جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نقش تبلیغات آنلاین در برندسازی شرکت‌­ها
    09 تیر 1401 - 10:47
    شناسه : 200875
    0

    همانطور که گفته شد تبلیغات آنلاین انواع گوناگونی دارد که پیش از هر اقدامی باید آن­ها را بشناسید و از بین آن­ها بهترین گزینه را انتخاب کرده و به کار ببرید. اما پیش از آنکه بخواهید با انواع آن آشنا شوید، بهتر است پاسخ این سوال را بدهیم که چرا تبلیغات آنلاین انجام دهیم؟

    پ
    پ

    امیرحسین عظیمی

    امیرحسین عظیمی، کارشناس ارشد ارتباطات اجتماعی

    امروزه درصنعت‌های مختلف، شرکت‌ها و برندهای زیادی در حال ظهور هستند و رقابت تنگاتنگی در بازار هدف خود با یکدیگر دارند. این وضعیت رقابتی به سطحی رسیده که دیگر شیوه­های سنتی تبلیغات، پاسخگو سرعت رشد برندهای بزرگ نیست. هر شرکت و برندی برای آن‌که دیده شود، از شیوه­های نوین تبلیغات استفاده می‌کند. یکی از این شیوه­ها، تبلیغات آنلاین است که به شیوه‌ها و روش­های گوناگونی اجرا می­گردد. این سبک از بازاریابی اگر با استراتژی مناسب و بهینه اجرا گردد، به طوری که شرکت‌ها نقات قوت و ضعف خود را شناسایی کرده باشند و بتوانند در زمین رقابت به خوبی به سمت نقشه راه خود حرکت کنند، سبب موفقیت در هر حوزه از کسب و کارها می‌شود و مسیر رسیدن به اهداف برندها را کوتاه‌تر از قبل می‌کند، به همین دلیل است که این سبک نوین تبلیغات محبوبیت بالایی نیز دارد. تبلیغات آنلاین انواع متنوعی نیز دارند که هر کدام از آن­ها را با توجه به مخاطب هدف خود و بودجه­ای که برای تبلیغات در نظر گرفته­ شده می­توان انتخاب کرد.

    برندسازی در واقع به معنی افزایش ارزش کسب و کار و نیز بهبود تجربه و تصویر مشتریان از خدمات و محصولات ارائه شده است. اگر شما هم در این راه قدم گذاشته­اید، برای آن‌که موفق شوید باید علم آن را خوب فرا گرفته و روش‌های تحلیلی و اجرایی این موضوع را به بهترین شکل ممکن به کار ببرید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید، رقبای شما و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند هستند؛ شما باید به فکر رقیب‌های باسابقه خود که موازی با شما تبلیغات آنلاین انجام می­دهند باشید و سعی کنید استراتژی مناسبی در مقابل آن‌ها داشته باشید.

    همانطور که گفته شد تبلیغات آنلاین انواع گوناگونی دارد که پیش از هر اقدامی باید آن­ها را بشناسید و از بین آن­ها بهترین گزینه را انتخاب کرده و به کار ببرید. اما پیش از آنکه بخواهید با انواع آن آشنا شوید، بهتر است پاسخ این سوال را بدهیم که چرا تبلیغات آنلاین انجام دهیم؟

    تبلیغات آنلاین

    دلیل اینکه تبلیغات آنلاین برای بسیاری از شرکت­ها در صنایع مختلف جهت برندسازی پیشنهاد می­شود، افزایش روز افزرون مخاطب فضای اینترنت است. کافیست به اطراف خود نگاهی بیاندازید، آیا کسی هست که امکان استفاده­ از اینترنت را نداشته باشد؟ ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که همه افراد در هر رده سنی، روزانه حداقل نیم ساعت از زمان خود را در اینترنت سپری می­کنند. اگر تبلیغات سازنده­ای داشته باشید می­توانید در مدت زمان کوتاهی مخاطب هدف خود را شناسایی کنید و این یعنی شناخته شدن برند شما در کم­ترین زمان توسط افرادی که به دنبال آن­ها هستید. البته این تنها دلیل استفاده از تبلیغات به صورت آنلاین نیست؛ هزینه پایین و مقرون بصرفه بودن و همچنین داشتن آمار و اطلاعات دقیق از مخاطبان خود پس از هر کمپین تبلیغاتی، از دیگر مزیت‌های تبلیغات آنلاین است.

    تصور کنید بخواهید در صداو سیما برند خود را تبلیغ کنید، قطعا برای هر دقیقه باید هزینه زیادی بپردازید، یا اگر می­خواهید بیلبورد خود را در نقاط مختلف شهر قرار دهید، تمامی آن­ها هزینه­های گزافی برای شرکت شما خواهند بود. در حالی که تبلیغات آنلاین هزینه بسیار کمتری در قیاس با آن­ها دارد. از دیگر مزایای تبلیغات این است که می­توانید گزارش کاملی از کمپین‌های خود و میزان موثر بودن استراتژی تبلیغاتی برند خود را داشته باشید. بی شک شما جامعه آماری از افرادی که بیلبورد خیابانی را دیده­اند ندارید و هرچه هست برمبنای احتمال است؛ اما در تبلیغات آنلاین، شما قادر به اندازه­گیری دقیق این موضوع خواهید بود. به این معنی که چند نفر روی تبلیغ شما کلیک کرده­اند، چه میزان وایرال شده و چه اشخاصی آن را پسندیده­اند و … این جذاب نیست؟ دقیقا نقطه عطف پیشرفت و حتی عیب‌یابی برای برند شما خواهد بود به شرط آن که بتوانید استفاده صحیحی از آن داشته باشید و در راستای پیشرفت خود آن را به کار بگیرید.

    برندسازی شرکت

    حال باید به سراغ شناخت انواع تبلیغات آنلاین برویم. هر کدام از روش‌ها و سبک‌های مختلف تبلیغ­، ویژگی­ها و نتایج اختصاصی خود را دارند. یکی از شناخته­ شده‌ترین‌های آن، تبلیغات نمایشی است. اگر به زبان ساده بخواهیم آن را بیان کنیم، تبلیغی است که بتوان به چشم آن را دید و از نظر بصری سعی می‌شود تا مخاطب هدف خود را درگیر محتوا کند. این دقیقا همان بنرهای تبلیغاتی است که در گوشه و کنار سایت­های متخلف با آن­ها مواجه شده­اید. قطعا حافظه تصویری افراد بسیار مانندگارتر است و هر شخصی که بنر شما را ببیند و برای آن جذاب باشد به خاطر خواهد سپرد. طراحی­های متفاوتی برای این بنرها وجود دارد که بسته به اهداف برند خود می‌توانید به کار بگیرید.

    تبلیغات کلیکی از دیگر انواع تبلغات آنلاین هستند که در آن شما به ازای هر کلیکی که برای تبلیغ خود دریافت می‌کنید، هزینه می­پردازید و بصرفه‌ترین نوع آن است؛ البته باید در نظر داشت که طراحی و ساخت کمپین‌های این نوع از تبلیغات، مهارت بالایی نیاز دارد تا بتواند مخاطب را به خوبی با محتوا خود درگیر نماید. این نوع از تبلیغ را می­توان یک مبنا برای سایر تبلیغ­های آنلاین دانست.

    تبلیغات متنی نیز همچنان در این تبلیغات حضور گسترده دارند و جالب است بدانید که بسیار پرطرفدار است. همانند روزنامه شما تبلیغ خود را در قالب یک محتوا متنی به عنوان رپورتاژ آگهی آماده کرده و در سایت­های دیگر منتشر می­کنید.

    تبلیغات ایمیلی نیز این روزها حسابی گرد و خاک کرده و توجه همگان را به خود جذب کرده است. در این روش حجم انبوهی از ایمیل­ها برای مخاطبان ارسال می­گردد که موجب شناخته شدن هر چه بیشتر برند شرکت شما می­شود. این نوع از تبلیغ باعث جذب مخاطبان وفادار برای شما خواهد شد.

    تبلیغات در شبکه­های اجتماعی و پر استفاده همچون اینستاگرام، پینترست و… هم یک ترفند و روش از تبلیغات آنلاین است که در قابل پست تبلیغاتی می­توانید از آن بهره مند شوید.

    روش‌های دیگری همچون تبلیغ­های صوتی و ویدیویی، ریتارگتینگ، گوگل ادز، تبلیغات همسان و… نیز وجود دارد که با توجه به استارتژی برند و سیستم بازاریابی و فروش شرکت خود می­توانید از آن­ها جهت رسیدن به اهداف شرکت خود استفاده کنید.

    تبلیغات آنلاین در برندسازی شرکت شما صرفا به این جهت پیچیده است که میزان سنجش موفقیت و شکست شما در کمیپین‌ها، به صورت مستقیم به واکنش مخاطب‌های هدف بستگی دارد. هر چه در این مسیر موفقیت بیشتر کسب کنید، شرکت شما دارایی بیشتری خواهد داشت و ارزش برند شما در بازار کسب و کار متمرکز خود بالاتر می‌رود و مخاطب‌های بازار هدف، بین خدمات و محصولات شما با دیگر رقبا وجه تمایز بیشتر و بهتری می‌گذارند. این را همیشه در نظر داشته باشید که برندسازی صرفا یک پیشنهاد فروش خاص و جذاب نیست، بلکه ترکیبی از تمام روش‌هایی است که به کمک آن‌ها با آنچه برندتان بر پایه‌ی آن استوار است، ارتباط صحیح و درستی برقرار می‌کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.