کار را اصولی پیش ببرید.

    همچنین با طراحی باغ ویلا می توانید هزینه های اجرایی را تخمین بزنید. می توانید اولویت های خود را مشخص کنید و در نهایت در هزینه و زمان صرفجویی کنید.

    word image 200837 1 - طراحی باغ ویلا کوچک توسط تیم باغ گستر -

    طراحی باغ ویلا کوچک

    شاید شما بتوانید با کاشت چند گل و تعدادی درخت یک منظره در اطراف ویلای خود ایجاد کنید. اما آیا واقعا این همان چیزی است که از باغ ویلا در نظر دارید؟ طراحی فضای سبز و محوطه سازی ویلا چیزی فراتر از کاشت گل و گیاه است. صرفا با این کار نمی توانید منظره ای عالی و چشم نواز خلق کنید.

    اگر می خواهید در ایام تعطیلات و فراغت خود بهترین استفاده را از ویلای خود ببرید نیاز به طراحی باغ ویلا دارید. در زمان طراحی با توجه به نیازها و سلیقه ی شما، متراژ زمین و شرایط منطقه المان های مختلفی برای محوطه ی ویلا طراحی می شود.

    منظور از المان در محوطه سازی و طراحی باغ ویلا چیست؟

    المان ها تمامی عناصری هستند که در طراحی فضای سبز مشاهده کنید. شما با ورود به یک ویلای لوکس با چه سازه هایی روبه رو می شوید؟ مسلما اولین مواردی که به چشم می آید استخر، آلاچیق، آبنما، باربیکیو، آتشدان، محل نشیمن، درخت، گل، زمین بازی و … است. تمامی این ها جزو المان های فضای سبز هستند.

    همچنین طراحی تراس سبز، ایوان و پاسیو که زیبایی باغ را چند برابر می کنند، جزو المان های باغ ویلا هستند. با طراحی یک تراس سبز و قرار دادن مبلمان فضای سبز در آن می توان دورهمی های خانوادگی را در این فضا به ایده آل ترین شکل برگزار کرد.

    حالا اگر شما زمین کوچکی هم داشته باشید باز هم امکان طراحی این المان ها برایتان وجود دارد. اما نیاز به طراحی حرفه ای دارد. تنها در این صورت است که مطمئن می شوید پروژه ی طراحی ساخت ویلا در باغ کوچک شما به شکلی اصولی و استاندارد پیش می رود. باید هر المان در اندازه ی استاندارد و در مکان مناسب طراحی و اجرا شود.

    آیا باز هم فکر می کنید بدون طراحی می توان باغ ویلا را اجرایی کرد؟!

    نمونه طراحی باغ ویلای کوچک در چادگان

    طراحی فضای سبز باغ گستر با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در این صنعت انواع پروژه های محوطه سازی و فضای سبز را در کارنامه ی خود دارد.

    یک نمونه از پروژه های باغ گستر، طراحی باغ ویلای کوچک در چادگان بود. این پروژه طراحی در متراژ 250 متر مربع انجام شده است.

    word image 200837 2 - طراحی باغ ویلا کوچک توسط تیم باغ گستر -

    همانطور که در تصویر مشاهده می کنید با وجود متراژ کم تیم طراحی باغ گستر سعی کرده است تا بهترین استفاده را از فضا ببرد. تمامی المان هایی که کارفرما نیاز داشته است در محوطه طراحی شده است. این المان ها شامل آبنما، آتشکده، مشعل، آشپزخانه فضای باز، تاب بازی، گل و گیاه و تجهیزات نورپردازی هستند.

    سبک های مختلف طراحی ویلا

    ویلا مکانی است که اکثر افراد برای استراحت و در ایام تعطیل خود از آن استفاده می کنند. پس باید طراحی فضای سبز آن و معماری ویلا به گونه ای باشد که موجب آسایش و رفاه باشد. به همین دلیل است که سبک های مختلف طراحی وجود دارد تا پاسخگوی سلیقه های مختلف باشد.

    سبکی را انتخاب کنید که با روحیات شما سازگاری بیشتری دارد. اگر دوست دارید ویلایی به روز داشته باشید پس سبک مدرن را انتخاب کنید، اگر می خواهید از عناصر طبیعی بیشتر استفاده شود پس سبک روستیک برای شما ایده آل است.

    طراحی کلاسیک ویلا

    طراحی کلاسیک از قدیمی ترین سبک های معماری است. با این حال هنوز هم طرفداران زیادی دارد. این سبک از معماری، از یونان و روم باستان سرچشمه گرفته است.

    5 ویژگی اصلی سبک کلاسیک تقارن و تناسب، ستون در سبک و ترتیب خاص، ایوان جلویی سنگفرش شده، مصالح ساختمانی با دوام مانند سنگ مرمر و بتن و پنجره های مستطیلی است.

    ویلای کلاسیک دارای عظمت خاصی است که آن را تا حد زیادی مدیون ستون های بلند و زیبایی است که معمولا در ورودی ویلا مشاهده می کنید.

    word image 200837 3 - طراحی باغ ویلا کوچک توسط تیم باغ گستر -

    باغ آرایی در ویلای کلاسیک ایرانی با گیاهان بادوام و شاداب مانند سرو انجام می شود که حس نوستالژیک و قدیمی خانه باغ های قدیمی را منتقل می کند. همچنین استخر و حوض نیز یکی دیگر از المان های باغ های ایرانی قدیمی است که در ویلای کلاسیک قابل اجرا است.

    طراحی مدرن ویلا

    طراحی مدرن سبکی از معماری است که در نیمه ی اول قرن بیستم در اروپا و آمریکا ظهور کرد. معماری مدرن بر کارکرد، سادگی و عدم تقارن بیش از تزئینات تاکید دارد.

    هر طراحی مدرنی سبک و تکنیک منحصر به فرد خود را دارد. با این حال چند ویژگی کلیدی دارد که معمولا طراحان به آنها توجه می کنند.

    مرز و خطوط واضح، استفاده از شیشه و پنجره های بزرگ، سقف های مسطح، فضای زندگی بزرگ و باز و مصالح مدرن مانند فولاد، آهن، شیشه پنج ویژگی اصلی طراحی مدرن ویلا هستند.

    طراحی تلفیقی ویلا

    همانطور که از نام آن مشخص است ترکیبی از طراحی مدرن و کلاسیک است. در این سبک از معماری از سبک های مختلف به شکلی نو استفاده می شود. می توان گفت در طراحی تلفیقی خلاقیت و ابتکار حرف اول را می زند.

    این سبک به طراح اجازه می دهد تا از المان های مختلف در طراحی استفاده کند. به عنوان مثال می توان از ترکیب سنگ، شیشه، آهن و … در دکوراسیون استفاده کرد.

    مراحل طراحی و ساخت ویلا در باغ

    ارزیابی زمین و منطقه

    در مرحله ی اول زمین از تمامی جوانب و شرایط آب و هوایی باید بررسی شود. برای مثال ابعاد و مساحت زمین، دسترسی به منابع آب، جهت تایش خورشید، پستی و بلندی ها و .. بررسی شود. با به دست آوردن این اطلاعات نقشه ی کلی زمین بدست می آید که در مراحل بعدی مفید واقع می شود.

    اولویت بندی المان ها

    با کمک اطلاعات مرحله ی قبل و شرایط حاکم بر زمین امکان طراحی المان های مختلف مشخص می شود. با در نظر گرفتن نیاز مشتری المان ها براساس اهمیتی که دارند اولویت بندی می شوند. با این کار امکان کنترل بودجه نیز برای کارفرما فراهم می شود.

    تهیه نقشه و طرح اولیه

    بعد از ارزیابی های اولیه، طراح فضای سبز، نقشه و پلان اولیه را آماده و ارائه می نماید. در طرح اول، تمامی اصول و اساس طراحی فضای سبز و محوطه سازی رعایت می شود. کارفرما می تواند در صورت نیاز به تغییر، نظرات خود را به طراح منتقل کند. یعنی امکان تغییر طرح اولیه وجود دارد.

    طراحی نهایی باغ ویلا

    تیم طراحی باغ گستر طراحی سه بعدی فضای سبز ویلا را به کارفرما ارائه می دهد. این طرح به نتیجه ی نهایی پروژه بسیار نزدیک است. کارفرما با مشاهده ی آن می تواند به طور دقیق و واضح باغ ویلای خود را متصور شود. تمامی جزئیات در طرح 3 بعدی قابل مشاهده هستند.

    word image 200837 4 - طراحی باغ ویلا کوچک توسط تیم باغ گستر -

    شروع ساخت باغ ویلا

    بعد از تایید طرح، پروژه وارد مرحله ی ساخت می شوید. این مرحله نیز توسط تیم اجرایی باغ گستر قابل انجام است. بعضی از اقداماتی که در این زمان باید انجام شوند خاک برداری، گودبرداری، زهشکی، لوله کشی، سیم کشی، اجرای المان ها و … است.

    بازرسی نهایی ویلا

    باغ گستر تا آخرین مراحل همراه با کارفرما است.. بعد از پایان ساخت باغ ویلای کوچک شما، ما اقدام به بازرسی محوطه می نماییم.

    ایده های طراحی المان های باغ ویلا کوچک

    همانطور که گفتیم متراژ کم نمی تواند مانعی برای طراحی المان های فضای سبز باشد. با توجه به فضایی که در اختیار داریم و اولویت ها امکان ساخت المان های مختف وجود دارد. در ادامه چند نمونه از آنها را معرفی می کنیم تا بتوانید یک ذهنیت از پروژه های طراحی باغ ویلا داشته باشید.

    طراحی آبنما برای ویلا

    نمی شود از وجود عنصر آب در ویلا غافل شد. صدای جریان آب در محیط اطراف ما بسیار آرامش بخش است. معمولا کارفرما بر طراحی استخر تاکید دارند. اما اگر فضای کافی برای استخر وجود نداشته باشد بهتر است از وجود یک آبنمای زیبا در محوطه ی ویلا بهره مند شوید. با مشاهده ی نمونه آبنماهای ساخته شده در ویلا ها خواهید دید که منظره ای فوق العاده خلق شده است.

    آتشکده در ویلا

    آتشکده که به آن آتشدان هم گفته می شود یکی دیگر از المان های فضای سبز است. ایده های متنوعی برای طراحی آتشکده وجود دارد. بنابراین می توان آن را برای یک فضای کوچک نیز طراحی و پیاده سازی کرد. علاوه بر زیبایی و جلوه ی خاصی که دارد با چیدمان صندلی و مبلمان فضای باز در اطراف آن می توان فضایی رویایی و ایده آل برای دورهمی های خانوادگی فراهم کنید.

    word image 200837 5 - طراحی باغ ویلا کوچک توسط تیم باغ گستر -

    آشپزخانه فضای باز

    معمولا وقتی وارد ویلا می شویم دوست داریم بیشتر زمان خود را در فضای باز بگذرانیم. پس چه چیزی بهتر از یک آشپزخانه در این فضا که بتوانید در کنار دوستان و خانواده ی خود شروع به آشپزی و سرو غذا کنید؟ با توجه به متراژ و فضای موجود، طراح می تواند یک آشپزخانه کوچک با امکانات اولیه را برای شما طراحی کند.

    طراحی باغ میوه

    در فضای سبز ویلا صد در صد نیاز به به پوشش گیاهی دارید. بعضی از کارفرما به دلیل اینکه امکان رسیدگی به گل و گیاه را ندارند بر کاشت گیاهانی تاکید دارند که به مراقبت کمی نیاز دارند. اما اگر شما علاقه، وقت و تخصص کافی دارید می توانید درختان میوه را در نظر بگیرید. با این کار یک باغ میوه کوچک هم خواهید داشت. وجود گل های رنگی نیز می تواند چشم انداز و منظره ی فوق العاده ای را ایجاد کند که روح شما را تازه می کند.

    طراحی مسیر پیاده رو در باغ ویلا

    طراحی مسیر پیاده رو اثرگذاری قابل توجهی در زیبایی و جذابیت فضای سبز ویلا دارد. رعایت این نکات در طراحی مسیر پیاده روی می تواند قابل توجه باشد:

    • کاشت گل های رنگی و کوچک یا بوته های سبز کوتاه در دو سمت پیاده رو
    • استفاده از متریال هایی مانند پلیمر، موزاییک، واش بتن به عنوان کفپوش پیاده رو
    • در صورت هماهنگی و تناسب با کلیت طراحی ویلا، استفاده از سنگ های طبیعی به شیوه ای خلاقانه در پیاده رو
    • نصب چراغ های فانوسی ایستاده که در ارتفاع مختلف موجود هستند در اطراف مسیر پیاده رو و استفاده از نورپردازی کف برای ایجاد فضایی رویایی

    هزینه ی طراحی باغ ویلا کوچک چقدر است؟

    هزینه ی طراحی به المان های محوطه و فضای سبز ویلا بستگی دارد. به دلیل اینکه هزینه ی طراحی برای اکثر کارفرماها در اولویت است، باغ گستر این امکان را فراهم کرده است تا شما بتوانید به صورت آنلاین قیمت طراحی باغ ویلا را تخمین بزنید.

    برای این کار کافیست به وب سایت باغ گستر مراجعه کنید و وارد منوی هزینه ی طراحی فضای سبز شوید. در این صفحه فرمی وجود دارد که با پر کردن آن می توانید هزینه ی طراحی را به صورت تقریبی تخمین بزنید. با این حال اگر سوالی در این مورد داشته باشید تیم باغ گستر آماده ی پاسخگویی به سوالات شما است.

    (طراحی تراس سبز و طراحی سه بعدی فضای سبز ویلا لینک نوفالو)

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.