شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آموزش فنی حرفه ای مکانیک خودرو یا برق خودرو؛ کدام رشته آموزشگاه دارالفنون را در تابستان 1401 انتخاب کنیم؟
    21 تیر 1401 - 14:52
    شناسه : 201625
    0

    در این مطلب به بررسی و مقایسه بازار کار، مباحث آموزشی و نکات مختلف این دو رشته خواهیم پرداخت و پس از آن به شرایط شرکت در دوره برق خودرو فنی و حرفه ای و دوره مکانیکی آموزشگاه دارالفنون خواهیم پرداخت.

    پ
    پ

    شرکت در کلاس‌های دوره آموزش برق خودرو و آموزش مکانیک خودرو می‌تواند روش مناسبی برای ورود به بازار کار باشید.

    در این مطلب به بررسی و مقایسه بازار کار، مباحث آموزشی و نکات مختلف این دو رشته خواهیم پرداخت و پس از آن به شرایط شرکت در دوره برق خودرو فنی و حرفه ای و دوره مکانیکی آموزشگاه دارالفنون خواهیم پرداخت.

    word image 201625 1 - آموزش فنی حرفه ای مکانیک خودرو یا برق خودرو؛ کدام رشته آموزشگاه دارالفنون را در تابستان 1401 انتخاب کنیم؟ -

    به نقل از رسانه خبری الف، با فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، بسیاری از افراد تلاش می‌کنند با شرکت در کلاس‌های آموزشی مختلف، خود را برای ورود به بازار کار آماده کنند و در این میان شغل‌های مرتبط با رشته‌های فنی مانند کلاس‌های آموزشگاه مکانیک خودرو و برق خودرو، بیشترین داوطلب را به خود اختصاص می‌دهند.

    دوره مکانیک خودرو: آموزش فنی و حرفه‌ای با سرفصل‌های منظم

    دوره مکانیک خودرو، یکی از دوره‌هایی است که در دو سطح مکانیک خودرو درجه 2 و درجه 1 برگزار می‌شود. شما عزیزان طی گذراندن این کلاس‌ها، با تعمیرات موتور انواع خودروها آشنا شده شده و عیب یابی و رفع مشکلات سیستم خنک کاری و روغن کاری را نیز آموزش می‌بینید.

    در نظر داشته باشید که مسیر کسب مدرک بین المللی مکانیک خودرو فنی و حرفه ای، به این صورت است که در ابتدا کارآموزان باید در کلاس‌های مکانیک خودرو درجه 2 شرکت کرده، سپس در دوره مکانیک خودرو درجه 1 ثبت نام کنند. در مرحله اول از این دوره‌ها، شرکت کنندگان به صورت اصولی و تخصصی با مباحث اولیه آشنا شده و سپس به آموزش‌های عملی مشغول می‌شوند.

    معرفی سرفصل‌های دوره مکانیک خودرو درجه 2 و درجه 1

    در این بخش می‌خواهیم به بررسی سرفصل‌هایی بپردازیم که طی کلاس‌های مکانیک خودرو مطرح و آموزش داده می‌شوند. از مهم‌ترین این مباحث می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • عیب یابی و تعمیر موتور خودروهای ساینا، پراید، تیبا و…
    • تعمیر سیستم جرقه و روغن کاری خودرو
    • سرویس و تعمیر سنسورها؛ از سرفصل‌های دوره آموزشی مکانیک خودرو درجه 2
    • رفع ایرادات گیربکس‌های اتوماتیک
    • آموزش تعمیر خودروهای tu7 و EF7

    به این نکته توجه داشته باشید که برای گذراندن کلاس‌های آموزش مکانیک درجه 1 لازم است در دوره مکانیک درجه 2 شرکت کرده و موفق به کسب نمره قبولی در آزمون نهایی آن شده باشید.

    دلایل شرکت در این دوره آموزش مکانیک خودرو

    1. اگر به دنبال یک شغل تضمین شده برای آینده ھستید
    2. اگر به دنبال تخصصی منحصر به فرد ھستید
    3. اگر میخواھید شغلی با درآمد مناسب و با توجه به تلاش خودتان داشته باشید
    4. اگر به دنبال استخدام در شرکت های معتبر هستید
    5. اگر به داشتن شغلی فنی مانند مکانیک اتومبیل علاقه دارید.

    word image 201625 2 - آموزش فنی حرفه ای مکانیک خودرو یا برق خودرو؛ کدام رشته آموزشگاه دارالفنون را در تابستان 1401 انتخاب کنیم؟ -

    دوره‌های آموزش مکانیک خودرو در سطوح مختلفی برگذار می‌گردد و بهتر است آموزش خود را در آموزشگاهی با امکانات کافی طی کنید؛ آموزشگاهی مانند مجموعه دارالفنون که پس از طی کردن دوره مکانیکی خودروهای سواری داخلی، امکان ثبت نام در دوره تعمیر ماشین‌های خارجی را نیز برای شما فراهم کرده باشد.
    این دوره در آموزشگاه ما به صورت کار در محیط تعمیرگاهی (محیط واقعی کار) با بهترین امکانات و استفاده از خودروی زنده و استفاده از موتور خودروهای روز همچون TU5 ، EF7 ، L90 ، پراید ، تیبا ،پژو 206 ، پژو 405، پژو پارس، سمند و گیر بکس‌های اتوماتیک و با آموزش برترین اساتید آموزش Auto Mechanic فنی و حرفه ای برگذار می‌شود.
    البته همانطور که گفته شد، پس از پایان کلاس‌های مکانیک خودرو سواری درجه 2 می‌توانید در کلاس‌های درجه یک نیز شرکت کرده و تعمیر خودروهای پیشرفته‌تر را نیز بیاموزید.

    دوره برق خودرو: آموزش باطری سازی فنی و حرفه ای به بهترین نحوه ممکن

    دوره آموزش برق خودرو، یکی از زیرشاخه‌های اتومکانیک است که طی آن شرکت کنندگان با اصول و قواعد برق و باطری خودروها آشنا می‌شوند. در قدم نخست، اصول و مباحث اولیه به صورت تئوری به کارآموزان آموزش داده می‌شود.

    پس از گذراندن کلاس‌های تئوری، شرکت کنندگان وارد فضای کارگاهی شده و در آنجا تحت نظارت مستقیم اساتید باتجربه، روی تابلوهای آموزشی آموخته‌های خود را پیاده می‌کنند. قدم نهایی جهت اطمینان از یادگیری این عزیزان، وارد کردن آن‌ها به فضای تعمیرگاهی است. مجموعه دارالفنون برای اینکه شرکت کنندگان بتوانند اعتماد به نفس کافی برای وارد شدن به بازار کار را داشته باشند، فضایی کاملا مشابه با تعمیرگاه را مهیا کرده است.

    کارآموزان در گام نهایی، وارد این تعمیرگاه شده و به عیب یابی و رفع خرابی‌های باطری و برق خودرو می‌پردازند. در صورتی که شرکت کنندگان مبحثی را تا این مرحله از دوره به خوبی متوجه نشده باشند، در این بخش به صورت عملی آن را یاد گرفته و توسط استاد اشکالات آن‌ها رفع خواهد شد.

    مباحث آموزشی دوره برق خودرو

    برخی از سرفصل‌هایی که در طی این دوره مطرح و در طول جلسات تئوری و عملی به آن‌ها پرداخته می‌شود، عبارت اند از:

    • معرفی اصول و قواعد الکتریسیته؛ شناخت جریان، مقاومت و….
    • یادگیری اصول اولیه مرتبط با برق خودرو
    • آشنایی با نحوه عملکرد سیستم صوتی و سیستم نور خودرو
    • سرویس و تعمیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در خودرو
    • تعمیرات شیشه شوی و برف پاک کن خودرو

    word image 201625 3 - آموزش فنی حرفه ای مکانیک خودرو یا برق خودرو؛ کدام رشته آموزشگاه دارالفنون را در تابستان 1401 انتخاب کنیم؟ -

    در نظر داشته باشید که این‌ها تنها بخشی از مباحثی هستند که در طی دوره برق خودرو به آن‌ها پرداخته می‌شود.

    روند کلاس های آموزش برق خودرو:

    1. در این کلاس ها ابتدا مباحث تئوری مرتبط با برق خودرو و باطری سازی به شما کارآموزان عزیز، توسط اساتید مجرب سازمان فنی و حرفه ای، تدریس می شود.
      این مباحث دوره شامل آموزش اصول پایه ای برق خودرو و مدارات اجزای مختلف برق خودرو و باطری خودرو خواهد بود.
    2. پس از سپری کردن مرحله اول وارد کارگاه عملی می شوید و می بایست آن چه در دوره مقدماتی آموخته اید را ، به طور عملی روی تابلو های آموزشی پیاده سازی کنید . به عنوان مثال اگر مطالب مربوط به نحوه عملکرد و تعمیرات مدار راهنما، فلاشر و یا بوق را یاد گرفته باشید، می بایست علم تئوری یاد گرفته شده را در کارگاه عملی بنحوی که چراغ فلاشر و یا راهنما شروع به چشمک زدن کرده و یا صدای بوق بلند شود نیز پیاده سازی کنید.
    3. پس از آن ورود به تعمیرگاه تخصصی آموزشگاه برق خودرو دارالفنون،شما کار آموزان گرامی می بایست به طور عملی نسبت به رفع عیب و سیم کشی روی خودرو اقدام نمایید. با این روش آموزشی، شما یک سطح آموزشی خیلی خوب در برق خودرو ( باطری سازی ) را سپری خواهید کرد و قادر خواهید بود به راحتی وارد بازار کار بشوید.

    منبع این قسمت در مورد دوره برق خودرو https://darr.ir/product/bargh-khodro-2/ از آموزشگاه دارالفنون است.

    بررسی تفاوت‌های دوره مکانیک خودرو و دوره آموزش برق خودرو

    برای درک بهتر و تسهیل تصمیم گیری شما عزیزان بین این دو دوره، در این بخش می‌خواهیم تفاوت‌های بین آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. در صورتی که شما جزء یکی از افرادی هستید که قصد یادگیری یک مهارت فنی جدید ر ا دارید و در انتخاب یکی از این دوره‌ها مردد هستید، مطالعه این بخش را از دست ندهید.

    مقایسه درآمد و فرصت‌های شغلی بعد از اخذ مدرک برق خودرو و مدرک مکانیک خودرو

    یکی از سوال‌هایی که ممکن است به ذهن شما داوطلبان شرکت در این دوره‌ها خطور کند، میزان درآمد در هر کدام از آن‌ها می‌‌باشد. برای پاسخ به این سوال، لازم است بدانید که به دلیل افزایش روزافزون مونتاژ و تولید خودرو چه در داخل و چه در خارج از کشور، بازار کار هر دو این مشاغل همچنان داغ است.

    از آنجایی که هر خودرویی بعد از مدتی استفاده نیاز به سرویس و تعمیر در بخش‌ها و قطعات مختلف‌ش دارد، در نتیجه می‌توان گفت که درآمد حوزه برق خودرو و مکانیک خودرو تفاوت چندانی ندارند. درآمد در مشاغل مرتبط با هر یک از این دوره‌های می‌تواند بسته به ساعات کاری و تلاش خود افراد متفاوت باشد.

    تفاوت مدت زمان دوره آموزش برق خودرو و مکانیک خودرو

    یکی دیگر از تفاوت‌هایی که بین این دوره وجود دارد و اطلاع از آن‌ها می‌تواند به تصمیم گیری شما کمک کند، طول دوره‌ها می‌باشد. دوره مکانیک خودرو به دلیل اینکه حالت کلی‌تری دارد و در دو سطح برگزار می‌شود، در حدود یک الی سه ماه ممکن است به طول بیانجامد.

    اما دوره برق خودرو، به دلیل اینکه مطالب ارائه شده در آن به صورت مترکزتر هستند، بسته به زمانبندی کلاس‌ها ممکن است 2 تا 8 هفته زمان ببرد. این نکته را در نظر داشته باشید که هر دو این دوره‌های اتومکانیک در سه حالت خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی برگزار می‌شوند.

    آموزشگاه درالفنون؛ برگزارکننده دوره مکانیک خودرو و آموزش برق خودرو به صورت اقساطی

    یکی از آموزشگاه‌هایی که در بالاترین سطح کیفی، دوره‌های اتومکانیک را برگزار می‌کند، مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون می‌باشد. از آنجایی که ممکن است امروزه به دلیل گرانی و مشکلات مالی بسیاری از افراد پرتلاش و مستعد نتوانند در حوزه مورد علاقه‌شان آموزش ببینند، این آموزشگاه با امکان پرداخت شهریه به صورت اقساطی، سعی در رفع این مشکل برای کارآموزان باانگیزه کرده است. برخی دیگر از خدمات این مجموعه به شرح زیر می‌باشد:

    • ارائه مدرک معتبر بین المللی جهت شرکت در دوره آموزش برق خودرو و دوره مکانیک خودرو
    • بهره مندی از اساتید ماهر و باتجربه
    • دسترسی راحت با وسایل نقلیه عمومی
    • فراهم کردن خوابگاه برای شرکت کنندگان
    • مجهز بودن به وسایل و تجهیزات پیشرفته

    شما عزیزان می‌توانید جهت گرفتن مشاوره رایگان با کارشناسان آموزشی و اطلاع از جزئیات تفاوت‌های دوره آموزش برق خودرو و دوره مکانیک خودرو با استفاده از روش‌های زیر با این مجموعه در ارتباط باشید.

    • تلفن: 02155965666
    • آدرس: تهران، میدان شهرری، خیابان 24 متری زکریای رازی، خیابان اداره پست، پلاک 2
    • وب سایت: https://darr.ir
    • ایمیل: info@darr.ir

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.