×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سازمان بهداشت جهانی - ابتلا به کرونا در تمام کشورهای جهان در حال افزایش است - ابتلا به کرونا

به گزارش بهداشت نیوز ،بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، تعداد موارد جدید کرونا در جهان در هفته گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته و بیش از ۴.۱ میلیون مورد جدید در سراسر جهان گزارش شده است.

سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل متحد در آخرین گزارش هفتگی خود در مورد این همه‌گیری اعلام کرد که تعداد مرگ و میرها در سراسر جهان نسبتاً مشابه هفته قبل باقی مانده است و حدود ۸۵۰۰ نفر در کل جهان است. در این هفته مرگ و میر ناشی از کووید در سه منطقه افزایش یافته است: خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی و قاره آمریکا.

بر اساس این گزارش که اواخر روز چهارشنبه منتشر شد، بیشترین افزایش هفتگی موارد جدید کووید-۱۹ در خاورمیانه مشاهده شده است، جایی که آمارها نشانگر افزایش ۴۷ درصدی موارد است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده موارد جدید بیماری در اروپا و آسیای جنوب شرقی حدود ۳۲ درصد و در قاره آمریکا حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، گفت که موارد ابتلا به کرونا در ۱۱۰ کشور در حال افزایش است و اعلام کرد موارد جدید بیماری عمدتاً ناشی از انواع omicron BA.4 و BA.5 بوده‌اند.

تدروس این هفته طی یک نشست خبری گفت: « همه‌گیری در حال تغییر است، اما تمام نشده است». او گفت که توانایی ردیابی تکامل ژنتیکی کووید-۱۹ در سطح جهان «در معرض تهدید» قرار دارد زیرا کشورها نظارت و تلاش‌های توالی‌یابی ژنتیکی را کاهش داده اند و هشدار داد که این کار مدیریت و کنترل انواع جدید و بالقوه خطرناک بیماری را دشوارتر می‌کند.

وی از همه کشورها خواست تا آسیب پذیرترین بخش جمعیت خود از جمله کارکنان بهداشتی و افراد بالای ۶۰ سال را کاملا واکسینه و ایمن کنند و گفت که صدها میلیون نفر در این کشورها هنوز واکسینه نشده و در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید و مرگ قرار دارند.

تدروس گفت در حالی که بیش از ۱.۲ میلیارد واکسن کووید-۱۹ در سراسر جهان تزریق شده است، میانگین نرخ ایمن سازی در کشورهای فقیر حدود ۱۳ درصد است.

او گفت: «کشورهای ثروتمند کودکان را حتی در ۶ ماهگی را واکسینه می‌کنند و برنامه‌ریزی برای انجام دورهای بعدی واکسیناسیون دارند، اما این غیرقابل درک است که بگوییم کشورهای کم‌درآمد نباید واکسینه شوند و این (افراد) را در معرض خطر قرار دهند.»

بر اساس ارقام گردآوری شده توسط آکسفام و انجمن مستقل واکسن مردمی، کمتر از نیمی از ۲.۱ میلیارد واکسن وعده داده شده به کشورهای فقیرتر توسط گروه هفت(هفت کشور اقتصادی بزرگ جهان) به این کشورها تحویل داده شده است.

در اوایل این ماه، ایالات متحده واکسن کووید-۱۹ را برای نوزادان و کودکان پیش دبستانی مجاز اعلام کرد و یک طرح ایمن سازی ملی را با هدف پوشش قرار دادن ۱۸ میلیون کودک کوچکتر اجرا کرد. تسیاستگذاران بهداشتی آمریکایی همچنین توصیه می‌کنند که برخی از بزرگسالان در پاییز واکسن های جدید از نوع واکسن های یادآور به‌روزرسانی‌شده‌ای دریافت کنند که با آخرین انواع کروناویروس مطابقت دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.