شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لیسانس به پزشکی دانشگاه تهران
    25 تیر 1401 - 12:18
    شناسه : 201836
    0

    در این پست که توسط سایت ترنج بوک تهیه شده است میخواهیم درباره آزمون لیسانس به پزشکی صحبت کنیم که شاید کمتر جایی اسم این آزمون را شنیده باشید. و در ادامه کلیه نکات و مواردی که برای شرکت در آزمون باید مد نظر داشته باشید را توضیح خواهیم داد.

    پ
    پ

    40ee56b4 98c9 427c 8aaa 03ab88e42883 - لیسانس به پزشکی دانشگاه تهران - لیسانس به پزشکی

    در حقیقت این آزمون شانس مجدد برای آن دسته از افرادی است که در کنکور سراسری نتوانسته اند رتبه قبولی در رشته پزشکی را به دست آورند و با این آزمون میتوانند برای بار دیگر در یک آزمون رسمی شرکت کنند و در صورت قبولی به پزشکی برسند. در ادامه میخواهیم شرایط ورود به این آزمون را برای شما شرح دهیم.

    محل برگزاری این آزمون: آزمون لیسانس به پزشکی فقط  توسط دانشگاه تهران برگزار می شود. و این آزمون درهیچ دانشگاه دیگری در ایران برگزار نخواهد شد.

    از لیسانس به پزشکی: در صورت قبولی در این آزمون به پزشکی خواهید رسید، در حال حاظر مابقی رشته ها مانند دارو سازی، دندان پزشکی و … وجود ندارد

    مقاطع مجاز برای شرکت در این آزمون: همانطوری که از اسم این آزمون مشخص است فقط نفراتی که لیسانس دارند می توانند در این آزمون شرکت کنند. و کسانی که مدرک فوق لیسانس، دکترا و… دارند نمیتوانند در این آزمون شرکت کنند.

     ما در سایت ترنج بوک گام به گام تمام دروس را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم برای مثال کلیک نمایید: دانلود گام به گام عربی دوازدهم 

    رشته های دبیرستانی مجاز: نفرانی میتوانند در این آزمون شرکت کنند که لیسانس خود را از رشته های تجربی و ریاضی و یا شریکی از این دو رشته کشب کرده باشند مانند مثال کسانی که لیسانس ریاضی محض دارند میتوانند در این آزمون شرکت کنند.
    و مابقی نفراتی که لیسانس خود را از رشته های انسانی، هنر و زبان گرفته اند نمیتوانند در این ازمون شرکت کنند. برای مثال نفراتی که لیسانس حقوق، زبان خارجه دارند نمیتوانند در این آزمون شرکت کنند.

     مدرک زبان: یکی از مواردی که باید در موقع ثبت نام در آزمون به داشتن آن توجه داشته باشید مدرک زبان خارجه هست که باید یکی از مدارک آیلتس یا تافل را داشته باشید وقتی یکی از این دو مدرک را داشتبد باید به دو نکت مهم توجه داشته باشید
    نکته اول: باید حد نصاب نمره مدرک زبان را کسب کرده باشید که برای مدرک آیلتس نمره 5 به بالا و برای مدرک تافل نمره 60 به بالا می باشد.
    نکته دوم: اعتبار مدرک آیلتس به مدت دو سال می باشد و اگر اعتبار مدرک زبان شما به پایان رسیده است نسبت به گرفتن مدرک زبان خود اقدام کنید.

     ما در سایت ترنج بوک گام به گام تمام دروس را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم برای مثال کلیک نمایید: دانلود گام به گام شیمی دوازدهم

    شرط سنی: داوطلبان کارشناسی که میخواهند در این آزمون شرکت کنند باید حداکثر سن 25 را  داشته باشند مگر آنکه سربازی رفته باشند و یا در طرح شرکت کرده باشند در آن صورت به مدتی که در سربازی یا طرح بودند به سقف شرط سنی اضافه میشود. برای مثال دانشجوی کارشناسی که سربازی رفته به ازای 2 سالی که در خدمت سربازی بوده به 25 سال اضافه می شود و می تواند تا سن 27 سالگی در این آزمون شرکت کند.

    شرط معدل: برای دانشجویان کارشناسی که قصد شرکت در این آزمون را دارند باید معدل دیپلم 18 به بالا و معدل کارشناسی 16 به بالا را کسب کرده باشند و هر نمره ای پایین تر از نمرات دیپلم و لیسانس برای ورود به آزمون مورد قبول نیست.
    در مورد شرط معدل سوالی که پیش می آید این است که آیا نفراتی که شرط معدل دیپلم و لیسانس را ندارند نمیتوانند در این آزمون شرکت کنند که در پاسخ به این سوال، دو تبصره وجود دارد که در ادامه دو تبصره را شرح خواهیم داد.

    تبصره اول: داوطلبانی که استعداد درخشان هستند شرط معدل برای آنها برداشته می شود و می توانند در این ازمون شرکت کنند توجه داشتته باشید در صورتی که مدال طلای المپیاد های دانش آموزی هستید از شرکت در آزمون کتبی دانشگاه تهران معاف هستید و مستقیما به مرحله آزمون شفاهی می رسید.

    تبصره دوم: اگر معدل دیپلم شما پایین تر از حد نصاب می باشد شما می توانید برای گرفتن دوباره دیپلم مجدد اقدام کنید و باید توجه داشته باشید که تاریخ اخذ مدرک دیپلم قبل از تاریخ گرفتن مدرک لیسانس باشد.

    تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی به پزشکی: زمان ثبت نام برای شرکت در این آزمون از اوایل دی ماه تا اوایل بهمن ماه می باشد و برای جاماندگان ثبت نام به مدت یک هفته تمدید می شود

     ما در سایت ترنج بوک گام به گام تمام دروس را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم برای مثال کلیک نمایید: دانلود گام به گام فارسی یازدهم

    مدارک لازم برای ثبت نام:
    یک قطعه عکس(4*3) جهت اسکن و آپلود در سایت دانشگاه
    پرداخت مبلغ یک میلیون ریال( صد هزار تومان) به صورت الکترونیکی جهت ثبت نام
    مدرک معتبر دیپلم که نشان دهنده معدل کل دیپلم متوسطه باشد( معدل پیش دانشگاهی مد نظر نمی باشد)
    کارت پایان خدمت نظام وظیفه و یا کارت معافیت دائم برای داوطلبان مرد
    داشتن یکی از مدارک آیلتس یا تافل

    آیا اتباع میتوانند در این آزمون شرکت کنند؟
    هیچ گونه محدودیتی برای شرکت اتباع در این آزمون وجود ندارد و داوطلبان غیرایرانی همانند داوطلبان ایرانی می توانند در این آزمون شرکت کنند.

    آیا سهمیه ای در این آزمون وجود دارد؟
    این آزمون هیچگونه ای سهمیه ای برای هیئت علمی، ایثارگران و …. ندارد و همه شرکت کنندگان در شرایط مساوی با هم به رقابت میپردازند.

    این آزمون چند مرحله دارد؟
    پس از اینکه شرایط لازم برای شرکت در آزمون را داشتید و توانستید در سایت دانشگاه علمی تهران ثبت نام کنید در مرحله اول، آزمون کتبی از شما گرفته می شودو داوطلبانی که آزمون کتبی را قبول شدند در مرحله بعد در یک آزمون شفاهی مورد ارزیابی قرار میگیرند که در صورت موفیقت در این آزمون به صورت رسمی دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران هستند.

    پس از قبولی در آزمون در چه ترمی در دانشگاه مشغول به تحصیل می شویم؟
    در صورت قبولی داوطلب در آزمون، بستگی به لیسانس داوطلب که با آن در آزمون شرکت کرده دارد برای مثال اگر داوطلب با لیسانس ریاضی محض قبول شده باشد به دلیل اینکه دروس مشترک کمی با رشته پزشکی دارد باید از ترم های پایین شروع به تحصیل کند در نقطه مقابل نفراتی که با لیسانس پرستاری قبولی آزمون را کسب کرده اند به دلیل انکه دروس مشترک بیشتری با رشته پزشکی دارند به طبع از ترم بالاتر ادامه تحصیل می دهند.

     منبع: تـرنـج بـوک

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “لیسانس به پزشکی دانشگاه تهران”
    1. عالی بود ممنون بابت راهنمایی تون

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.