×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

بک لینک ها لینک هایی از یک سایت به سایت دیگر هستند. اگر شخصی به سایت شما لینک دهد، شما یک بک لینک از آن دارید. وقتی به سایت دیگری لینک می دهید، آنها از شما بک لینک دریافت می کنند. همچنین می توانید بک لینک ارزان و دائمی هم خریداری کنید

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

word image 201533 1 - بک لینک چیست؟ -

بک لینک ها به سه چیزعامل اصلی کمک می کنند

  1. رتبه بندی

موتورهای جستجو مانند گوگل به بک لینک ها به عنوان صدای اعتماد نگاه می کنند. به طور کلی، هر چه وب سایت شما رای بیشتری دریافت کند، احتمال رتبه بندی آن در جستجوهای مرتبط بیشتر است.

موتورهای جستجو با نگاه کردن به سایت هایی که از قبل می شناسند و به دنبال لینک های جدید می گردند، محتوای جدید را پیدا می کنند.

از آنجایی که موتورهای جستجو از سایت های مورد علاقه ی شما بازدید می کنند، می توانید با دریافت بک لینک از سایت های مورد علاقه خود، مطالب خود را سریعتر نمایش دهید دهید.

بک لینک ها برای راهنمایی افراد به منابع مفید وجود دارند. به همین دلیل قابل کلیک هستند.

هنگامی که شخصی روی لینکی به وب سایت شما کلیک می کند، ترافیک ارجاع دریافت می کنید.

یک بک لینک خوب چیست؟

همه بک لینک ها برابر نیستند. در اینجا چند مورد از ویژگی هایی وجود دارد که می تواند به شما در بهبود کیفیت و قابلیت استفاده بک لینک های خود کمک کند.

ارتباط

گوگل برای بک لینک های مرتبط ارزش قائل است، زیرا مردم بیشتر روی آنها کلیک می کنند.

قدرت

بک لینک های سایت های قوی اغلب اقتدار بیشتری نسبت به سایت های ضعیف ارائه می کنند.

اقتدار در سطح سایت چیزی است که ارتباط واضحی بین آن و ترافیک ارگانیک است.

با این حال، بک لینک ها از نقاط قوت همیشه عملکرد بیشتری را ارائه نمی دهند.

گوگل بیان می کند که اختیارات به طور مساوی در تمام لینک های خروجی در یک وب سایت پخش می شود. بنابراین اگر از دو صفحه بک لینک دارید و یکی از آنها لینک های خروجی بیشتری نسبت به دیگری دارد، اگر همه چیز خوب پیش برود، لینکی از صفحه ای با لینک های خروجی کمتر، بیشتر جابه جا می شود.

آیا این روزها همه چیز به همین سادگی است؟ احتمالا نه. گوگل تعداد قابل توجهی نمونه دارد که روش های مختلفی را برای تعیین ارزش به بک لینک ها توصیف می کند.

علاوه بر این، بک لینک های داخلی نیز به اعتبار صفحه کمک می کنند.

ترافیک

بک لینک از صفحات پربازدید معمولاً ترافیک ارجاعی بیشتری را نسبت به صفحات کم بازدید برای شما ارسال می کند. این واضح است. سوال واقعی این است که آیا بک لینک از صفحات پربازدید بیشتر از صفحات کم بازدید بر رتبه بندی تاثیر می گذارد؟

نحوه بررسی بک لینک ها

دو راه برای بررسی بک لینک های یک وب سایت یا صفحه وب وجود دارد. روش اول فقط برای سایت هایی کار می کند که متعلق به شماست. از دومی برای بررسی بک لینک ها به یک وب سایت یا صفحه وب دیگر استفاده کنید.

بررسی بک لینک ها در سرچ کنسول

سرچ کنسول اطلاعاتی در مورد ترافیک جستجوی ارگانیک وب سایت و عملکرد کلی به شما می دهد. استفاده از آن رایگان است فقط برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید و مالکیت وب سایت خود را تأیید کنید.

پس از ورود به سیستم، روی لینک ها در نوار کناری کلیک کنید.

عدد زیر لینک های خارجی تعداد کل بک لینک های منحصر به فرد به وب سایت را نشان می دهد.

بررسی بک لینک ها با استفاده از جستجوگر بک لینک

برای بررسی بک لینک‌ها به وب‌سایتی که متعلق به شما نیست، از ابزاری مانند بک‌لینک رایگان Ahrefs استفاده کنید.

فقط یک دامنه یا URL را وارد کنید و روی Check backlinks کلیک کنید.

تعداد کل بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده (لینک های وب سایت های منحصر به فرد)، به اضافه ۱۰۰ بک لینک برتر را خواهید دید.

چگونه لینک های ارتباطی بیشتر بدست آوردید

چند راه برای به دست آوردن بک لینک های بیشتر وجود دارد: آنها را ایجاد کنید، آنها را به دست آورید یا آنها را بسازید.

کسب بک لینک

این زمانی است که افراد محتوای شما را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، رسانه های اجتماعی یا تبلیغات کشف می کنند و انتخاب می کنند که به صفحه شما لینک دهند. به ترتیب ، بک لینک های به دست آمده ارگانیک هستند.

شما می توانید شانس خود را برای به دست آوردن بک لینک های بیشتر با ایجاد محتوای واقعا مفیدی که افراد باید بخواهند به آن لینک دهند، افزایش دهید.

ایجاد بک لینک

این زمانی است که شما به صورت دستی لینک هایی را از سایر وب سایت ها به سایت خود اضافه می کنید. به عنوان مثال می توان به گذاشتن نظرات وبلاگ و پاسخ دادن به موضوعات انجمن اشاره کرد.

ساخت بک لینک

این زمانی است که با سایر صاحبان سایت، ویرایشگران یا مدیران وب سایت تماس می گیرید و از آنها می خواهید به صفحه شما لینک دهند. برای انجام این کار، باید یک پیشنهاد با ارزش داشته باشید. اینجاست که تاکتیک های لینک بیلدینگ وارد می شوند.

افکار نهایی

بک لینک ها برای رتبه بندی در موتورهای جستجو مانند گوگل مهم هستند. گفته می شود، همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. ارتباط، قرارگیری و سایر ویژگی‌ها همگی به کیفیت و کاربرد لینک کمک می‌کنند.

به عنوان یک قاعده کلی، هرچه دریافت لینک آسان تر باشد، ارزش آن کمتر خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.