جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • طلاق توافقی فوری در ۷ روز
    23 تیر 1401 - 1:54
    شناسه : 201752
    0

    به طور خلاصه طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زوجین به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم از هم جدا شوند هر توافقی که آنها در خصوص مهریه، نفقه، جهیزیه، حضانت و ملاقات فرزند داشته باشند از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود.

    پ
    پ

    word image 201752 1 - طلاق توافقی فوری در ۷ روز - سریع ترین روش طلاق

    مراحل طلاق توافقی بدون حضور زوجین

    هوشیار باشید ، طلاق توافقی فوری، تضمینی و ذکر مدت دقیق و … خلاف قانون و مقررات است. تعیین مدت زمان اعلامی با توجه به تجربه طلاق توافقی در دادگاه های خانواده تقریبی و تخمینی است.

    حق الوکاله در طلاق توافقی

    کل حق الوکاله برای دو وکیل برای زوجین به انضمام هرینه دادرسی و داوری یا مشاوره به این صورت است که دو سوم در ابتدا و یک سوم دیگر پس از تحویل دادنامه طلاق قطعی – آماده ثبت محضر- از موکلین محترم دریافت می شود.

    شرایط طلاق توافقی چیست؟

    به طور خلاصه طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زوجین به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم از هم جدا شوند هر توافقی که آنها در خصوص مهریه، نفقه، جهیزیه، حضانت و ملاقات فرزند داشته باشند از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود.

    به شرطی که توافق در راستای مسائل مربوط به زوجیت مثل مهریه یا نفقه ، اجرت المثل و نفقه باشد.

    فرض کنید زن و شوهر در آپارتمانی با هم شریک هستند نحوه توافق آنها در مورد استفاده یا فروش ملک مشترک ارتباطی به دادگاه خانواده ندارد اگرچه که توافق مکتوب آنها بین ایشان در مورد اموال مشترک معتبر و در دادگاه دیگر قابلیت استناد دارد ولی در رای طلاق نوشته نمی شود.

    به عنوان مثال زوجین توافق می کنند زوجه مهریه را در قبال طلاق ببخشد یا کل آن را دریافت کند و یا با شرایط توافق شده مهریه پرداخت شود و یا حتی قسمتی از مهریه بذل و قسمتی دیگر پرداخت شود.

    بنابراین تمام موارد توافق در رای دادگاه منعکس خواهد شد و قابلیت اجرا دارد.

    word image 201752 2 - طلاق توافقی فوری در ۷ روز - سریع ترین روش طلاق

    رویه گروه وکلای حق جویان در طلاق توافقی

    رویه گروه وکلای حق جویان چنین است که در بدو امر توافقات زن و شوهر از آنها در مورد توافقات و موارد مورد نیاز برای طلاق پرسیده می شود و سپس صورتجلسه شده و به امضا ایشان میرسد و در ادامه به وکالت از زوجین رای دادگاه طبق توافق آنها از دادگاه خانواده اخذ می شود.

    نکته قابل توجه اینکه با الکترونیکی شدن وکالت دادن به وکیل دادگستری امکان عدم حضور فیریکی در دفتر وکالت هم وجود دارد. با این توضیح که وکالت از طریق درخواست وکیل و تایید موکل در سامانه ثنا قوه قضاییه انجام می شود.

    طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟

    با عنایت به تغییر شرایط طلاق توافقی از آذرماه سال ۹۷ تاکنون ۱۴۰۱ در اگر زوجین تمایل داشته باشند که به شخصه مراحل مربوطه را انجام می دهند و در ابتدا هر دو یا یکی از آنها می بایست به سامانه نوبت دهی طلاق (سامانه مداخله در طلاق – سامانه تصمیم) مراجعه کنند و با وارد کردن مشخصات سجلی یکی از مراکز غربالگری مشاوره در مشهد را انتخاب کنند.

    مرکز غربالگری پس از ثبت اطلاعات زوجین و دلایل طلاق، آنها را به یکی از مراکز مشاوره زیر نظر بهزیستی شهر مشهد ارجاع می دهد.

    جلسات مشاوره در بازه زمانی حداقل ۴۵ روزه و در ۱ یا ۵ جلسه خواهد بود. تعداد جلسات بستگی به شرایط زوجین و مرکز مشاوره دارد. پس از اخذ گواهی عدم انصراف طلاق در صورت اصرار آنها به جدایی، دادخواست در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت و به دادگاه خانواده ارسال خواهد شد.
    پس از صدور رای دادگاه نیز زن و شوهر در فرصت سه ماهه می توانند به یکی از دفاتر رسمی طلاق برای ثبت طلاق بروند.
    آنچه از اهمیت زیادی در طلاق توافقی برخوردار است اولاً توافق زن و شوهر بر انجام طلاق توافقی است و ثانیاً توافق در مورد مهریه، حضانت فرزندان، مقدار نفقه آنها و نحوه و مدت ملاقات است.

    word image 201752 3 - طلاق توافقی فوری در ۷ روز - سریع ترین روش طلاق

    نکته: مدت زمان طلاق توافقی فوری توسط وکیل طلاق توافقی در گروه وکلای حق جویان حدود ۷ تا۱۰ روز کاری است.

    مدارک لازم برای طلاق توافقی چیست؟

    مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی عبارتند از:

    • عقدنامه یا رونوشت
    • شناسنامه زوجین
    • کارت ملی زوجین

    اگر کارت ملی را در دسترس نداشته باشید ولی شماره ملی را بدانید برای دادخواست طلاق توافقی کفایت می کند.

    در صورت در دسترس نبودن عقدنامه می بایستی به دفترخانه ای که ازدواج کرده اید مراجعه کرده و رونوشت اخذ نمایید.

    نکته: مراحل طلاق توافقی در صورت اختیار وکیل نیازی به حضور طرفی که وکیل دارد نمی باشد.
    نکته: تا قبل از صدور رای (گواهی عدم امکان سازش) هر کدام از زوجین حتی اگر توافق نامه ، وکالتنامه یا دادخواست را امضاء کرده باشند، در صورت پشیمانی رای طلاق توافقی صادر نمی شود.

    اما پس از صدور رای طلاق تفاهمی بر طبق مواد ۳۵ و ۳۶ قانون حمایت خانواده اگر زوج (مرد) پشیمان شود و به دفترخانه برای ثبت طلاق نیاید امکان ثبت طلاق وجود نخواهد داشت مگر این که زن از مرد در ضمن رای دادگاه یا به صورت وکالت در طلاق (حق طلاق) وکالت در مراجعه به دفترخانه برای ثبت طلاق داشته باشد.

    اما اگر زوجه (زن) بعد از صدور رای طلاق توافقی (گواهی عدم امکان سازش) پشیمان شود زوج می تواند بدون حضور او به یکی از دفاتر ثبت طلاق مراجعه کند و طلاق را ثبت نماید البته باید دانست که در صورتی که طلاق خلعی باشد زوجه می تواند در ایام عده (سه طهر) از زمان ثبت طلاق به آنچه بذل کرده از مهریه یا غیر آن، مراجعه کند.
    توجه داشته باشید که در عمل اگر زوجه یا وکیل او در دفترخانه طلاق برای ثبت حاضر نشوند محضر طلاق از شعبه ای که رای را صادر کرده در این خصوص استعلام میکند و عمده محاکم خانواده اجازه ثبت طلاق بدون رضایت زوجه را نمی دهند. اگر چه که قانون این اجازه را داده است و قاضی و سردفتر تخلفی مرتکب نمیشوند.

    word image 201752 4 - طلاق توافقی فوری در ۷ روز - سریع ترین روش طلاق

    نکته: در طلاق توافقی خلعی اگر زن باکره و یا یائسه نباشد، از فاصله ثبت طلاق تا پایان عده می تواند به آنچه بذل کرده رجوع کند. برای جلوگیری از این کار می بایستی از دادگاه خواست که در رای گنجانده شود که زن حق رجوع به مابذل ( آنچه را که بذل کرده) را از خود ساقط کرده است -اصطلاح حقوقی است – و یا اینکه مهریه را ابراء کند.

    بدیهی است که زن دوشیزه (باکره ) عده ندارد و امکان رجوع هم متصور نیست.
    نکته : توافقنامه طلاق توافقی اگر منجر به ثبت طلاق نشود و یکی از طرفین پشیمان شود اثر حقوقی ندارد و از درجه اعتبار خارج است. به عبارت دیگر هر نوشته ای حتی رای دادگاه اگر منجر به ثبت رسمی طلاق نشود باطل است مثلا زوجه میپرسد که اگر بنویسیم مهریه را بخشیدم یا بذل کردم ولی شوهرم پشیمان شود وضعیت مهریه چه میشود؟ جواب این است که مهریه پابرجاست مگر اینکه طی سند رسمی مستقلی در فرض در قبال گرفتن وکالت برای طلاق، مهریه بخشیده شده باشد.
    نکته: مدت زمان طلاق توافقی فوری توسط وکیل طلاق توافقی در گروه وکلای حق جویان حدود۷ تا۱۰ روز کاری است.

    نکته: اگر زن باکره (دوشیزه) باشد دادگاه فقط گواهی بکارت پزشکی قانونی را معتبر می دانند و اگر باکره نباشد صرف جواب آزمایش عدم بارداری کفایت می کند.

    برای مشاوره با وکیل طلاق توافقی فوری با شماره 09153104004 تماس بگیرید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.