پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چگونه می توان ایمنی یک درب ضد سرقت را بیشتر کرد؟
    15 تیر 1401 - 1:43
    شناسه : 201222
    0

    راه‌های زیادی وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید ایمنی یک درب ضد سرقت را بیشتر کنید. این روش‌ها را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

    پ
    پ

    C:\Users\Shafahi Seo\Desktop\Anti-theft door security.jpg

    راه‌های زیادی وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید ایمنی یک درب ضد سرقت را بیشتر کنید. این روش‌ها را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

    درب ضد سرقت یک نوع درب مقاوم و با ساختاری ویژه است که با ورود خود به صنعت ساختمان توانست تعریف جدیدی از ایمنی ارائه دهد. این درب به شکل کاملا خاص و ویژه‌ای طراحی شده و با وجود شباهت بسیار به درب‌های چوبی معمولی، ویژگی‌های مثبت بیشتری نسبت به این محصولات دارد. شما با خرید درب ضد سرقت برای ساختمان خود می‌توانید تا حدود زیادی از ایمنی ساختمان در برابر نفوذ سارقین مطمئن شوید. اما چرا می‌گوییم تا حدودی؟ آیا نکته‌ای وجود دارد که ما باید به عنوان مصرف‌کننده در این خرید مد نظر قرار دهیم؟ بله. موضوع اصلی امنیت درب ضد سرقت است که بستگی به کیفیت ساخت و متریال مورد استفاده دارد. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور می‌توان ایمنی یک درب ضد سرقت را بیشتر کرد؟

    روش‌های ارتقا ایمنی درب ضد سرقت

    انتخاب شما در زمان خرید، نقشی اصلی را در کارایی محصول دارد. اگر نتوانید دربی با کیفیت و استاندارد بخرید؛ نمی‌توانید انتظار کارایی بالا از این محصول داشته باشید. با رعایت نکات زیر که توجه به برخی از آنها در زمان خرید اهمیت دارند؛ می‌توانید از یک درب ضد سرقت ایرانی همان انتظار محصولات خارجی را داشته باشید.

    C:\Users\Shafahi Seo\Desktop\Anti-theft door.jpg

    خرید محصولی با بدنه استاندارد و مستحکم

    اگر به فردی که تا کنون درب ضد سرقت را از نزدیک ندیده است؛ این محصول را نشان دهید قطعا به شما می‌گوید که تفاوت ظاهری چندانی بین آن و درب‌های چوبی معمولی وجود ندارد. این در حالی است که ساختار یک درب ضد سرقت و مستحکم، کاملا متمایز از آن سازه‌ای است که در تولید یک درب چوبی معمولی استفاده می‌شود.

    بخش میانی این درب‌ها از یک لایه ورق فولادی تشکیل شده که بیشتر استحکام محصول، وابسته به ضخامت و کیفیت این ورق است. اگر به گمان اینکه محصولات داخلی ایمن نیستند؛ به فکر خرید درب ضد سرقت خارجی هستید سخت در اشتباهید. چرا که برخی از محصولات داخلی، از نظر کیفیت کاملا قابل مقایسه با نمونه‌های خارجی هستند. فقط کافیست که از یک تولیدکننده معتبر داخلی خرید کند.

    توجه به چهارچوب و کلاف درب

    چهارچوب نقش مهمی در امنیت درب‌های ضد سرقت دارد. ضخامت این قاب فلزی باید بین 1 تا 2 میلی‌متر باشد. هر چقدر این ضخامت بیشتر باشد؛ چهارچوب مستحکم‌تر است و شانس تاب برداشتن آن به مرور زمان کمتر می‌شود. کلاف هم بخشی از درب است که سارقین معمولا سعی می‌کنند با استفاده از دیلم و آسیب زدن به آن، عملکرد درب را مختل کنند.

    اگر کلاف درب مستحکم باشد؛ دیلم نمی‌تواند این ساختار را تخریب کند. دقیقا مانند چهارچوب، هر چقدر ضخامت کلاف بیشتر باشد؛ امنیت درب بیشتر می‌شود. البته یک نکته مهم در این مورد وجود دارد و آن هم این است که باید تناسب استاندارد بین ضخامت کلاف و تعداد لولاها رعایت شود.

    ضخامت MDF روی بدنه

    معمولا درب‌های ضد سرقت را با استفاده از ورق‌های MDF هشت یا ده میلی‌متری تولید می‌کنند. هر چقدر ضخامت این ورق بیشتر باشد؛ استحکام درب در برابر ضربه بیشتر می‌شود.

    استحکام شبکه داخلی درب

    شبکه فلزی داخلی، بسته به کیفیت ساخت می‌تواند به صورت کامل یا به صورت 70، 50 و حتی 20 درصد اجرا شود. طبیعتا دربی که شبکه فلزی آن کامل است؛ استحکام و دوام بیشتری دارد.

    یراق‌آلات استاندارد

    در تولید این محصول، هیچ چیز به اندازه استفاده از انواع یراق‌آلات استاندارد نمی‌تواند روی کیفیت اثرگذار باشد. یراق‌آلات حتی قیمت درب ضد سرقت را نیز دستخوش تغییر می‌کنند.

    C:\Users\Shafahi Seo\Desktop\Anti-theft doors security.jpg

    قفل‌ها

    در حال حاضر در بیشتر کارخانه‌های تولید درب، از قفل‌های ساخت کمپانی کاله ترکیه که ایمنی بسیار بالایی دارند استفاده می‌شود. البته یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد قفل درب ضد سرقت باید به آن توجه شود؛ اورجینال بودن محصول است. متاسفانه برخی از قفل‌ها با وجود اینکه نام تجاری کاله را یدک می‌کشند؛ ولی تقلبی هستند. بنابراین برای اطمینان از اصل بودن قفل، همیشه درب را از شرکت‌های معتبر داخلی خریداری کنید.

    پین‌های ثابت

    پین ثابت یک قطعه فلزی است که در سمت لولای درب قرار گرفته و از باز شدن درب از داخل ساختمان جلوگیری می‌کند. وجود این پین باعث می‌شود که امنیت درب ارتقا پیدا کند.

    رزت

    رزت نقش پوششی را دارد که روی سیلندر درب کشیده می‌شود. اگر این پوشش از آلیاژ باکیفیت ساخته شده باشد؛ ایمنی بالاتری خواهد داشت و بهتر می‌تواند از سیلندر درب محافظت کند.

    قفل مرکزی

    قفل درب‌های ضد سرقت بهتر است 8 زبانه باشد و از دو قسمت بالا و پایین درب وارد چهارچوب شده تا بتواند از این ساختار فلزی مستحکم برای ارتقا امنیت درب استفاده کند. تعداد زبانه‌های قفل ارتباط مستقیمی با استحکام درب دارد.

    دزدگیر

    دزدگیری که روی درب‌های ضد سرقت نصب می‌شود یک دستگاه کوچک و ایمن است که در صورت وارد کردن کد اشتباه به آن، آلارم مخصوصی را روشن کرده و صاحب‌خانه را از این موضوع مطلع می‌کند. برای ارتقا ضریب امنیتی درب‌های ضد سرقت، استفاده از این دزدگیر به شدت توصیه می‌شود.

    دستگیره دیجیتال

    دستگیره دیجیتال نیز یک محصول فناورانه است که به طرق مختلفی مانند استفاده از کارت، اثر انگشت و رمز عبور باز می‌شود. این دستگیره‌ها معمولا ساختار مستحکمی دارند. اما اگر از برند ناشناخته خریداری شوند؛ ممکن است بدنه ضعیف‌شان به پاشنه آشیل درب تبدیل شود.

    چشمی دیجیتال

    چشمی وسیله خوبی برای مشاهده فضای خارجی ساختمان، بدون باز کردن درب است. در گذشته روی بیشتر درب‌ها چشمی‌های مکانیکی کار گذاشته می‌شد. اما امروزه نوع دیجیتال این ابزار، توانسته فضای خانه را ایمن‌تر کند. چشمی‌های دیجیتال دارای دوربین‌های نظارتی هستند که بیرون از ساختمان نصب شده و امکان تصویربرداری از فضای خارجی آپارتمان را فراهم می‌کنند. علاوه بر این، نمایشگر این چشمی‌ها داخل خانه نصب می‌شود تا تصاویر دریافتی از دوربین، روی آن نمایش داده شود.

    قفل آژیردار

    این قفل‌ها نسبت به ضربه بسیار حساس هستند و به محض وارد آمدن ضربه به بدنه‌شان، شروع به آژیر زدن می‌کند.

    https://sahanddarb.com/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.