×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

شیمی مبتکران

از کتاب های شیمی مبتکران میتوان به عنوان یکی از بهترین منابع شیمی کنکور نام برد ، این کتاب های توسط انتشارات مبتکران و به قلم مهندس بهمن بازرگان منتشر میشود که هر ساله جزو پرفروش ترین کتاب های کمک درسی شیمی کنکور به حساب می آیند ، کتاب های تست شیمی مبتکران هم در بین دانش آموزان نظام قدیم و هم دانش آموزان نظام جدید از محبوبیت بالایی برخوردار است که این نشان از کیفیت بالای این کتاب ها دارد ، علاوه بر آن معلمان ، اساتید و رتبه های برتر کنکور های سال های گذشته این کتاب ها را تایید کردند که این موضوع نیز مهر تاییدی بر کیفیت و محتوای عالی این کتاب های میباشد .

ویژگی کتاب های شیمی مبتکران

کتاب های شیمی مبتکران دارای ویژگی های خاصی میباشد که بعضی تمایز این کتاب های با سایر کتاب های شیمی کنکور میشود ، اولین ویژگی این کتاب ها نبود یک درسنامه کامل و مجزا میباشد . در واقع قسمتی تحت عنوان درسنامه برای دانش آموزان قرار داده نشده است و این کتاب ها با تست شروع میشود ، اما سوالات کتاب های مبتکران شیمی نقطه قوت این کتاب های میباشد . در این قسمت علاوه بر پوشش کلیه مطالب کتاب درسی با انواع تست های تالیفی و ترکیبی ، بعضا مطالب خارج از کتاب نیز مورد بررسی قرار گرفته شده و سوالات متنوعی از این مطالب در کتاب وجود دارد ، در واقع سیاست مولف بر این است تا دانش آموزان با بررسی انواع تست ها در همه سطوح خود را برای آزمون کنکور آماده کند . سطح عمدتا در سطح کنکور میباشد اما تست های تالیفی ساده برای یادگیری مطالب وجود دارد که دانش آموز را خسته نکند و علاوه بر آن از طریق حل تست های مفهومی خود را برای درصد های بالا آماده کند .

قسمت انتهایی کتاب های شیمی جامع مبتکران پاسخنامه تشریحی میباشد ، اما این قسمت فقط یک پاسخنامه عادی نبوده و علاوه بر اینکه به کلیه سوالات پاسخ کاملا تشریحی داده شده است ، مباحث هر تست را به طول مختصر و مفید توضیح داده است ، در واقع با اینکار علاوه بر آموزش مطالب خلا نبود درسنامه را تا حدودی جبران کرده است . مولف در اکثر سوالات علاوه بر ارائه راه حل سوالات به بررسی سایر گزینه های غلط نیز پرداخته تا از این طریق جای هیچ گونه ابهامی برای دانش آموزان باقی نماند .

images 1657540849 - تحلیل و بررسی کتاب های شیمی مبتکران -

شیمی جامع مبتکران مهندس بازرگان

کتاب های شیمی مبتکران با نام شیمی بازرگان نیز شناخته میشود که این نام گذاری به دلیل نام مولف این کتاب های یعنی مهندس بهمن بازرگان میباشد ، مهندس بازرگان از اواخر دهه ۷۰ همکاری خود را با انتشارات مبتکران آغاز کرد و این همکاری زمینه ساز تولید یکی از پرفروش ترین کتاب های شیمی کنکور شد .

علاوه بر تفاوتی که بالاتر در مورد کتاب های مبتکران شیمی گفتیم یک تفاوت دیگر در مورد این کتاب های وجود دارد و آن دو جلدی بودن میباشد . در واقع انتشارات مبتکران برای درس شیمی هم کتاب های تک جلدی و هم کتاب های دو جلدی منتشر کرده است که در ادامه به معرفی ان میپردازیم

اکثر دانش آموزان به دلیل هزینه نسبتا بالای کتاب های کمک درسی قصد دارد از کتاب های جامع که هر سه پایه داخل آن قرار دارد استفاده کنند اما این مورد در کتاب های شیمی مبتکران وجود ندارد ، در واقع به دلیل حجم بالایی مطالبی که در کتاب گفته شده است امکان انتشار یک کتاب جامع تحت عنوان شیمی جامع مبتکران وجود ندارد و دانش آموزان باید برای استفاده از کتاب های کمک درسی شیمی کنکور مبتکران از کتاب های تک جلدی یا دو جلدی استفاده کنند .

کتاب های شیمی تک جلدی مبتکران

کتاب های شیمی تک جلدی در حال حاضر برای پایه های دهم و یازدهم منتشر شده است که کلیه ویزگی هایی که در بالا بیان کردیم در مورد این کتاب ها صدق میکند و کلیه مطالب تست و پاسخنامه تشریحی داخل یک جلد قرار دارد . به دلیل قسمت نسبتا اقتصادی کتاب های تک جلدی این کتاب ها جزو یکی از بهترین انتخاب های دانش آموزان برای درس شیمی میباشد .

images 1657541340 - تحلیل و بررسی کتاب های شیمی مبتکران -

کتاب های شیمی دو جلدی مبتکران

شاید در نگاه اول فکر کنید که کتاب های شیمی دو جلدی مبتکران به صورت سوال و پاسخ در دو جلد مجزا هستند اما اینطور نیست . مولف در کتاب های دو جلدی فصل های کتاب را از هم جداگانه است یعنی در جلد اول دو فصل اول و در جلد دوم سه فصل پایانی کتاب میباشد هدف از این کار انتشارات این بوده که دانش آموز متناسب با روند تحصیلی و ترمی خود کتاب تهیه کرده و در صورت رضایت و نیجه گرفتن جلد بعدی کتاب را خریداری کند تا هم از لحاظ حجمی و هم از لحاظ مالی صرفه جویی کند

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.