دوشنبه, ۲۰ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 8 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آلمان چه رشته هایی را بورسیه می کند؟
    08 تیر 1401 - 14:58
    شناسه : 200846
    0

    متقاضیان با تحصیل در آلمان فرصت های شغلی بسیار زیادی رو پیش رو خواهند داشت. هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان می تواند برای متقاضیان بین المللی زیاد باشد ولی خوشبختانه آلمان برای کمک به دانشجویان خود بورسیه های متعددی را قرار داده است که هر کدام شرایط متفاوتی برای اخذ دارند همچنین میزان متفاوتی کمک هزینه تحصیل و زندگی را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

    پ
    پ

    آلمان چه رشته هایی را بورسیه می کند؟

    آلمان به عنوان یک مقصد ایده آل برای دانشجویان بین المللی، برخی از بهترین شرایط را برای ادامه تحصیل و لذت بردن از یک تجربه معتبر آلمانی ارائه می دهد. دلایل زیادی وجود دارد که چرا آلمان یک مقصد برای دانشجویان خارجی است، از آنجایی که برای اکثر مردم واقعاً ارزان است. در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی خارج از اروپا، زندگی در آلمان به عنوان یک دانشجوی بین المللی هزینه کمتری دارد. با این حال، زندگی در یک کشور خارجی در حالی که دور از خانه هستید به این معنی است که شما باید مهارت های کاملی در مدیریت مالی داشته باشید. طبق اطلاهات موجود در سایت ملک پور هزینه زندگی در آلمان حدود ۸۵۳ یورو در ماه تخمین زده شده است. از آنجایی که این می تواند برای دانشجویان بین المللی یک چالش باشد، برنامه هایی وجود دارد که به دانشجویان این فرصت را می دهد تا برای حمایت مالی در قالب بورسیه درخواست دهند. حال سوالی که در این مسیر به وجود می آیند این است که آلمان چه رشته هایی را بورسیه می کند؟ و چه بورسیه هایی برای دانشجویان بین المللی در کشور آلمان وجود دارد. در زیر در مورد انواع مختلف بورسیه ها و رشته های دارای بورسیه در آلمان توضیحاتی ارائه داده ایم.

    image 1656490905 - آلمان چه رشته هایی را بورسیه می کند؟ -

    مقاطع مختلف تحصیلی همراه با مزایا و معایب تحصیل در آلمان:

    متقاضیان برای ادامه تحصیل در آلمان می توانند برای مقاطع مختلف تحصیلی اقدام نمایند. در آلمان امکان تحصیل هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی وجود دارد و متقاضیان برای تحصیل ارزان تر می توانند به دانشگاه های دولتی آلمان که به زبان تدریس آن ها آلمانی است انتخاب نمایند یا هم می توانند با هزینه بیشتری برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان که زبان تدریس در آن ها انگلیسی است، اقدام نمایند. پس امکان تحصیل رایگان یا بسیار ارزان در آلمان وجود دارد. از دیگر مزایای تحصیل در آلمان می توان به امکان اخذ بورسیه های متنوع، امکان اقامت در آلمان پس از اتمام تحصیل و حقوق و درآمد بالا در این کشور اشاره نمود. تحصیل و زندگی در آلمان دارای یکسری معایبی است که برای اطلاع از آن می توانید به مقاله تحصیل در آلمان از موسسه ملک پور مراجعه نمایید: شرایط پذیرش دانشگاه های آلمان

    بورسیه های مهم آلمان:

    متقاضیان با تحصیل در آلمان فرصت های شغلی بسیار زیادی رو پیش رو خواهند داشت. هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان می تواند برای متقاضیان بین المللی زیاد باشد ولی خوشبختانه آلمان برای کمک به دانشجویان خود بورسیه های متعددی را قرار داده است که هر کدام شرایط متفاوتی برای اخذ دارند همچنین میزان متفاوتی کمک هزینه تحصیل و زندگی را در اختیار متقاضیان قرار می دهند. از مهمترین بورسیه های آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • برنامه Deutschlandstipendium (بورسیه DAAD):

    مبلغ بورسیه: ۳۰۰ یورو کمک هزینه ماهانه

    مدرک واجد شرایط: برنامه های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی

    برنامه Deutschlandstipendium یا بورسیه DAAD توسط دولت فدرال و برخی از حامیان خصوصی تامین می شود. بورسیه DAAD بهترین بورسیه در آلمان برای دانشجویان بین المللی است. این مدرک مبتنی بر شایستگی است و به دانشجویان بین‌المللی در رشته های تحصیلی مختلف اعطا می‌شود که جایگاه علمی عالی در دانشگاه‌های آلمان مربوطه خود دارند.

    • بورسیه تحصیلی Friedrich Ebert Stiftung:

    مبلغ بورسیه: کمک هزینه ماهیانه ۷۷۴ یورو و هزینه تحصیل ۳۰۰ یورو، سهم بیمه درمانی و غیره.

    مدرک واجد شرایط: برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری. مطالعات

    بنیاد فردریش ایبرت یک بنیاد سیاسی غیرانتفاعی در برلین، آلمان است که سوسیال دموکراسی را در کشور و در سراسر جهان ترویج می کند. هدف آنها حمایت از فعالیت هایی است که از همان ارزش ها حمایت می کنند و به دانش آموزانی که به سوسیال دموکراسی اهمیت می دهند کمک کنند. این بورسیه برای دانشجویان آلمانی و بین المللی که توانایی مالی محدودی برای حمایت از تحصیل خود دارند باز است. این بورسیه برای انواع مختلف رشته ها در دسترس است.

    • بورسیه هاینریش بول برای دانشجویان بین المللی:

    مبلغ بورسیه: دانشجویان فارغ التحصیل می توانند کمک هزینه ماهانه ۸۵۰ یورو و Ph.D. دانشجویان می توانند ۱۲۰۰ یورو کمک هزینه ماهانه دریافت کنند.

    مدرک تحصیلی واجد شرایط: تحصیلات تکمیلی و دکتری.

    بنیاد هاینریش بول در برلین، آلمان، یک بنیاد سیاسی مستقل است که در سال ۱۹۹۷ تشکیل شد. هدف این بنیاد ترویج آموزش سیاسی در آلمان و در سطح بین‌المللی است. این نوع بورسیه به تمامی رشته های تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی اعطا می شود.

    image 1656490928 - آلمان چه رشته هایی را بورسیه می کند؟ -

    • بورسیه تحصیلی TUM:

    مبلغ بورسیه: ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو در هر ترم

    مدرک واجد شرایط: برنامه های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی

    دانشگاه فنی مونیخ بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته های تحصیلی مختلف، را در این دانشگاه می گذرانند. آنها این بورسیه را به دانشجویانی می دهند که مشکلات مالی برای حمایت از تحصیل خود دارند اما عملکرد تحصیلی عالی نشان می دهند.

    • بورسیه امیرانا:

    مبلغ بورسیه: معافیت شهریه و سایر وجوه آموزشی

    مدرک تحصیلی واجد شرایط: برنامه های کارشناسی و دکتری. درجه

    بورسیه تحصیلی امیرانا در دانشگاه هایدلبرگ به دانشجویان بین المللی از کشورهای جنوب جهانی که دارای مدرک پزشکی یا دندانپزشکی هستند کمک مالی می کند. هدف آنها تأمین بودجه برای حمایت از این پزشکان یا پزشکان آینده است.

    • آکادمی بین المللی RWTH کمک هزینه HiPS:

    مبلغ بورسیه: تا ۵۰ درصد تخفیف شهریه

    مدرک تحصیلی واجد شرایط: تحصیلات تکمیلی

    دانشگاه RWTH آخن – آکادمی بین المللی به دانشجویان اروپایی و بین المللی که مدرک کارشناسی ارشد خود را در بخش مهندسی می گذرانند، بورسیه می دهد. این بورسیه تحصیلی در آلمان برای شناسایی دانشجویان فارغ التحصیل که در دوره های مهندسی انتخابی خود برتر هستند ایجاد شده است.

    • بورسیه تحصیلی SIST LMU:

    مبلغ بورسیه: ۶۵۰ یورو در ماه (تا ۱۰ ماه)

    مدرک تحصیلی واجد شرایط: مدرک دکتری

    دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (LMU) به دانشجویان بین المللی که دوره های دکتری تمام وقت را می گذرانند، بورسیه می دهد. ایالت فدرال بایرن این بورسیه تحصیلی را تامین می کند و هدف آن کمک به این دانشجویان برای حمایت از تحصیلشان است.

    آلمان چه رشته هایی را بورسیه می کند؟

    در یک جمع در مورد سوال آلمان چه رشته هایی را بورسیه می کند؟ می بایست گفت بورسیه های متنوعی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که متقاضیان فارغ از نوع رشته تحصیلی خود برای آن ها اقدام کنند و از تخفیف شهریه تا تامین تمامی هزینه های تحصیلی و زندگی خود بهره ببرند. برخی دیگر از بورسیه هایی که به متقاضیان بین المللی اعطا می شود بر اساس شایستی یا نیاز متقاضی اعطا می شود. در این میان بورسیه هایی هستند که مختص رشته های خاصی از رشته های تحصیلی در آلمان می باشد. که اغلب این نوع بورسیه ها توسط موسسات آموزشی به متقاضیان اعطا می شود. از مهمترین رشته هایی که در آلمان بورس می شوند می توان به اغلب رشته های مهندسی و رشته های حوزه بهداشت و علوم پزشکی همچنین رشته های هنری و مدیریت اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این لینک در رابطه با مهاجرت تحصیلی به آلمان مراجعه نمایید: صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به آلمان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.